Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei hei,

Skal ringe Lefdal og snakke med dem, men siden det er søndag, så ville jeg høre om noen kjenner til om de har prisgaranti i form av at de utbetaler forskjellen i pris dersom man har kjøpt en vare og de annonser for lavere pris på denne varen kort tid etter.

Jeg kjøpte en støvsuger for et par dager siden, og nå ser jeg at støvsugeren annonseres for nesten halv pris i ukens kundeavis… veldig bittert. Jeg kjenner til at noen andre butikker har dette, men jeg finner ikke noen informasjon på Lefdal sine sider :)

Takk!

Anonymous poster hash: 38d6a...70b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

iMoni

· 11 dager siden

Har dere prisgaranti i det hele tatt?

1 svarSvar på dette spørsmålet

evakh

· 3 dager siden Hei!Vi har ikke noe som heter prisgaranti. Det er ikke lov å markdedsføre med det. Vi vil dog tilstrebe oss å gi deg den beste prisen på produktet du ønsker. Ta kontakt med vårt kundesenter på 815 58 800 eller ta turen inn til butikk for forhøre deg om pris om du ikke er fornøyd med den prisen som er oppgitt på produktet, eller du har kjøpt et produkt og funnet det billigere et annet sted. Så skal vi se hva vi kan gjøre for deg.Mvh Eva

Anonymous poster hash: 2b785...285

AnonymBruker
Skrevet

I "gamle dager" hadde Elkjøp denne typen prisgaranti.

Men det som var kluet var at varen måtte ha samme produktnummer ikke bare være av samme merke. Og hver kjede opererte med egne serienumre på produktene.

Så dette tror jeg du kan glemme.

Anonymous poster hash: 0ab11...fb1

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke den typen prisgaranti det gjelder - det er innenfor deres egen butikk. Men, da kan jeg vel bare benytte meg av åpent kjøp i 30 dager som de har, og kjøpe den på nytt? :klo:

Anonymous poster hash: 60704...eb6
Skrevet

Det er ikke den typen prisgaranti det gjelder - det er innenfor deres egen butikk. Men, da kan jeg vel bare benytte meg av åpent kjøp i 30 dager som de har, og kjøpe den på nytt? :klo:

Ja, om du ikke har brukt den og den er i emballasjen så.

Skrevet

Aldri hørt om noen butikker som har prisgaranti for egne varer (at du aldri skal risikere at varen du har kjøpt havner på tilbud)?!

Godt mulig du kan levere den tilbake, det vet jeg ikke noe om. Men synes det er rart at folk føler seg snytt fordi en vare de har kjøpt senere kommer på tilbud. Har aldri hørt om dette utenom her inne på forumet hvor dette spørsmålet dukker opp med jevne mellomrom. :P

AnonymBruker
Skrevet

Ja, om du ikke har brukt den og den er i emballasjen så.

"Forutsetningen er at du har kvitteringen, at varen er komplett og i den stand den var da du mottok den."

Det står ingenting om emballasjen - og ja, den er ubrukt (jeg fikk den i posten for to dager siden).

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om noen butikker som har prisgaranti for egne varer (at du aldri skal risikere at varen du har kjøpt havner på tilbud)?!

Godt mulig du kan levere den tilbake, det vet jeg ikke noe om. Men synes det er rart at folk føler seg snytt fordi en vare de har kjøpt senere kommer på tilbud. Har aldri hørt om dette utenom her inne på forumet hvor dette spørsmålet dukker opp med jevne mellomrom. :P

Jeg har benyttet meg av det hos f.eks Jysk. Da kjøpte vi en vare på lørdag, og på mandag var den på salg. Uansett - man har ulike grunner til hvorfor man syns det er kjedelig. Jeg sier ikke at jeg er snytt av butikken, men jeg syns det er bittert for vi har en trang økonomi og de pengene hadde kommet godt med til andre ting - og det er kjedelig å ha mottatt en støvsuger på fredag for å se at den er på salg på søndag morgen.. skjønner ikke hvorfor det skal være rart :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Forutsetningen er at du har kvitteringen, at varen er komplett og i den stand den var da du mottok den."

Det står ingenting om emballasjen - og ja, den er ubrukt (jeg fikk den i posten for to dager siden).

Emballasjen er en del av varen, og må til for at den skal være i samme stand.

Anonymous poster hash: a5f3c...232

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Emballasjen er en del av varen, og må til for at den skal være i samme stand.

Anonymous poster hash: a5f3c...232

Det står at den til og med kan være brukt - i 30 dager - og jeg har tidligere byttet vare på Lefdal uten dette, så det ville vel stått i emballasje om det var nødvendig. Jeg skal uansett høre med Lefdal siden ingen hadde erfaring med det fra før. :)

AnonymBruker
Skrevet

De har ikke lov å reklamere for dette lenger, men jeg veit de gjør det når man spør. Jeg har ofte benyttet meg av dette, sist for 2 mnd siden.

Ta kontakt med kundeservice eller butikk der du kjøpte den. Så får du nok tilbake mellomlegget :-)

Hvis ikke så har du alltids 30 dg returrett.

Anonymous poster hash: ab89c...1ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Gjest Blubbs
Skrevet

Vi opplevde dette hos Lefdal i sommer. Kjøpte en vare, og dagen etterpå var den satt ned fra 49000- 2590, vi fikk refundert mellomlegget.

AnonymBruker
Skrevet

Vi opplevde dette hos Lefdal i sommer. Kjøpte en vare, og dagen etterpå var den satt ned fra 49000- 2590, vi fikk refundert mellomlegget.

Det var i så fall en ekstrem rabatt.

Anonymous poster hash: b1e4c...5c4

• Liker 1
Gjest Blubbs
Skrevet

Det var i så fall en ekstrem rabatt.

Anonymous poster hash: b1e4c...5c4

Ja, var en hvitevare.

Kostet opprinnelig 5 lapper. Elkjøp kjørte den til 3300 ( om jeg ikke husker helt feil). Vi var innom Onsdag, og Elkjøp hadde ikke flere igjen. Vi fikk etter mye frem og tilbake en pris på 4000, men da vi skulle til å gå kunne vi få 3800 kr pluss hvis vi ble norges energi kunder ble prisen 3300 kr. Vi gikk for den.

Dagen etter, torsdag, var den satt ned til 2500 kr på Lefdal. Så da fikk vi refundert 1300kr.

AnonymBruker
Skrevet

Dette var da en voldsom prisforskjell?

Gjest Blubbs
Skrevet

Dette var da en voldsom prisforskjell?

Ops. En null for mye der ja.

Jeg husker ikke helt eksakt prisene, men den ble halvert nesten prise. Fra ca.fem lapper, til 2300-2700 ca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...