AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #1 Skrevet 2. august 2014 Vi var fire som spilte et nytt spill. Uten å forklare detaljer var det sånn at da det var min tur tidlig i spillet misforstod jeg en regel, noe jeg oppdaget underveis i turen, og så ville jeg trekke noe tilbake, for dette ville få svært store konsekvenser og gjøre det umulig for meg å kunne konkurrere mot noen av de andre. Da fikk jeg beskjed om at 'neinei, gjort er gjort', og da jeg sukket oppgitt ble jeg møtt med hånende blikk og fakter. Jeg antydet at det vel ikke var noen vits for meg å fortsette, da, så jeg kunne like gjerne gi meg, og ble så beskyldt for det ene og det andre. Det endte, to og en halv time senere, med at jeg fikk 13 poeng mens de øvrige fikk plussminus 30, så viktig ble denne feilen helt i starten. Er der virkelig ikke slik at man skal ha det gøy når man sitter og spiller spill, må det være slik som i profesjonell sjakk at bordet fanger når man holder på å sette seg inn i et helt nytt spill? Hvordan gjør dere det med sånt?Anonymous poster hash: b74f2...ba8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #2 Skrevet 2. august 2014 bit det i deg å følg med bedre neste gang regler blir lest opp, eller bli sett på som en dårlig taper. det er ikke de andres problem at du ikke følger med Anonymous poster hash: 15e46...b11 12
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #3 Skrevet 2. august 2014 bit det i deg å følg med bedre neste gang regler blir lest opp, eller bli sett på som en dårlig taper. det er ikke de andres problem at du ikke følger medAnonymous poster hash: 15e46...b11 Det var ingen som hadde spilt det før, og man prøvde seg bare litt fram i begynnelsen. Uten sammenligning for øvrig, som å la være å kreve leie når noen havner på rådhusplasshotellet ditt i Monopol, altså feilen var på langt nær åpenbar.Anonymous poster hash: b74f2...ba8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #4 Skrevet 2. august 2014 Gjort er gjort. Om alle skulle få lov til å angre på dumme avgjørelser de hadde tatt tidlig i spillet ville jo hele spillkvelden endt i kaos. Anonymous poster hash: e5946...094 1
Purple Diamond Skrevet 2. august 2014 #5 Skrevet 2. august 2014 Det er bare et spill. Jeg har konkurranseinstinkt, men at the end driter jeg i hvem som vant og hvem som tapte. 1
estrella Skrevet 2. august 2014 #6 Skrevet 2. august 2014 Det er nå bare et spill. Nå vet du det til neste gang du spiller dette spillet. Hadde ikke orket å brukt tid og energi på å bry meg så mye om jeg tapte pga at jeg ikke fikk med meg en regel. 3
Gjest Cevita Skrevet 2. august 2014 #7 Skrevet 2. august 2014 Trur ikke jeg hadde giddet å spille brettspill med deg om du henger deg så opp og i slikt at du lager en tråd på et forum om det. Du har hvertfall lært til neste gang ;-) 11
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #8 Skrevet 2. august 2014 Vi var fire som spilte et nytt spill. Uten å forklare detaljer var det sånn at da det var min tur tidlig i spillet misforstod jeg en regel, noe jeg oppdaget underveis i turen, og så ville jeg trekke noe tilbake, for dette ville få svært store konsekvenser og gjøre det umulig for meg å kunne konkurrere mot noen av de andre. Da fikk jeg beskjed om at 'neinei, gjort er gjort', og da jeg sukket oppgitt ble jeg møtt med hånende blikk og fakter. Jeg antydet at det vel ikke var noen vits for meg å fortsette, da, så jeg kunne like gjerne gi meg, og ble så beskyldt for det ene og det andre. Det endte, to og en halv time senere, med at jeg fikk 13 poeng mens de øvrige fikk plussminus 30, så viktig ble denne feilen helt i starten. Er der virkelig ikke slik at man skal ha det gøy når man sitter og spiller spill, må det være slik som i profesjonell sjakk at bordet fanger når man holder på å sette seg inn i et helt nytt spill? Hvordan gjør dere det med sånt?Anonymous poster hash: b74f2...ba8 Det kunne vært verre. Om du hadde spilt spill med en samboer som hadde mishandlet deg om han tapte og du var tvunget til å spille dumt og la han vinne... Anonymous poster hash: a7e9e...2c6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #10 Skrevet 2. august 2014 Det er nå bare et spill. Nå vet du det til neste gang du spiller dette spillet. Hadde ikke orket å brukt tid og energi på å bry meg så mye om jeg tapte pga at jeg ikke fikk med meg en regel. Det var jo poenget, bare et spill. Blir som å sitte og spille monopol i timesvis når alle de andre har serier å bygge hus/hoteller på men du har ingen. Hvor gøy er det? Er ikke meningen med å sitte og spille en hel kveld at det skal være gøy? At jeg tapte bryr jeg meg ikke om, at det var meningsløse timer er noe annet.Anonymous poster hash: b74f2...ba8 3
