Gå til innhold

Ikke noengang har foreldre vært mer selvopptatt!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har det blitt, og verre skal det bli. Lurer på hvor mye folk skulle hatt for å legge vekk mobilen for en dag?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi man sprer den glade nyheten fra fødestua, er man dårlige foreldre (tar vel ca 1 minutt, tenker barnet takler mangel på blikkontakt såpass lenge. Trolig har det alt sovnet)

Og hvorfor tror du folk skulle hatt mye for å legge fra seg mobilen en dag?

Vi har en hytte utenfor mobildekning. Ingen av dem som har blitt med oss dit en helg har uttrykk at det er et problem.

Anonymous poster hash: 5abad...7ae

Skrevet

jaja, jeg får da pepper så det holder i dag siden jeg aldri har mobilen på eller med meg. Tenk alle de likes og hjerter jeg går glipp av siden jeg ikke annonserer på facebook når det skjer noe.

Det var vel en vel overdreven artikkel, men jeg har nå tilgode å være i selskap der de fleste sitter å blar på mobilskjermen mens de drikker kaffe kaker og skravler med de rundt. Jeg syns det er uhøflig.

• Liker 1
Skrevet

Haha, ser for meg DEN forvirra babyen som "ligger og slenger i en krok" mens hu mor poster "alt er så supert, elsker mammalivet"-statuser.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Trist at mobilen skal sjekkes og brukes til stadighet og må alltid være tilgjengelig hos de fleste. Kan virkelig se behovet i mange situasjoner der mobilen er en trygghet og ha med eller en nødvendighet i jobbsituasjoner. Men for mange kan den også bare ligge på et fast sted hjemme og bli sjekket noen ganger, evt bare en gang om dagen, for da å kunne svare de som har ringt/gitt beskjeder.

Endret av Berit
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men for mange kan den også bare ligge på et fast sted hjemme og bli sjekket noen ganger, evt bare en gang om dagen, for da å kunne svare de som har ringt/gitt beskjeder.

Og det gjør den da også for mange.

Her har både jeg og mannen et fast sted hvor vi legger fra oss telefonen når vi kommer hjem.

Synes folk stort sett lar mobilen ligge i veska, når de kommer på besøk eller vi møtes ute. Om de får en melding, synes jeg ikke det er noe problem om de leser den heller. Det tar ikke akkurat lang tid.

Skrevet

Hm, så vidt jeg kan erindre fikk ikke jeg så mye oppmerksomhet ellers mens middagshvilen pågikk. Da var det "hysj, gå ut og lek". Jeg tror ikke jeg har fått varige skader av det, snarere tvert i mot. Dermed tror jeg heller ikke dagens barn får varig mén om foreldrene sjekker mobil og data innimellom.

For det første har jeg litt mer tro enn som så på dagens foreldregenerasjon. For det annet er et av problemene i dag at absolutt alt skal innrettes etter barna.

Jeg tror faktisk de fleste oppegående foreldre klarer å sjekke mobilen såpass ofte/sjelden at det ikke er tale om omsorgssvikt og neglisjering.

• Liker 3
Gjest Artistina
Skrevet (endret)

Jeg tror nok ikke det er mobilen som er den største fienden i familien.

MEN at foreldre er blitt mer selvopptatt? Ja, uten tvil.

Man skal ikke lese mange trådene på KG for å få det bekreftet:

• Foreldre som reiser på "kjærlighetsferier" for å dyrke kjærligheten. Tidligere hadde ikke folk råd til mer enn maks 1 feriereise i året, og den ble selvsagt benyttet til å reise med barna.
  • Skilsmisser. Folk blir rådet til å følge hjertet, og slår ikke hjertet salto når de ser på mannen så får de beskjed om å flytte fra ham - da sies det at barn har det ikke godt med "ulykkelige foreldre".
  • Tråden om de australske foreldrene som kun ville ha det friske barnet med seg hjem. Her er det utrolig mange som mener det er helt forståelig.

osv osv.

Endret av Artistina
Skrevet

Og det gjør den da også for mange.

Her har både jeg og mannen et fast sted hvor vi legger fra oss telefonen når vi kommer hjem.

Synes folk stort sett lar mobilen ligge i veska, når de kommer på besøk eller vi møtes ute. Om de får en melding, synes jeg ikke det er noe problem om de leser den heller. Det tar ikke akkurat lang tid.

Ja, mange har det også slik at de håndterer det slik jeg kaller det på en fornuftig måte.

Jeg ser på det heller ikke som et problem for meg hva andre gjør. Og generelt ser jeg ikke at det går utover andre heller. Men en del ganger ser jeg at det går utover andre at de blir avbrutt eller forstyrret av mobilen. Noen ganger er det selv den med mobiltelefonen som føler seg oppgitt av alle innringninger og smser og klager høyt. Ikke alltid, men mange ganger kan jo eier av mobiltelefonen selv avgjøre å ta en pause fra denne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror vi vil bare se mer av det i årene som kommer mtp dagens curlinggenerasjon som er vant til å komme først i alle sammenheng og som forventes hverken å ta ansvar eller å vise andre hensyn. Dumsnille serviceforeldre...

Anonymous poster hash: 488ba...9d4

Gjest Artistina
Skrevet

Jeg tror vi vil bare se mer av det i årene som kommer mtp dagens curlinggenerasjon som er vant til å komme først i alle sammenheng og som forventes hverken å ta ansvar eller å vise andre hensyn. Dumsnille serviceforeldre...

Det er bare antagelser. Kan like godt skje det motsatte. Så når dagens barn blir voksne så ser de andre verdier i livet enn kun selvopptatthet og selvrealisering.

Jeg tror nok at pendelen kommer til å snu etter hvert. Allerede nå kan man i enkelte miljøer se folk som prioriterer familie og samhold fremfor jobb og karriere. Det begynner å bli "in" å reise på gårdsferier, så nettopp på nyhetene at mange nå velger å reise på ferier til fjerne himmelstrøk for å jobbe gratis som frivillig for å hjelpe folk som ikke har det så godt ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...