Gå til innhold

Må jeg eksplisitt si at barn ikke er invitert i utdrikningslaget?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så oppgitt altså! Jeg er forlover for min beste venninne, og nå har jeg fått Mail fra søsteren hennes om at 'det er vel greit at hennes 1årige datter blir med?'. Syntes dette er veldig klient! Jeg svarte med å spørre om hun var innforstått med at det kom til å bli en del drikking i løpet av dagen, og det så hun ikke på som et problem... Altså, skjønner ikke folk at dette er upassende??!

Anonymous poster hash: be763...290

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud... Nei, nei, nei, barnet ditt kan ikke være med i et utdrikningslag, svarer du henne. Er det virkelig mulig å bli så blåst at man tror sånt er ok? For de andre deltagerne? For barnet? :overrasket:

Anonymous poster hash: 4f890...02a
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er jo at hun er søster til bruden! Hadde hun vært hvilken som helst annen deltaker hadde jeg bedt henne drite i å komme, om det var så vanskelig å la den ungen være hjmme...

TS

Herregud... Nei, nei, nei, barnet ditt kan ikke være med i et utdrikningslag, svarer du henne. Er det virkelig mulig å bli så blåst at man tror sånt er ok? For de andre deltagerne? For barnet? :overrasket:

Anonymous poster hash: 4f890...02a

Skrevet

Du sier nei. Enkelt og greit. Det ligger i navnet "utdrikningslag" at barn ikke skal bli med. Er dette en parodi på barn i bryllup-tråden?

Aldri hørt at dette er et tema for noen, og om dette er sant så hadde jeg bedt søstera til bruden finne barnevakt eller bli hjemme.

Utdrikningslag er ikke for barn.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du sier nei. Enkelt og greit. Det ligger i navnet "utdrikningslag" at barn ikke skal bli med. Er dette en parodi på barn i bryllup-tråden?

Aldri hørt at dette er et tema for noen, og om dette er sant så hadde jeg bedt søstera til bruden finne barnevakt eller bli hjemme.

Utdrikningslag er ikke for barn.

Det er jo det jeg har lyst å be henne om, men hun er alenemor og jeg vet ikke hvor lett det er for henne å få barnevakt? Jeg trodde jeg gjorde det ganske klart for henne da jeg eksplisitt sa til henne at det ville bli mye drikking!????

Ts

Skrevet (endret)

Det er jo det jeg har lyst å be henne om, men hun er alenemor og jeg vet ikke hvor lett det er for henne å få barnevakt? Jeg trodde jeg gjorde det ganske klart for henne da jeg eksplisitt sa til henne at det ville bli mye drikking!????

Ts

I verste fall må du alliere deg med bruden. Om søsteren er så blåst at hun mener ettåringen kan være med på utdrikingslag må bruden faktisk involveres. Om jeg hadde blitt bedt i et utdrikningslag hvor et barn var til stede hadde jeg for det første ikke drukket og for det andre ikke følt meg komfortabel.

Nå kommer det jo an på hva slags utdrikningslag dere skal ha, men uansett så er jo dette en symbolsk dag for bruden og hennes venner, og om det skal drikkes mye så er det vel vanlig med mye seksuell innuendo, leker, voksenprat og en sen kveld.

Si det til henne èn gang til, og om hun fremdeles ikke vil høre så ber du bruden si ifra.

Endret av Poppie
  • Liker 2
Skrevet

Det er faktisk litt sykt å ville ha med seg sitt barn på et utdrikningslag!! Hva er da det for en mamma :-o

• Liker 2
Skrevet

Herregud, nei! :sjokkert:

Skrevet

En liten baby, greit nok. De fleste utdrikningslag jeg har vært i har ikke vært shots og stripper hele dagen.

Men en ettåring? Nei, vet du hva....

AnonymBruker
Skrevet

Til de som ikke klarer å klippe navlestrengen må du nok spesifisere ja.

Anonymous poster hash: 88c71...f70

Skrevet

Tydeligvis. Denne moren har jo ikke skjønt det, selv ikke når du har kommet med ganske tydelige hint.

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal dere, da? Se utdrikkingslagene jeg har vært på har stort sett foregått på hyttetur. Og om en ettåring var med der og la seg i 19-tida, kunne festen gått som vanlig for min del. Moren må selvfølgelig holde seg relativt edru,da.

Anonymous poster hash: 90571...392

Skrevet

Jeg ville faktisk hørt med bruden i dette tilfellet.

Skrevet

Kan jo begrense litt angående aktiviteter om man er avhengig av å ha vogn og et lite barn med... Håper ikke moren har tenkt å drikke?? :O Nei, har aldri hørt om barn i utdrikningslag. Men jeg slutter aldri å bli overrasket på KG! Hva blir det neste? Barn på julebord? Foreldre med barn på fylla i syden? (glem det) Nei, her synes jeg mor kan holde seg hjemme om ikke far eller andre kan passe barnet.

Skrevet

Det kommer vel litt an på planer og opplegg? Jeg har vært med på at en unge på 7-8(?) måneder var med på deler av et utdrikningslag - aktiviteter som foregikk på dagtid med lite drikking involvert. da aktivitetene ikke lenger var babyvennlige tok mor med seg barne og dro hjem, fornøyd med å ha fått vært med på hvertfall noe av dagen.

Siden det er snakk om brudens søster og ikke en hvilkensomhelst venninne ville jeg tatt en prat med henne (og evnt også med bruden) og prøvd å finne en løsning - jeg kan skjønne at det er sårt å glipp av det fordi hun ikke får barnevakt.

• Liker 1
Skrevet

Svar - er helt greit for meg, men er usikker på hva barnevernet ville sagt

Herregud, er det mulig å være så blåst

Skrevet

På et tradisjonelt utdrikningslag: Absolutt ikke. Fatter ikke hvordan denne moren synes det er greit at barnet hennes skal være blant berusede personer store deler av dagen??

Men så er det jo de som arrangerer utdrikningslag med ingen/lite alkohol og ellers har et annet opplegg. Da kan det kanskje være gret, men det må selvsagt klareres med brud og forlover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...