Gjest Awzm me Skrevet 3. august 2014 #11 Skrevet 3. august 2014 Er det ikke det som er poenget med spill? At man skal følge med, og være taktisk hele tiden. Du spilte ikke taktisk, og vant ikke
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #12 Skrevet 3. august 2014 Er det ikke det som er poenget med spill? At man skal følge med, og være taktisk hele tiden. Du spilte ikke taktisk, og vant ikke Nei, det var en regel som ikke hadde blitt klargjort, da jeg tok det opp ble det sjekket og det viste seg at det jeg hadde gjort siden jeg ikke kjente til dette (noe ingen gjorde på det tidspunktet), så havnet jeg i en situasjon som gjorde at jeg i praksis ble hengende mange runder etter de andre. Veldg gøy!Anonymous poster hash: b74f2...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #13 Skrevet 3. august 2014 Ikke heng deg opp i det. Jeg blir ertet av vennene mine fordi jeg for fem år siden valgte å gi meg like etter at vi hadde begynt et spill. Jeg hadde sterke smerter fordi jeg nettop hadde hatt en spontanabort, men jeg ønsket ikke å dele det med alle som var tilstede. De trodde derimot at jeg ble sint fordi jeg ikke skjønte spillet eller fordi jeg allerede da trodde jeg kom til å tape. Dette dras frem ved hver eneste sammenkomst....Anonymous poster hash: 2de79...b9d
Gjest Evelynita Skrevet 3. august 2014 #14 Skrevet 3. august 2014 Jeg har veldig konkurranseinstikt, og ja, bordet fanger. MEN, er det nytt spill så må man jo være snille og forstå at feil kan skje! Neste kveld, da kan det være alvor
Nanami Skrevet 3. august 2014 #15 Skrevet 3. august 2014 Jeg skjønner problemet. Jeg er en sinnsykt dårlig taper (og vinner), så for å unngå trøbbel har vi alltid en åpen runde/prøverunde først dersom vi spiller et nytt spill
Veggdyret Skrevet 3. august 2014 #16 Skrevet 3. august 2014 Når jeg spiller med familie eller venner får man alltid lov til å rette feil som er åpenbare feiltolkninger av reglene og lignende (altså ikke strategiske feil), uansett når i spillet det er og om det er første eller tiende gangen man spiller. Så synes at vennene dine gjorde seg veldig vanskelige og skjønner godt at det ikke er noe moro å spille når man vet helt fra starten av at man ikke har noen sjanse til å vinne. De 2-3 første gangene vi spiller et nytt spill har vi også som regel at runden "ikke teller", det er ikke lov å gjøre narr av andre for å ha tapt eller å skryte av å ha vunnet (ikke at vi gjør det mye uansett..). 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #17 Skrevet 3. august 2014 Vi var fire som spilte et nytt spill. Uten å forklare detaljer var det sånn at da det var min tur tidlig i spillet misforstod jeg en regel, noe jeg oppdaget underveis i turen, og så ville jeg trekke noe tilbake, for dette ville få svært store konsekvenser og gjøre det umulig for meg å kunne konkurrere mot noen av de andre. Da fikk jeg beskjed om at 'neinei, gjort er gjort', og da jeg sukket oppgitt ble jeg møtt med hånende blikk og fakter. Jeg antydet at det vel ikke var noen vits for meg å fortsette, da, så jeg kunne like gjerne gi meg, og ble så beskyldt for det ene og det andre. Det endte, to og en halv time senere, med at jeg fikk 13 poeng mens de øvrige fikk plussminus 30, så viktig ble denne feilen helt i starten. Er der virkelig ikke slik at man skal ha det gøy når man sitter og spiller spill, må det være slik som i profesjonell sjakk at bordet fanger når man holder på å sette seg inn i et helt nytt spill? Hvordan gjør dere det med sånt?Anonymous poster hash: b74f2...ba8 Å nei, huff og gru! Du skulle bare ha gått på kjøkkenet å rullert tallerkener...det hadde vist dem tenker jeg. Anonymous poster hash: fce29...558 9
Mrs Smith Skrevet 3. august 2014 #18 Skrevet 3. august 2014 Er det så nøye da? Neste gang gjør du sikkert ikke samme feilen igjen.
Gjest Cevita Skrevet 3. august 2014 #19 Skrevet 3. august 2014 Går det an å spørre hvilket brettspill det var, og kanskje atpåtill få med seg hva feilen var? (Sånn at andre spillere ikke trenger å gå i samme felle). 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #20 Skrevet 3. august 2014 Å nei, huff og gru! Du skulle bare ha gått på kjøkkenet å rullert tallerkener...det hadde vist dem tenker jeg.Anonymous poster hash: fce29...558 Hvordan vet du at det er jeg som har laget den tråden?Anonymous poster hash: b74f2...ba8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå