Gå til innhold

Småbord eller langbord?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er virkelig ingen fan av disse hesteskoene eller andre typer langbord i bryllup. Jeg synes det blir så stivt og får bare en konfirmasjonsfølelse av det. Hvor vanlig/akseptert er det å i stedet bruke småbord i Norge?

Må legge til at dette er for et bryllup hvor gjestene på forhånd har fått beskjed om at det ikke skal være så stivt eller høytidelig. :)

Anonymous poster hash: 84c3e...77f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig fint med småbord. Mer intimt for gjestene :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gå for langbord. Skaper en følelse av felleskap.

Anonymous poster hash: 25cd3...117
Skrevet

Ønsker Du se på meg bryllup velger du hestesko. Ønsker du at gjestene skal kose seg på kryss og tvers velger du runde 8.mannsbord.

Smarteste vi gjorde!

• Liker 3
Skrevet

I de fleste lokalene vi har vært for å se på, har de som jobber der sagt at små, runde bord er det vanligste.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for litt forskjellig innspill. Vil gjerne høre mer hvis noen har andre for- eller motargument. :)

Jeg er egentlig ikke så veldig bekymret for det - de fleste gjestene våre er så vidt vi vet ganske fleksible - men vil gjerne vite det om det er noe vi ikke har tenkt på. :)

Anonymous poster hash: 84c3e...77f
Skrevet

Vi skal ha langbord forde det er mest praktisk i det lokalet vi skal ha, vi er heller ikke så mange og mannen vil ikke ha hestesko..

Mine mot og for for småbord er at ved småbord kan man få god kommunikasjon mellom gjestene som sitter sammen og få en lett og ledig stemning. Men så kan de som blir plassert lengst unna føle seg litt separert fra fellesskapet. Hvis de single blir plassert på et bord tror jeg det kan bli litt kleint.. jeg ville plassert sammen de som er venner.. men opp til hver enkelt.

Fordeler med hestesko er at det er veldig oversiktlig og brudeparet kan se alle gjenstene sine. ulemper er at alle andre og kan se brudeparet ;) men dersom man ikke vil ha all opmerksomhet kan man plassere noen forran brudeparet, feks forlovere.

Uansett hva man velger så er det veldig greit å tenke på at gjestene bør ha god plass til å reise seg strekke litt på bena, gå stille ut og inn på toalettet. Vi skal ha buffet så gjestene må nesten få gå og hente seg mere mat uten at det blir en hinderløype.

Skrevet

Vi skal ha småbord, og det var i utgangspunktet kriteriet for oss begge to for at vi ønsket å ha en bryllupsfest (vi vurderte å reise bort bare oss to). Nettopp fordi det blir så god stemning, og folk blir godt kjent med hverandre og det blir mye fokus på hvordan gjestene koser seg sammen.

Vi har selv vært i mange bryllup med ulike varianter bord, og det er ingen tvil om at det har vært best stemning i dem som har småbord/runde bord. Langbord/Ubord-Ebord-bryllupene har vært mer "høytidelig", småbord-bryllupene mer "hyggelig".

Og iom at vi selv slapper best av og koser oss mest når vi ser at vi ikke er the center of attention for alle, men at de koser seg selv i mellom så var det et helt naturlig valg for oss to. Og det viktigste er vel at man velger det man selv er komfortabel med tenker jeg :)

Enig med melatonin at man ikke bør plassere de single på ett bord, men heller blande dem imellom venner og kjente :o)

Skrevet

Min bror hadde småbord da han giftet seg, men lokalet passet i grunnen ikke til det. Brudeparet med foreldre og utvalgte søsken satt ved et langbord øverst og de hadde veldig god plass, men vi som satt på rundbordene måtte si fra hele tiden hver gang vi skulle gå bak en stol. Det var veldig upraktisk. Så ha gjerne et ønske, men se om det er praktisk mulig å gjennomføre det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker småbord og hadde det selv i bryllupet. Greit nok at det ikke skaper et "fellesskap" ved at alle sitter på samme bord, men føler likevel at det blir god og gjerne bedre stemning ved småbordene.

Anonymous poster hash: ac52f...716
Skrevet

Hvis det er plass har dere selvfølgelig småbord, det er jo det dere vil. Gjerne et litt større hovedbord, med dere selv, foreldre og forlovere ev. og søsken m/følge og forloverenes følge. (I alle fall hvis dere skal følge den ufravikelig kg regelen om ikke å splitte par.)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes absolutt det er bedre med småbord enn ett langt :)

Anonymous poster hash: 3f294...79a

Skrevet

Jeg ønsker meg småbord, men lokalet er best til langbord.

Skrevet

Jeg foretrekker helt klart småbord! På langbord blir man fort litt "ensom", spesielt om man ikke kjenner så mange. Samtalene går fort på hver sin side av deg, og så blir man ikke helt med. Da er det mye koseligere med småbord, hvor man sitter vendt mot hverandre, og det blir lettere å holde en samtale med flere. Mye bedre stemning, og folk blir lettere kjent.

• Liker 1
Skrevet

Småbord, definitivt :)

Mye hyggeligere, og synes også det er lettere å få oversikten enn om alle sitter klistret inn i en hestesko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...