lillemeg90 Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Heisann! Sitter å leser på en turisthytte, her står dette: Hund: Det er ikke spesielt tilrettelagt for hund, men det er et hundehus bortenfor hytta. Husk å ta med egne matskåler til hunden din. Det betyr vel at man kan ha hund der? Står jo ikke at man ikke kan ha. Skal ringe foreningen i morgen å høre, men lurer bare på hvordan dere tolker det.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #2 Skrevet 3. august 2014 Så vidt jeg vet, betyr dette at om du har med hund kan denne være i hundehuset bortenfor hytta. Du kan altså ikke ha hunden med inn i turisthytta. Dette er veldig viktig med hensyn til allergikere som også bruker turisthyttene. Slik har det i alle fall vært på de stedene jeg har besøkt og jobbet. En allergisk reaksjon på grunn av hund kan ha veldig dramatiske konsekvenser på fjellet, der nødvendig medisinsk hjelp er vanskeligere tilgjengelig enn hjemme. Anonymous poster hash: 4f393...fd6 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 Hvis de mener at man ikke kan ha hund, så bør det jo stå akkurat det! Anonymous poster hash: 1f0ad...54e 2
lillemeg90 Skrevet 3. august 2014 Forfatter #4 Skrevet 3. august 2014 Jeg vet ikke helt hvordan jeg skulle tolke det, er som sagt derfor jeg spør. Er forsåvidt ikke på fjellet og er ikke langt fra medisink hjelp. Men skal såklart ikke ha hund der om turisthytte innehaverene sier nei.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #5 Skrevet 3. august 2014 Som regel er det et bur ute hunder kan bo i. De får sjelden være med innendørs.Anonymous poster hash: 84ffb...7ae 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 Ingen av DNTs hytter tillater hund. Da er det som nevnt evt egne hundehus. Ellers må en tjore bikkja fast utenfor turisthytta et sted. Dog ser du fra tid til annen hundeiere som ikke respekterer dette og har med bikkja inn i turisthytta. Ikke så overraskende igrunn siden det finnes mange egoistiske hundeiere som tror de er sentrum i universet. De er det mange av. Her jeg går tur langs en sti i byen ligger det hauger med fylte hundeposer langs stien. Ja du hørte riktig, de plukker opp dritten for så å kaste hundeposen fra seg langs stien. Spør du meg er det altfor mye hundehold her i landet! Dette er selvfølgelig litt off topic. Mens synes det er betenkelig at det er ca en halv million hunder i dette landet. Altfor mange i forhold til andre dyrearter. Ikke bærekraftig.. Anonymous poster hash: 6dc72...9ed
lillemeg90 Skrevet 3. august 2014 Forfatter #7 Skrevet 3. august 2014 Ok, forstår at dere tolker det til at man ikke kan ha hund. Men da burde det virkelig stått: IKKE tillatt med hund inne i hyttene. Sikkert mange hundeeiere som tøyer grensene fordi at det ikke står konkret...
Gjest bustyvel Skrevet 3. august 2014 #8 Skrevet 3. august 2014 Hunder får sjelden være med inn på turisthyttene, men ring den aktuelle foreningen og hør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå