lilje Skrevet 29. juni 2004 #1 Del Skrevet 29. juni 2004 Lurer litt på å reise en uke til syden nå, og da lurer jeg på om jeg skal sette lille puse gutten på kattepensjonat! Er d noen som har erfaring med å ha katten på pensjonat i en ukes tid? Pusen min er et år gammel, og er vant med mye kos, og er både inne og ute :-) Våger ikke å reise i fra den og la noen slippe den inn og ut hver dag, da jeg er sikker på at den vil forsvinne! Men hva er egnetlig mest humant for katten, pensjonat eller at en nabo ser litt etter den :-? ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. juni 2004 #2 Del Skrevet 29. juni 2004 Vi har hatt vår katt på pensjonat tre ganger, den gangen i hele to uker. Det er både fordeler og ulemper med begge deler. Å være hjemme er veldig ensomt for katten, men samtidig er den i kjente omgivelser. På pensjonat får katten derimot mye oppmerksomhet og blir tatt vare på, men ikke alle katter trives på pensjonat. Finn et du stoler på. Det første vi prøvde var helt forferdelig og alle som spør får vite at der sender vi aldri katten vår mer. Men så fant vi et som fikk veldig god kritikk i Aftenpostens test av kattepensjonater i/rundt Oslo og vi er veldig fornøyde. Katten er ikke kjempeglad i å være borte fra oss, men hun har det godt der og får springe rundt og leke og klatre og får stell og kos. Katten til foreldrene mine derimot er alltid hjemme når de reiser bort. Naboen/venner kommer og gir den mat hver dag. Hun er ute fra tidlig morgen til sent på kveld uansett, så om foreldrene er hjemme eller ikke tar hun ikke så nøye. For henne ville et pensjonat bli helt feil, hun elsker å være ute (vår katt er innekatt). Så du må bare prøve å se, katter er forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 29. juni 2004 #3 Del Skrevet 29. juni 2004 Hei Min skal også på pensjonat i sommer. Den er så kosete og mye inne at jeg ikke bare kan kaste henne ut og la naboer mate henne. Jeg har funnet et herlig sted på landet, der de har egne luftegårder og tar seg tid til hver enkelt katt, det er bare 8 katter der da. Gjør det du syns er rett, jeg for min del, hadde ikke slappet av hvis pusejenta skulle bli overlatt til seg selv sånn plutselig. Selv om man mener at det er helt greit å bare reise fra dem, men vi er forskjellige! God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 29. juni 2004 #4 Del Skrevet 29. juni 2004 Vi har hatt kattene våre på katte pensjonat i to omganger. Vi har god erfaringer. Vi har innekatter som er avhengig til å ha noen rundt seg. Synes det var en grei løsning å ha de i pensjonat. Vi ønsket ikke at noen skulle låse seg inn hos oss å mate de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 30. juni 2004 #5 Del Skrevet 30. juni 2004 Alle dyrleger jeg har snakket med sier at kattepensjonat bør være aller siste utvei. Det er mye bedre for katten å være hjemme, og heller få besøk av noen som kan mate den og kose litt. Selv om katter liker selskap er de ikke flokkdyr, og klarer fint å være alene en uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 30. juni 2004 #6 Del Skrevet 30. juni 2004 Jeg hadde den forrige katten min både på pensjonat og lot naboen passe henne. Selv om hun nok hadde det helt greit på pensjonatet, så hadde hun det nok bedre hjemme med tilsyn fra naboen. Men vi lot naboen får nøkkel til leiligheten slik at de kunne ta henne inn når de matet henne og gjerne la henne være inne litt før de slapp henne ut. Og med en tenåringsjente som forgudet katten vår, så ble det massevis av kos på henne også. Tror også dette avhegner mye av om katten din trives best ute eller inne. Min elsket å være ute om sommeren, og hadde det dermed mye bedre hejmme. Har du innekatt, så er sikkert pensjonat en like grei løsning. Men jeg tror du er optimistisk hvis du håper på å få pensjonatplass på en ukes varsel midt i felleseferien. De fleste stedene er fullbooket måneder i forkant av høytider og ferier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilje Skrevet 3. juli 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 3. juli 2004 Ja da har jeg funnet meg tur til tyrkia, og har fått plass til pus på kattepensjonat :-? Satser på at det går fint, han skulle få mye kos og stell så det blir nok bra! Takk for svar folkens :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå