AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #1 Skrevet 2. august 2014 Altså, har fire forskjellige kredittkort. Mistet jobben for ett år siden og det var krise med penger osv. Tok tid før jeg fikk dagpenger også, så tok bruk i kredittkortene mine. Pluss at jeg måtte ut med 20 000 i operasjon på hunden og betale årsavgift på bilen osv osv. Så da ballet det på seg og nå sitter jeg med gjeld på fire forskjellige kredittkort. Har hatt jobb i noen mnd nå, men får ikke betalt alle hver mnd hele tiden, da jeg også har boligutgifter og andre regninger jeg må betale. Totalt skylder jeg 59 000, delt opp på fire kredittkort. Har lyst til å samle alle låna, slik at jeg kan fokusere på ètt lån å betale ned. Det blir vel billigere også, med tanke på renter osv. Men har fått avslag når jeg har søkt om dette... Vil noen anbefale meg hvor det er best å søke om refinansieringslån? Og hvordan jeg burde gjøre det...ringe kanskje? Håper på positive svar Anonymous poster hash: ff826...9fd
Oslomann71 Skrevet 2. august 2014 #2 Skrevet 2. august 2014 Fikk du avslag i banken din? Eier du boligen din?
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #3 Skrevet 2. august 2014 har hatt det sånn jeg å, men hadde jeg bare hatt 59.000 skulle jeg vært lykkelig. du må ordne deg med budsjett og en skikkelig nedbetalingsplan på det Anonymous poster hash: acaa9...56d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #5 Skrevet 2. august 2014 Ringe om sånne ting trenger du ikke bruke tid på. Du må vise langt mer vilje til å gjøre opø for deg dersom du vil ha hjelp. Selge bilen f. eks. Har du ikke sett på luksusfellen? Anonymous poster hash: 5b42f...297
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 Selg det som selges kan. Start med bilen og hunden. Anonymous poster hash: c3c44...7b5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 Har du skåret budsjettet inn til beinet og likevel har du ikke råd til minimumsbetalingene? Da er det på tide å selge ting og høre om du kan få en annerledes nedbetalingsplan. Mentalt kan det være greit å betale minimum på alle unntatt det minste lånet og så angripe det minste med alt du har. Når du så er kvitt det minste ryker du alle pengene du tidligere brukte på det minste til å betale ned det nest minste osv. Gå inn på www.pengevett.com og få masse tips.Anonymous poster hash: 8d80b...2c2 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #8 Skrevet 3. august 2014 Kredittkortselskapene er jo ulike og har ingenting med om du har andre kredittkort gående. Dersom noe har gått til inkasso og flere av dem er via samme inkassobyrå, så kan du noen ganger få en felles nedbetaling på flere. Snakk med selskapene og be om en nedbetalingsplan. Kutt alle utgifter, selg det du kan for å legge mot gjelden. Det er ikke så vanvittig mye i totalen - jeg har taklet mer i kredittkortgjeld enn du har. Anonymous poster hash: c14ed...60c
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #9 Skrevet 4. august 2014 Hvordan er skyldig kreditt fordelt på de 4 kortene? Hva er minstesummen på de ulike kortene? Hva er inntekten din og hva er faste boutgifter? Lettere å hjelpe da man ser konkrete tall. Og siden du ikke er kredittverdig for forbrukslån, så da må gå forbruket ditt i sømmene. http://www.pengevett.com/gjeld/14-la-snoballen-rulle.html Snøballmetoden er ganske effektiv, når man har flere kreditter/lån. Anonymous poster hash: a6428...f0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå