Gå til innhold

Jeg liker ikke klesstilen hans...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forelsket meg i en veldig flott mann, det eneste galt jeg finner med han er klesstilen.. Jeg har en pen og klassisk stil, mye kvalitetsmerker. Veldig opptatt av klær og mote. Han er mere "vanlig" og avslappet i klesveien. Jeg tar meg selv i å bli litt flau når vi går ut på middag, hvor han stiller opp med den utvaska tskjorten sin.. Og skitne converse. Når jeg er kledd opp i kjole, blazer og stiletter.

Jeg dro han med på shopping en gang, jeg skulle kjøpe meg nye plagg. Da gikk han rundt i hele butikken og sjekket prislappene på klærne og sa "wow", "oi", "jøss" og han himlet med øynene. Jeg ble skikkelig flau ovenfor butikkpersonalet pga hans oppførsel. Endte opp med at jeg bare dro han med ut uten å prøve noen ting.

Jeg skammer meg over å tenke sånn. For jeg forelsket meg i personligheten hans.. Og klær er bare overfladisk. Men likevel.. Jeg synes klær og mote er kjempegøy og bruker mye tid på det.

Han sa selv faktisk første gang vi møttes at han er veldig opptatt av klær. Men det betyr noe helt annet i hans verden enn i min..

Jeg har veldig lyst til å kle han om litt. Ønsker ikke endre han og stilen hans, men forberede den.. Men det innebærer å kaste mye av hva han har og finne klær i bedre snitt og form som passer hans kropp mye bedre.

Hva tenker dere om mine tanker? Jeg er veldig i tvil om det er "lov" å endre din kjærestes stil.. Er vi kanskje altfor forskjellige? Hans tankesett ift kvalitet vs kvantitet og pengebruk er helt forskjellig fra min..

Anonymous poster hash: 3a6b1...458

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal finne deg en annen mann. Hvorfor i all verden skal du endre på stilen hans? Om han vil kle seg mer klassisk får det være hans avgjørelse, ikke din. Typisk kvinner, når de først får mannen så skal de i gang med å endre ham. Huff.

Anonymous poster hash: d46d5...087
  • Liker 10
Skrevet

Det er lov. Med mindre han nekter plent, da får du enten godta ham slik han er eller la være:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal finne deg en annen mann. Hvorfor i all verden skal du endre på stilen hans? Om han vil kle seg mer klassisk får det være hans avgjørelse, ikke din. Typisk kvinner, når de først får mannen så skal de i gang med å endre ham. Huff.

Jeg ønsker ikke at han skal kle seg klassisk, men klær som sitter bedre på kroppen hans. Han kan ha samme stil, men litt bedre snitt og fasong.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov. Med mindre han nekter plent, da får du enten godta ham slik han er eller la være:)

Jeg vil faktisk heller ha han med en stygg stil enn ikke ha han i det hele tatt.. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke at han skal kle seg klassisk, men klær som sitter bedre på kroppen hans. Han kan ha samme stil, men litt bedre snitt og fasong.

Det spiller ingen rolle. Tenk selv, om du traff en mann som skulle ha deg til å kle deg finere, som tok deg med for å kjøpe bedre klær og ville endre deg. Hvordan hadde du følt deg, tror du?

• Liker 6
Skrevet

Høres jo ut som han kjører laidback rocka stil, jeg liker godt rocka stil. Jeg vil si at det ikke er noe i veien for utvide klesskapet hans litt, men jeg hadde aldri kastet klærne til kjæresten min. At du blir flau av gutten du dater...ikke bra!!!!

• Liker 1
Gjest Tassen10
Skrevet

Jeg har forelsket meg i en veldig flott mann, det eneste galt jeg finner med han er klesstilen.. Jeg har en pen og klassisk stil, mye kvalitetsmerker. Veldig opptatt av klær og mote. Han er mere "vanlig" og avslappet i klesveien. Jeg tar meg selv i å bli litt flau når vi går ut på middag, hvor han stiller opp med den utvaska tskjorten sin.. Og skitne converse. Når jeg er kledd opp i kjole, blazer og stiletter.

Jeg dro han med på shopping en gang, jeg skulle kjøpe meg nye plagg. Da gikk han rundt i hele butikken og sjekket prislappene på klærne og sa "wow", "oi", "jøss" og han himlet med øynene. Jeg ble skikkelig flau ovenfor butikkpersonalet pga hans oppførsel. Endte opp med at jeg bare dro han med ut uten å prøve noen ting.

Jeg skammer meg over å tenke sånn. For jeg forelsket meg i personligheten hans.. Og klær er bare overfladisk. Men likevel.. Jeg synes klær og mote er kjempegøy og bruker mye tid på det.

Han sa selv faktisk første gang vi møttes at han er veldig opptatt av klær. Men det betyr noe helt annet i hans verden enn i min..

Jeg har veldig lyst til å kle han om litt. Ønsker ikke endre han og stilen hans, men forberede den.. Men det innebærer å kaste mye av hva han har og finne klær i bedre snitt og form som passer hans kropp mye bedre.

Hva tenker dere om mine tanker? Jeg er veldig i tvil om det er "lov" å endre din kjærestes stil.. Er vi kanskje altfor forskjellige? Hans tankesett ift kvalitet vs kvantitet og pengebruk er helt forskjellig fra min.. Anonymous poster hash: 3a6b1...458

Tror du må lære deg å leve med det :)

Heller se det som en positiv overraskelse om han forandrer stil etterhvert.

For min egen del, og det tror jeg gjelder mange menn, så er vi veldig oppmerksomme på det at at damer vil forsøke å forandre oss. Og hvis jeg merker det veldig tydelig at noen prøver å forandre meg, så får jeg "piggene ut" fort.

Men hvis han en dag skulle slumpe til å ha på seg noe du syns er fint, så vær veldig rask til å gi kompliment for det. :)

Det vil kunne føre til at han blir bevisst på hva du liker ;)

Skrevet (endret)

Vanlig og avslappet kledd synes jeg han må få gå kledd som han vil. Men skitne converse og utvasket tskjorte ut på middag med deg som har pyntet deg, synes jeg er feil av ham.

Du kan høre hvor åpen han er med at du gjerne vil tilby litt tips i klesveien siden du interesserer deg så mye for det. Min mann er veldig glad for min mening og råd om hva plagg som passer sammen, hva som tar seg godt ut osv. Han får selvfølgelig gå kledd som han vil. Synes det viser respekt at man kler seg pyntet når man blir bedt i penere selskap eller ut på pen restaurant.

Foressten så har jeg sagt en gang at han må skifte til andre sokker når vi skulle i et selskap. Han hadde tatt på seg rene, men allikevel, løpesokker.

Endret av Berit
Skrevet (endret)

Men hvis han en dag skulle slumpe til å ha på seg noe du syns er fint, så vær veldig rask til å gi kompliment for det. :)

Veldig enig i det. Det er viktig :)

Endret av Berit
Gjest Hooty McOwlface
Skrevet

Du kan ikke akkurat tvinge han til å sprenge klesbudsjettet eller gå i noe han selv ikke liker, men å dra han med på shopping og komme med anbefalinger er selvsagt lov :)

Jeg har gjort det selv, opplever at en liten interesse for klær lett kan vekkes. De fleste vil jo se bra ut, og setter pris på å få råd og tilbakemeldinger fra kjæresten.

AnonymBruker
Skrevet

Dette ser jeg ikke på som noe problem i det hele tatt. Jeg har alltid handla klær til typene mine, de ba meg faktisk om det. Du har har mer peiling enn meg, var det jeg fikk, fiks det du. Og så var han glad for å slippe.

Men vent til dere er litt etablerte, slik at han ikke føler at du forsøker å forandre han (menn er redde for den følelsen).

Anonymous poster hash: afb20...719
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det spiller ingen rolle. Tenk selv, om du traff en mann som skulle ha deg til å kle deg finere, som tok deg med for å kjøpe bedre klær og ville endre deg. Hvordan hadde du følt deg, tror du?

Igjen, jeg vil ikke endre HAN. Han er den han er, med den stilen han har. Men jeg skulle ønske han kunne finne klær i størrelser som passet han bedre. Da vil klærne sitte så mye bedre på han og fremheve den flotte mannen han er. Det vil jo bare være et pluss for han både privat og på jobb.. Klærne hans er ok, men de er enten i en størrelse for stor eller blitt utvasket og formløs.

AnonymBruker
Skrevet

Igjen, jeg vil ikke endre HAN. Han er den han er, med den stilen han har. Men jeg skulle ønske han kunne finne klær i størrelser som passet han bedre. Da vil klærne sitte så mye bedre på han og fremheve den flotte mannen han er. Det vil jo bare være et pluss for han både privat og på jobb.. Klærne hans er ok, men de er enten i en størrelse for stor eller blitt utvasket og formløs.

Det spiller ingen rolle. Han er voksen og du er ikke moren hans.

Gjest Tassen10
Skrevet

Du kan ikke akkurat tvinge han til å sprenge klesbudsjettet eller gå i noe han selv ikke liker, men å dra han med på shopping og komme med anbefalinger er selvsagt lov :)

Jeg har gjort det selv, opplever at en liten interesse for klær lett kan vekkes. De fleste vil jo se bra ut, og setter pris på å få råd og tilbakemeldinger fra kjæresten.

Hadde ei dame dratt meg med på shopping for å kle meg opp fra topp til tå hadde jeg klikka. Seriøst.

