AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #1 Skrevet 2. august 2014 Går gjennom samlivsbrudd etter 22 år. Utroskap fra hans side, vi har 4 barn. Er midt i deling av bo og eiendeler. Men ingen av oss har råd til egen bolig... Syns det er helt forferdelig. Jeg er vant til å bo i hus; nå må jeg og barna leie en sokkel!! Får litt egenkapital etter salg av felles bolig, men det er ikke nok til leilighet eller hus. Ingen av oss klarer det. Har ikje noen høy kønn akkurat. Dette er ho bare tragisk! Er det vanlig etter brudd?Anonymous poster hash: 65951...65e
Gjest stian86 Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 Her er det bare og prøve og søke kommunalt lån. Har du mindreåringe barn? Isåfall et stort pluss, og håpe du ikke har noe gjeld. Då er sjansen endå større. Verdt er forsøk hvertfall.
got2go Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 Boligmarkedet er ikke egnet for single folk dessverre. Så jupp. Lykke til videre.
Gjest Bud Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 Finn deg en ny fyr. Med hus. Med 4 barn. Lykke til. Lykke til TS, samlivsbrudd er en omveltning og krever omstilling, du må bare motivere deg selv og ta godt vare på avkommene
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 Går gjennom samlivsbrudd etter 22 år. Utroskap fra hans side, vi har 4 barn. Er midt i deling av bo og eiendeler. Men ingen av oss har råd til egen bolig... Syns det er helt forferdelig. Jeg er vant til å bo i hus; nå må jeg og barna leie en sokkel!! Får litt egenkapital etter salg av felles bolig, men det er ikke nok til leilighet eller hus. Ingen av oss klarer det. Har ikje noen høy kønn akkurat. Dette er ho bare tragisk! Er det vanlig etter brudd?Anonymous poster hash: 65951...65e Det er et helvete, og det er utrolig vanskelig. Man kan gå fra å leve et rikt og godt liv til å føle seg fattig og slite for tilværelsen. Men det går seg til. Man må gjøre nye prioriteringer og spare der man kan. Kan du flytte et sted hvor det er rimeligere å bo? Kan du bo sammen med noen slik at dere kan leie en større bolig (f.eks. en anne enslig mor med barn)? Det å ha 4 barn er jo i seg selv en stor utgift, så nå trenger du økonomiske råd. Har du konto i en bank kan du spørre om du kan få en time til økonomisk rådgivning. Evt hør med kommunen om du kan få noe der. Det er tøft. Men du vil være et flott forbilde for dine barn nå hvis du er sterk og blir stående gjennom de neste årene. Da vil de huske at du var en god og sterk mor. Du er ikke avhengig av stort hus, dyr bil, dyre ferier, flotte klær osv for å være en god mor. Barna dine er det viktigste for deg nå. Anonymous poster hash: 0e49d...2a5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #8 Skrevet 3. august 2014 Ja, desverre. Jeg har også egenkapital etter samlivsbrudd og har 100% jobb. Ingen barn. Likevel kommer jeg meg ikke inn på boligmarkedet (20 kvadrats hybel til over 1.5 million er uaktuelt å kjøpe). Kanskje det kan være ei trøst at vi er mange i samme båt? Anonymous poster hash: 12711...cff
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #9 Skrevet 3. august 2014 Vi er i den samme båten nå... Samlivsbrudd etter 14 år her, to barn sammen (og to særkullsbarn). Ingen av oss har råd til å sitte med huset, så dette blir en stor omstilling for barna. De er i småskolealder, så det er lite ønskelig å bytte skole. Men samtidig... hva gjør en når en ikke har råd til bolig? Anonymous poster hash: 1fa4e...500
Gjest Whitestripes Skrevet 3. august 2014 #10 Skrevet 3. august 2014 Hvis en absolutt skal bo i Oslo eller Stavanger, sliter man på boligmarkedet, både som singel og som par. Husprisene er jo helt sinnsyke. Og fire barn i tillegg, da blir det enda mer vanskelig, en må jo ha litt størrelse og standard på boligen. Men har man ikke økonomi til å kjøpe, må man bare leie. Det er jo ikke noen menneskerett å eie egen bolig, selv om det å leie er å hive pengene ut vinduet. Skjønner godt frustrasjonen. Jeg bor i en liten by på østlandet, og har eid egen bolig i alle år etter samlivsbrudd. Vet at jeg har vært svineheldig som har fått lån uten å ha verken EK eller kausjonist, og setter pris på det hver eneste dag. Lykke til, TS, håper det ordner seg for deg! 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #11 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (På 3.8.2014 den 9.59): Ja, desverre. Jeg har også egenkapital etter samlivsbrudd og har 100% jobb. Ingen barn. Likevel kommer jeg meg ikke inn på boligmarkedet (20 kvadrats hybel til over 1.5 million er uaktuelt å kjøpe). Kanskje det kan være ei trøst at vi er mange i samme båt? Anonymous poster hash: 12711...cff AnonymBruker skrev (På 3.8.2014 den 10.38): Vi er i den samme båten nå... Samlivsbrudd etter 14 år her, to barn sammen (og to særkullsbarn). Ingen av oss har råd til å sitte med huset, så dette blir en stor omstilling for barna. De er i småskolealder, så det er lite ønskelig å bytte skole. Men samtidig... hva gjør en når en ikke har råd til bolig? Anonymous poster hash: 1fa4e...500 TS her. Vet det er mange i samme båt, og håpet på flere svar fra de som er det og kunne dele erfaring med hvor man begynner hen. Jeg kunne flyttet på meg, men for å finne billigere boliger (både leie og kjøpe) så er det snakk om å flytte langt (3-4 timer) og jeg ønsker ikke at barna skal måtte bort fra besteforeldre, tanter, onkler i tillegg til den store omveltningen det blir med mamma og pappa fra hverandre. Jeg er villig til å flytte lengre unna barnehage/skole enn det jeg er nå, det blir bare litt tidligere morgninger og det overlever vi. Jeg vil heller ikke at barnefar føler at jeg ikke prøver å få fart på ting nå. Jo mer vi går oppå hverandre, jo mer krangler blir det. Men det er rimelig demotiverende å begynne når jeg vet at markedet er helt kaos nå. Jeg får begynne med å snakke med Husbanken og min egen bank. Foreldrene mine kan dessverre ikke kausjonere. Anonymkode: 8f343...321
Snickersogtwist Skrevet 9. august 2022 #12 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Vet det er mange i samme båt, og håpet på flere svar fra de som er det og kunne dele erfaring med hvor man begynner hen. Jeg kunne flyttet på meg, men for å finne billigere boliger (både leie og kjøpe) så er det snakk om å flytte langt (3-4 timer) og jeg ønsker ikke at barna skal måtte bort fra besteforeldre, tanter, onkler i tillegg til den store omveltningen det blir med mamma og pappa fra hverandre. Jeg er villig til å flytte lengre unna barnehage/skole enn det jeg er nå, det blir bare litt tidligere morgninger og det overlever vi. Jeg vil heller ikke at barnefar føler at jeg ikke prøver å få fart på ting nå. Jo mer vi går oppå hverandre, jo mer krangler blir det. Men det er rimelig demotiverende å begynne når jeg vet at markedet er helt kaos nå. Jeg får begynne med å snakke med Husbanken og min egen bank. Foreldrene mine kan dessverre ikke kausjonere. Anonymkode: 8f343...321 Har det gått 8 år og situasjonen er fremdeles den samme? 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #13 Skrevet 9. august 2022 Snickersogtwist skrev (36 minutter siden): Har det gått 8 år og situasjonen er fremdeles den samme? Hvor fikk du 8 år fra? Anonymkode: 8f343...321
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #14 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor fikk du 8 år fra? Anonymkode: 8f343...321 Tråden er opprettet 3 august 2014. Anonymkode: 22054...8b7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #15 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor fikk du 8 år fra? Anonymkode: 8f343...321 Tråden ble opprettet for 8 år siden… Anonymkode: e04cd...90f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå