Gå til innhold

Allergi

Fremhevede innlegg

Gjest Dodgy Lady
Skrevet

Er veldig plaget av allergi, særlig nå i sommermnd. Reagerer på både pollen, støv og dyr.

Har dere noen gode tips for å gjøre hverdagen bedre?

Fikk et tips fra ei på jobben om å stikke hodet i fryseren etpar sekunder i ny og ne. Hehe... Det var utrolig deilig!! Himmelsk!!

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest idag
Skrevet

Hei, du bør skaffe deg et pollen-nett til å ha på soveromsvinduet. Det fås kjøpt på apotek til ca 300 kroner, og er absolutt verdt det.

MI

Skrevet

Skulle akkurat til å lage en ny tråd som dette jeg også. Jeg er og blir vanvittig plaget med allergi mot alt mulig. Nesten all slags pollen, alle pelsdyr, støv/husstøv, midd osv.

Hver sommer bruker jeg allergimedisin, men finner ingen som passer akkurat for meg. Og dessuten blir jeg så vanvittig trøtt av alle jeg har prøvd hittil. Har prøvd zyrtec, xyzal, aerius, nasonex, livostin, +++. Noen som vet om noe som fungerer veldig bra?

Greit å høre at pollennettet funker! :)

Gjest Dodgy Lady
Skrevet

Jeg har tatt sprøyte idag. Kenacorte eller noe sånt. Noen sier det er skadelig, men legen min har i alle fall gitt meg den to ganger i år. Funka som bare det ifjor! Så jeg håper den funker fort som f### nå! De siste 2 ukene har vært grusomme.

Pollennett? Det har jeg aldri hørt om, men det må jeg jammen skaffe meg. Det er ofte sånn at jeg våkner helt "sylta" nemlig. Det går greit om dagen, så lenge jeg holder meg innendørs. Og det er jo veeeldig gøy i fineværet...

Det verste med allergigreiene er egentlig at jeg blir så utrolig slapp og trøtt av det...

Bruker i alle fall livostin øyedråper når det behøvst, og jeg synes de funker bra. Og nå har jeg fått resept på "Fluitude nasal" nesespray, håper den er god.

Tar mer enn gjerne imot flere tips eller gode, gamle kjerringråd!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...