AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #1 Skrevet 2. august 2014 Jeg spanderer absolutt ALT, vær gang jeg er på date. Føler meg lite gentleman om jeg ikke gjør det, og kan til og med motsi henne hvis hun sier hun også skal betale litt. Singel enda forøvrig! Hva er vanlig egentlig?Anonymous poster hash: a8c6e...411 1
Gjest brutal_mann Skrevet 2. august 2014 #2 Skrevet 2. august 2014 Mao, du har inntatt tøffelrollen. Kvinner i Norge tjener egne penger, behandle dem slik. 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #3 Skrevet 2. august 2014 Om en mann betaler for meg, insisterer jeg på å betale neste gang. Anonymous poster hash: 9a026...642 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #4 Skrevet 2. august 2014 Om en mann betaler for meg, insisterer jeg på å betale neste gang.Anonymous poster hash: 9a026...642 Da hadde jeg bare insistert på å betale, helt til du hadde gitt deg. Anonymous poster hash: a8c6e...411
Blondepiken Skrevet 2. august 2014 #5 Skrevet 2. august 2014 Da hadde jeg bare insistert på å betale, helt til du hadde gitt deg.Anonymous poster hash: a8c6e...411 Blir veldig dumt å drive å krangle om hvem som skal betale da. Kanskje det er det som er problemet? Jeg hadde nok bare betalt andre gang, uten å diskutere det en gang. Gjerne første også. Tenker at det ikke er så nøye hvem som betaler, så lenge det byttes litt på. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 Jeg liker at gutten betaler første gangen, men tilbyr alltid å ta halve regningen for høflighets skyld. De fleste sier nei. Tabbet meg ut en gang på den; fyren kom før meg på restauranten og hadde tatt noen drinker. Han spiste også myyye dyrere middag enn meg, noe rådyrt biffgreier, mens jeg hadde en billig pastarett og brus. Halve regningen ble min, ja. Nesten tusen kr fattigere der (min del kostet nok maks 300). Betaler alltid neste gang dersom fyren betalte første. Jeg liker best når det virker som om fyren vil betale, da er det kjekkere å delta selv. Blir veldig ukomfortabel når jeg merker at han er gjerrig. Han ene ble med meg hjem fra byen, og jeg er vant med at gutten som sitter foran automatisk betaler taxien. Da taxien stoppet sa han hintende "skal jeg legge ut eller?". Jeg betalte da så klart, men det ble litt brist i stemningen. "Sovnet" så tidlig at det ikke ble sex:o Anonymous poster hash: 66ea3...acf
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 Da hadde jeg bare insistert på å betale, helt til du hadde gitt deg.Anonymous poster hash: a8c6e...411 Da hadde jeg gitt deg en gave som oversteg verdien på det du spanderte. Anonymous poster hash: 9a026...642
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #8 Skrevet 3. august 2014 Jeg tjener som regel mye mer enn de damene jeg dater. Og i tillegg er det turn-off for meg om damene vil betale. Jeg liker å se på meg selv som en familieforsørger, og vil vise dette når jeg er på date. Jeg er gammeldags og konservativ på dette området.Anonymous poster hash: 55b81...d1f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #9 Skrevet 3. august 2014 Jeg er mann og om det er snakk om middager eller noe som koster en del penger så sier jeg direkte at vi deler regningen(venter ikke på at hun skal tilby seg å dele). Er ikke som om noen nekter å betale i en slik situasjon. Liker hun meg så tviler jeg på at hun dropper meg på noe som egentlig er fair, liker hun meg ikke så har det vel ikke noe å si om hun har en ting til på lista over hva hun ikke liker med meg. Hadde jeg betalt hele regningen til en som kanskje ikke likte meg hadde jeg følt meg som tidenes tøffel. Vurdert å si til dama "tar du regningen denne gangen så tar jeg den neste" om dama har invitert meg ut, men har ikke hjerte til å være like kynisk som kvinner. Anonymous poster hash: f95fe...86b 2
Duckie Skrevet 3. august 2014 #10 Skrevet 3. august 2014 Mao, du har inntatt tøffelrollen. Kvinner i Norge tjener egne penger, behandle dem slik. Jepp. Jeg har egne penger, trenger ingen mann til å forsørge meg. Føler meg utilpass ved å bli spandert for mye på, føler jeg "skylder" noe tilbake. Og at jeg blir litt undervurdert (stakkars deg, du er kvinne, jeg må ta meg av deg). 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #11 Skrevet 3. august 2014 Blir veldig ukomfortabel når jeg merker at han er gjerrig. Han ene ble med meg hjem fra byen, og jeg er vant med at gutten som sitter foran automatisk betaler taxien. Da taxien stoppet sa han hintende "skal jeg legge ut eller?". Jeg betalte da så klart, men det ble litt brist i stemningen. "Sovnet" så tidlig at det ikke ble sex:o Anonymous poster hash: 66ea3...acf Så, om jeg forstår deg rett, så ville du ikke ha sex med fyren fordi han ikke betalte transporten din hjem fra byen? Anonymous poster hash: 535b8...ef0 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #12 Skrevet 3. august 2014 Kommer an på. Dersom du tar henne med ut på middag, til ditt initiativ på en dyrere restaurant, så skal du ta regningen, selv om hun tilbyr seg. Det er da en viss kostnad som du har tatt initiativ til og penger som hun antakelig ikke hadde brukt på samme måten selv. Dersom hun er ung student så virker det tullete å be henne hoste opp flere hundre eller en tusenlapp fordi du skulle imponere med en dyr middag - på hennes regning. Inviterer du henne ut, så velg et sted der du har råd til å betale hele regningen. Et stykke uti datingen der dere finner på ting sammen og det ikke er slik at du "tar henne med ut", men dere blir enige om noe sammen, så kan dere splitte regningen. Enten det er mat dere bestiller inn, en handletur i butikken, kinobilletter eller hva. Ikke insister på å betale hver eneste gang, kun for når du "varter henne opp". Anonymous poster hash: 797d0...ae2 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #13 Skrevet 3. august 2014 Det kommer an på om det er dyrt eller ei. Uavhengig om det jente eller gutt skal ikke den ene parten betale hele tiden. I min forhold betaler vi ca anen hver gang. eller hvor mye vi har på kontoen "fattige studenter" men da vi nye og ikke kjente hverandre så godt husker jeg at han betalte kino billettene og jeg for snopet og brusen for eksempel. Det samme med restaurant han betalte første gangen og jeg den andre . Anonymous poster hash: d50c7...716 1
marion Skrevet 3. august 2014 #14 Skrevet 3. august 2014 Menn som ikke spanderer middag er kjipe og gjerrige. Er tross alt ikke snakk om mer enn 4-500 kr i mat og drikke. Er ikke sååå mye. Så da blir det mer tanken som teller. Likestilling my ass..når d kommer til dating.. 1
Gjest thesledge Skrevet 3. august 2014 #15 Skrevet 3. august 2014 Jeg lar kjæresten spandere, så lenge jeg også får spandere på han. Hadde aldri latt han spandere hver gang.
AmandaVI Skrevet 3. august 2014 #16 Skrevet 3. august 2014 Lar menn spandere i vei, jeg Hvis noen inviterer deg på date er det de som skal betale. For å gjøre gjengjeld inviterer jeg ofte daten hjem en uke eller to senere på hjemmelaget mat. Når jeg har gjort dette har vi lagd maten sammen. Ordentling hjemmelaget mat og ikke Findus... Mye koseligere enn noen av restaurantene i hjembyen min. De begrenser uansett seg nesten utelukkende til pizza og kebabsjapper etter at noen turister ble matforgiftet på kinarestauranten.
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 3. august 2014 #17 Skrevet 3. august 2014 Da hadde jeg bare insistert på å betale, helt til du hadde gitt deg.Anonymous poster hash: a8c6e...411 Det er jo ikke spesielt sjarmerende da. Jeg synes det er fint å tilby seg å betale, men når hun virkelig insisterer på å ta sin del så er det veldig kjipt om han skal gnåle om det eller rett og slett nekte henne det. Da virker du veldig gammeldags, eller som en av dem som tror det gir deg en stjerne i boka og at man fortjener noe tilbake for det etterpå. Personlig synes jeg det er helt greit å bli spandert på altså, særlig dersom han har bedt meg ut, valgt stedet, bestilt den dyreste vinen på listen osv, men han bør ikke reagere dersom jeg tar en runde i baren eller drar kortet i taxien eller noe i løpet av daten. Jeg liker egentlig best når hvem som betaler hva ikke er så jævla viktig. Insisterer han hardnakket på å betale alt, eller snur han veldig på krona og teller drinkene og regner på hva jeg skylder, så er han for opptatt av penger og legger for mye vekt på det. Jeg må ha et forhold hvor en drar kortet her og en drar kortet der, uten at noen sitter og regner på det eller maser om det eller føler det gjør dem til forsørger eller forsørget. 2
Honeydew Skrevet 3. august 2014 #18 Skrevet 3. august 2014 (endret) Jeg synes definitivt at mannen skal betale første daten, i alle fall om det er han som har invitert til den. Sånn ellers når ting begynner å gå fremover synes jeg det er hyggeligst å ikke "føre regnskap". Med han jeg datet nå i vår synes jeg det funket veldig bra: av og til kjøpte han med mat hjem til meg som vi laget sammen, mens jeg som oftest kjøpte diverse til frokost fordi vi sov hos meg nesten hver kveld. Gikk vi på butikken sammen delte vi gjerne prisen på to, og så kjøpte vi litt småting til hverandre her og der uten at det var noe "min tur, din tur". Jeg hater gjerrighet og det å telle på kroner, så jeg liker best når slikt ikke er et tema hvor det er tydelig at han jeg dater holder "oversikt", enten det er i form av "min tur, din tur" eller at han er veldig oppmerksom på og poengterer at det er han som skal betale. Endret 3. august 2014 av Honeydew
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #19 Skrevet 3. august 2014 Hvorfor er det forventet at mannen skal betale? Har aldri skjønt det. Nei, go dutch! Splitt regninga. Anonymous poster hash: 4e7fd...da7
Daria Skrevet 3. august 2014 #20 Skrevet 3. august 2014 Jeg er mann og om det er snakk om middager eller noe som koster en del penger så sier jeg direkte at vi deler regningen(venter ikke på at hun skal tilby seg å dele). Er ikke som om noen nekter å betale i en slik situasjon. Liker hun meg så tviler jeg på at hun dropper meg på noe som egentlig er fair, liker hun meg ikke så har det vel ikke noe å si om hun har en ting til på lista over hva hun ikke liker med meg. Jeg synes det er helt naturlig å betale min del, men hvis han insisterer på å betale krangler jeg ikke på det - som andre sier, da betaler jeg heller noe annet en annen gang. Å understreke at vi skal dele regningen før jeg i det hele tatt har mulighet til å si noe synes jeg imidlertid er svært usjarmerende - det gir inntrykk av å være både gjerrig og litt for opptatt av penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå