Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har funnet ut i 7. Uke at jeg er gravid med eksen min.. Vi elsker hverandre fortsatt, men greier ikke finne den trygge balansen i forholdet. Vi prater mye sammen enda og begge savner hverandre, men hva gjør jeg nå?

Han blir knust om jeg tar abort! Han har ønsket seg barn i mange år og jeg vil også ha barn, men vil jo at barnet skal vokse opp med to gode forbilder og trygghet... Jeg har ikke sagt noe enda og jeg kjente jeg både ble glad og lei meg når jeg fikk positiv test.

Hva er lurt å gjøre her? Jeg vil ikke angre meg hele livet på feil valg og vi begge vil jo egentlig være sammen.. Hjelp!!

Anonymous poster hash: 78454...01d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere begge egentlig vil være sammen og dere begge vil ha barn beholder dere ungen og bestiller time hos familieterapeut.

Anonymous poster hash: 9de6f...f84
Skrevet

Det eneste som er klart er at du skal tenke på barnets beste først. Uansett, og alltid. Nå og etter barnet er født. Drit litt i hva han vil. Sett deg ned og tenk realistisk. Et barn setter et forhold på prøve de første to/tre årene. Man må lære seg å kommunisere på en ny måte, ta hensyn til hverandre på en ny måte og skulle lære seg å leve sammen på best mulig måte med minimalt med søvn. Hva skjer hvis dere går fra hverandre? Det har jo skjedd allerede, så sjansen er jo stor. Hvordan ville det vært for barnet å bo i et splittet hjem? Klarer dere å samarbeide selvom det skulle bli slutt? Om en av dere var utro? Dere må for alltid forholde dere til hverandre. Dette går på så mye mer enn at man vil leke familie. Hvis dere bestemmer dere for at dette vil dere satse på, så anbefaler jeg samlivsterapi. Så er dere bedre rustet til den lille kommer. Lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går runde etter runde med meg selv. Han har foreslått samlivsterapi allerede uten å vite om graviditeten, så det skal vi.

Men nå får vi ikke den tiden vi trenger på å løse opp i ting føler jeg..

Noen dyktige terapauter å anbefale?? (Oslo området) ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går runde etter runde med meg selv. Han har foreslått samlivsterapi allerede uten å vite om graviditeten, så det skal vi.

Men nå får vi ikke den tiden vi trenger på å løse opp i ting føler jeg..

Noen dyktige terapauter å anbefale?? (Oslo området) ts

Fortell ham om graviditeten før dere er på familievernkontoret.

Angående hvilken fagperson dere bør bruke ville jeg nok sjekket ut dette http://www.bufetat.no/familievernkontor/christiana-torv/ (fant det ved å søke enkelt på Google), eller å ringe kommunen sitt sentralbord.

Anonymous poster hash: 70fa3...ec3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...