En ting er hvis jeg overhodet ikke hadde vært interessert i klær. Da hadde det vært ok.

Men ifølge ts er mannen opptatt av klær. Men han har en annen smak enn ts.

Og det er noe jeg kan kjenne meg igjen i selv. Jeg er opptatt av klær, og trives godt med det jeg går i. Om noen vil forandre klesstilen min, vil jeg se på det som ett forsøk på å forandre MEG.

Skrevet

Jeg vil faktisk heller ha han med en stygg stil enn ikke ha han i det hele tatt.. :)

Der ser du! Men det er jo fullt mulig å komme med ideer og forslag til klær. Er det prisen som er et problem, er det jo også mulig å finne pene, men rimelige klær på f.eks Zara

Gjest Snuttepi
Skrevet

Du kan jo gi han nye klær i gave, skryte av hvor fin han er i de og oppfordre han til å bruke de? Det er helt greit at du forventer noe mer enn skitne converse når dere skal ut og spise, men du kan ikke forvente at han skal kaste hele garderoben sin og bruke tusenvis på nye klær fordi du ønsker det. Han er tydeligvis fornøyd med klærne han har? Min kjæreste var som din, han gikk i hullete gensere (lappet med sikkerhetsnåler, grøss) og for ikke å snakke om en gruuuusom kjeledress fra Felleskjøpet om vinteren. Min løsning var å investere i nye Bergansklær til han til jul, og siden har jeg ikke sett dressen. Han ble kjempeglad. Nye gensere har han fått litt nå og da, og sakte men sikkert har han sluttet å bruke de gamle. Noen har han kastet, noen ligger vel innerst i skapet.

Ikke kast klærne hans, og ikke tråkk på han. Det er ondskapsfullt, og du risikerer at han går helt i lås og nekter å gå i noe annet enn det du ikke liker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Likte ikke kjærestens klesstil i det hele tatt da vi møttes, men nå har han en mye bedre stil. Fortsatt ikke helt bra, men en stor bedring :) I begynnelsen av forholdet gikk det mye i hettegensre, alt for store jeans, stygge shorts og bare store tskjorter :P Ikke så fint. Man trenger jo ikke å bruke tusenlapper på et klesplagg for at det skal være fint. Jeg har selv kjøpt klær til kjæresten i gave, og de har han blitt fornøyd med. Da har jeg kjøpt skjorter og gensre. H&M og Dressmann har mye fint. Det trenger ikke å være merker for at det skal være fint :) Ta han med på shopping og finn han noen fine og billigere klær, så kanskje han er litt mer interessert. Ellers har han vært på shopping med tanten sin som har god stil, hun har betalt klær og etter det har han kledd seg litt penere.

Jeg hinter også ofte. Feks om vi skal ut og jeg har pyntet meg litt mer, så spør jeg om han ikke skal skifte først. Nei, han hadde tenkt å gå sånn han, men han tar jo hintet og skifter når jeg spør. Ofte velger jeg ut antrekk for han når vi skal ut og spise, eller han tar på seg en skjorte. Neste gang du pynter deg i kjole og han bare har på en utvasket tskjorte, spør om han ikke kan finne noe finere som stiller opp til ditt antrekk.

Anonymous poster hash: 5551d...910
  • Liker 1
Gjest Hooty McOwlface
Skrevet

Hadde ei dame dratt meg med på shopping for å kle meg opp fra topp til tå hadde jeg klikka. Seriøst.

En ting er hvis jeg overhodet ikke hadde vært interessert i klær. Da hadde det vært ok.

Men ifølge ts er mannen opptatt av klær. Men han har en annen smak enn ts.

Og det er noe jeg kan kjenne meg igjen i selv. Jeg er opptatt av klær, og trives godt med det jeg går i. Om noen vil forandre klesstilen min, vil jeg se på det som ett forsøk på å forandre MEG.

Jeg regner jo med mannen har en hjerne og meninger selv, det pleier iallefall mine kamerater og kjærester å ha. Når to personer drar på shopping sammen så er det sjelden fordi den ene skal bestemme alt den andre skal kjøpe. Hadde aldri i livet giddet å dra en komplett uinteressert tafatt tøffel-type med i en butikk og kledd han opp fra topp til tå.

Som sagt, man kan komme med råd og innspill. Det stopper jo litt der, er han uenig, eller ikke ønsker å handle klær med en annen person til stede engang, så er det jo selvsagt ikke noe man tvinger på folk.

Men er han opptatt av klær så deler de jo en interesse, det er et veldig godt utgangspunkt for å gå og handle klær sammen. Jeg og mine venninner shopper sammen hele tiden, selv om vi har forskjellig stil. Det går an å komme med innspill og ta imot råd likevel. Det er ikke snakk om å dra en Converse-type med ut for å prakke på han seilersko, man finner jo ting han liker sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...