Gjest RottusFrekkus Skrevet 3. august 2014 #41 Skrevet 3. august 2014 Er det ingen som føler en smule takknemlighet for at de blir regnet med som et menneske brudeparet ønsker at skal være tilstede på dagen deres? Bittelitt hyggelig at folk bryr seg såpass at de inviterer dere? Hvis ikke, så foreslår jeg at alle negative bare takker nei neste gang en invitasjon dumper ned i postkassa. Jeg synes absolutt det er hyggelig - virkelig. Problemet oppstår bare når de(og dette gjelder mange) har lagt bryllupet til et sted hvor det gjerne koster oss opp mot 10.000 kroner å delta(reise, overnatting osv) - og mange ganger langt mer. Og, at vi bruker ferien vår på dem - samt må skaffe barnevakt i ei helg eller mer. Det er ikke bare bare når man har minimalt med felles ferie og ikke akkurat velfylt feriebudsjett. Normale familier(og spesielt single, med eller uten barn) har kanskje råd til en ferie i året(eller overhodet ikke), og da er man ikke lysten på å bruke de hvert eneste år fra man er 28-35 på bryllup. Og vi blir jo invitert i noen for å si det slik. Jeg forstår ikke helt hvorfor det er så vanskelig for folk å gifte seg i relativt sentrale lokaler som ikke krever reise eller ferieuttak for 90-100% av gjestene
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #42 Skrevet 3. august 2014 Bryllup er jo en million ganger hyggeligere enn dåp og konfirmasjon tilsammen! Dåp og konfirmasjon: sodd, gryterett fra pose eller det evinnelig kjedelige koldtbordet hvor det mest spennende er roastbiff. Tørre kaker tante Olga har bakt en uke i forveien og cola til drikke. Tanter og kusiner i upassende klær (type "plukk meg opp kl halv 5 på byen"-kjole). Har også opplevd mer dødtid i dåp/konfirmasjon enn i bryllup da dåpsbarnet eller konfirmanten skal ta bilder med fotograf, men siden fotografen har 3 andre konfirmanter først må gjestene vente lengere. Bryllup: God mat, gjerne 3 retter med god vin til. Hyggelige taler (i motsetning til de kleine "nå er du voksen"-konfirmasjonstaler). Gjestene kan pynte seg, og de har fått en dress code, så alle ligger på samme nivå. Ikke bunad på mormor og dongribukse og skinnvest på onkel. Synes heller ikke det er flere fremmede i bryllup enn i dåp. Man kjenner som regel ikke den motsatte familien så veldig godt uansett... Anonymous poster hash: 8f771...3d5 3
Gjest Whitestripes Skrevet 3. august 2014 #43 Skrevet 3. august 2014 Det har da jeg også gjort, ved flere anledninger, men det er ikke alltid det et verdt dramaet. Jeg tar meg friheten av å gjøre en subjektiv vurdering av vinning og spinning. Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet. Alle liker ikke bryllup. Det bør ikke være krise. Om noe bør man være glad for at folk allikevel tar seg bryet med å møte opp. Det er en ærlig sak å ikke like bryllup, og man må selvfølgelig takke ja eller nei alt etter som man selv føler er rett. Det jeg synes er både merkelig, trist og noe snodig, er at veldig mange (merk; her på KG) er så utrolig negative til bryllup, og synes det er helt greit å spy ut negativiteten sin på underforumet bryllup. Her er det jo mest vordende bruder som henger, og de må jo bli usikre og lei seg over all negativiteten. En ødelegger rett og slett gleden for dem, og det synes jeg er unødvendig. 6
Gjest Whitestripes Skrevet 3. august 2014 #44 Skrevet 3. august 2014 Jeg synes absolutt det er hyggelig - virkelig. Problemet oppstår bare når de(og dette gjelder mange) har lagt bryllupet til et sted hvor det gjerne koster oss opp mot 10.000 kroner å delta(reise, overnatting osv) - og mange ganger langt mer. Og, at vi bruker ferien vår på dem - samt må skaffe barnevakt i ei helg eller mer. Det er ikke bare bare når man har minimalt med felles ferie og ikke akkurat velfylt feriebudsjett. Normale familier(og spesielt single, med eller uten barn) har kanskje råd til en ferie i året(eller overhodet ikke), og da er man ikke lysten på å bruke de hvert eneste år fra man er 28-35 på bryllup. Og vi blir jo invitert i noen for å si det slik. Jeg forstår ikke helt hvorfor det er så vanskelig for folk å gifte seg i relativt sentrale lokaler som ikke krever reise eller ferieuttak for 90-100% av gjestene Det er jeg helt enig i.
Purple Basil Skrevet 3. august 2014 #45 Skrevet 3. august 2014 Hehe, jeg har sagt nei nok ganger til å ha opplevd drama og rabalder. Hadde det ikke vært for det, så hadde jeg glatt takket nei til alle. Og nå er det faktisk ikke sånn at man sitter i et hjørne og surmuler. Jeg klarer fint å både smile og oppføre meg. Det tror jeg de fleste gjør.Jeg har mine tvil, negativitet skinner ofte veldig godt igjennom. Merkelig at du sier ja til bryllup når du hater det, det gjør meg bare mer sikker på at enkelte liker å dra i bryllup for å kunne klage etterpå. Trist. Folk rundt deg vet vel veldig godt at du hater bryllup? Jeg har aldri hørt om noen som lager drama fordi at en gjest ikke kan komme, men jeg er kanskje bare heldig med min omgangskrets.
Gjest Vampen Skrevet 3. august 2014 #46 Skrevet 3. august 2014 Det er en ærlig sak å ikke like bryllup, og man må selvfølgelig takke ja eller nei alt etter som man selv føler er rett. Det jeg synes er både merkelig, trist og noe snodig, er at veldig mange (merk; her på KG) er så utrolig negative til bryllup, og synes det er helt greit å spy ut negativiteten sin på underforumet bryllup. Her er det jo mest vordende bruder som henger, og de må jo bli usikre og lei seg over all negativiteten. En ødelegger rett og slett gleden for dem, og det synes jeg er unødvendig. Jeg kan virkelig ikke skjønne at noen skal bli usikre og lei seg av å oppdage at ikke alle liker bryllup? Igjen, hva er problemet? Det kommer faktisk også noen nyttige tips man kan tenke gjennom, istedet for å gå rett i deppe-modus. 7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #47 Skrevet 3. august 2014 Jeg kan virkelig ikke skjønne at noen skal bli usikre og lei seg av å oppdage at ikke alle liker bryllup? Igjen, hva er problemet? Det kommer faktisk også noen nyttige tips man kan tenke gjennom, istedet for å gå rett i deppe-modus. Hadde du følt deg bedre om du ikke ble invitert i bryllupet til NÆR familie eller gode venner? Anonymous poster hash: 8f771...3d5 1
Saxomophon Skrevet 3. august 2014 #48 Skrevet 3. august 2014 Stakkars barn som har en så negativ forelder.Anonymous poster hash: 57f56...dd3 ??????????? Hvorfor er det synd på barnet? Barnet har nok et navn uansett 2
Duckie Skrevet 3. august 2014 #49 Skrevet 3. august 2014 Men nå er det gjerne formen rundt bryllupene som er problemet, ikke bryllupet i seg selv. Tråden jeg linker til øverst på side 2 setter ting litt på spissen, men tar også opp mange av problemene gjester har i forbindelse med bryllup. Veldig mange brudepar tenker ikke nødvendigvis så mye over gjestene, hva de skal ta seg til under fotografering, at de blir sultne lenge før middag, mer eller mindre uheldige bordplasseringer, endeløse taler fra grandtanter og grandonkler som sier mer eller mindre det samme, osv. ALLE bryllup er jo ikke sånn, men de fleste jeg har vært i så langt har vært sånn. Har vært i bryllup hvor de hadde fått vigsler fra HEF til å komme på ettermiddagen, og bildene ble tatt før vielsen. Det var derfor lite med ventetid. De hadde en artig toastmaster som passet på at taler ikke tok helt av, de hadde tenkt nøye igjennom bordplassering hvor de satte folk de visste hadde noe til felles sammen. Det ble servert buffet, og man slapp derfor å vente i evigheter på servitører og at alle skulle få mat, man forsynte seg selv. Det er ett av få bryllup jeg faktisk har kost meg skikkelig i. Dokurver, gaver til gjester, monogrammer og love hearts er ikke noe jeg bryr meg om, men jeg vil slippe å stirre i veggen i timesvis mens magen rumler med en dritings grandonkel som bordkavaler (eller hva det nå heter). 5
Gjest Whitestripes Skrevet 3. august 2014 #50 Skrevet 3. august 2014 Hadde du følt deg bedre om du ikke ble invitert i bryllupet til NÆR familie eller gode venner? Anonymous poster hash: 8f771...3d5 Godt spørsmål.
Gjest Vampen Skrevet 3. august 2014 #51 Skrevet 3. august 2014 Jeg har mine tvil, negativitet skinner ofte veldig godt igjennom. Merkelig at du sier ja til bryllup når du hater det, det gjør meg bare mer sikker på at enkelte liker å dra i bryllup for å kunne klage etterpå. Trist. Folk rundt deg vet vel veldig godt at du hater bryllup? Jeg har aldri hørt om noen som lager drama fordi at en gjest ikke kan komme, men jeg er kanskje bare heldig med min omgangskrets. Jepp, dessverre ser alle ut til å tro at "liker ikke bryllup" betyr "liker ikke alle andre bryllup enn mitt". Og som sagt, jeg er ikke veldig bekymra for at noe "skinner gjennom". Og dra i bryllup for å kunne klage etterpå? Jeg har pr dags dato aldri hatt behov for å gå rundt i ettertid og snakke negativt om et spesifikt bryllup. Det er konseptet og rammen rundt de fleste bryllup jeg misliker, ikke bryllupet til Per og Kari. Og joda, det kan fort bli drama når årsaken er "har ikke lyst". En del kobler dessverre det mot hva man tenker om dem, ikke om bryllup generelt. 2
Gjest Vampen Skrevet 3. august 2014 #52 Skrevet 3. august 2014 Hadde du følt deg bedre om du ikke ble invitert i bryllupet til NÆR familie eller gode venner? Anonymous poster hash: 8f771...3d5 Jepp.
Gjest BettyBoop Skrevet 3. august 2014 #53 Skrevet 3. august 2014 Trodde det var vanlig med velkomstdrink og fingermat mens man venta på brudeparets ankomst.. 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #54 Skrevet 3. august 2014 Men hvis vordende bruder er blir så usikre og deppa, hvorfor går de inn og leser en tråd som heter "Dere som misliker bryllup"? Jeg går jo aldri inn på en tråd om "Jeg skal gifte meg" og klager på at bryllup er kjedeligere og mer langdrygt enn bursdager og den slags (i de trådene har jeg tvert imot vært inne og gitt komplimenter for kjoler og menyer), men når TS stiller spørsmål til "dere som misliker bryllup" så er det jo ganske naturlig at h*n får svar fra nettopp disse! Skal man klage på folk som ikke er særlig begeistret for langdryge prinsessebryllup, så er det mer naturlig å gjøre det et annet sted enn i en tråd som ber om svar fra nettopp disse. Vi går som regel ikke rundt og klager i virkeligheten, tvert imot setter vi på oss store smil og gratulerer brudeparet med giftemålet og den flotte dagen, men akkurat her på forumet, i tråder som handler om nettopp manglende begeistring for bryllup, så må det være lov å ikke være overbegeistret for bryllup. Vanlige bursdagsfeiringer f.eks., er vanligvis mye morsommere. (For øvrig hadde jeg innom noen mannfolk på jobben min her om dagen, de skulle kjøpe "brudekort"... Når folk begynner å omtale bryllupskort som brudekort, så har jeg på følelsen at prinsessebryllupene med alt fokus på "brudens dag" har tatt litt vel overhånd!) Anonymous poster hash: 76e1e...f6d 8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #55 Skrevet 3. august 2014 Hadde du følt deg bedre om du ikke ble invitert i bryllupet til NÆR familie eller gode venner? Anonymous poster hash: 8f771...3d5 Jeg heier alltid på de som stikker av til Las Vegas eller liknende. Anonymous poster hash: 2d961...ed5 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #56 Skrevet 3. august 2014 Høres ut som om folk er i bryllup annenhver helg her.. Anonymous poster hash: 9bb4b...dcd
NovaFlare Skrevet 3. august 2014 #57 Skrevet 3. august 2014 (endret) Stakkars barn som har en så negativ forelder.Anonymous poster hash: 57f56...dd3 Haha, for en teit kommentar Jeg er ikke negativ som person da vet du Men mitt barn får velge selv om hun vil døpes før sin konfirmasjon (som hun også får velge selv) slik som jeg selv fikk velge. Ingen i min familie blir døpt som babyer Med å være "negativ" til det så mener jeg at jeg ikke tror på det. Det er ikke synd på min datter, hun har det helt topp med foreldre som er sammen og elsker hverandre og henne veldig høyt. Uavhengig av dåp og bryllup Endret 3. august 2014 av NovaFlare 2
Tabris Skrevet 3. august 2014 #58 Skrevet 3. august 2014 (endret) For min del er det så enkelt som at jeg er en introvert person som ikke trives spesielt godt i større sosiale lag med mennesker jeg ikke kjenner så veldig godt og hvor det derfor blir mye småprat, litt tvungne smil og at man er nødt til å gå gjennom dette i mange timer for ikke å bryte sosiale koder og reise tidlig. Da er det for meg det samme om det er bryllup, dåp, konfirmasjon eller andre settinger. Er det med min egen familie så er det jo selvsagt kos, siden jeg kjenner dem. Men er det med min samboers slekt evt venner, så kommer det mange jeg ikke kjenner og da blir det som nevnt over, noe jeg synes er slitsomt og kjedelig. Endret 3. august 2014 av Tabris 1
NovaFlare Skrevet 3. august 2014 #59 Skrevet 3. august 2014 For min del er det så enkelt som at jeg er en introvert person som ikke trives spesielt godt i større sosiale lag med mennesker jeg ikke kjenner så veldig godt og hvor det derfor blir mye småprat, litt tvungne smil og at man er nødt til å gå gjennom dette i mange timer for ikke å bryte sosiale koder og reise tidlig. Da er det for meg det samme om det er bryllup, dåp, konfirmasjon eller andre settinger. Er det med min egen familie så er det jo selvsagt kos, siden jeg kjenner dem. Men er det med min samboers slekt evt venner, så kommer det mange jeg ikke kjenner og da blir det som nevnt over, noe jeg synes er slitsomt og kjedelig. Dette beskriver også meg veldig godt, som om jeg skulle skrevet det selv
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #60 Skrevet 4. august 2014 Det er ikke pga at ting ikke gangner meg at jeg ikke er tilhenger av slike ting, jeg er ikke tilhenger av å drive med relgiøse ritualer pga penger, gaver og tradisjon. Anonymous poster hash: 0cd28...900
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå