Gå til innhold

Ødelagt hud av Differin - hvordan kan jeg rette opp skadene?(bilder inni)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg startet på Differin pga at jeg fikk noen små nupper i ansiktet som ikke gikk bort så lett.

Jeg brukte det kun om kvelden, et tynt lag, og pga irritasjon så begynte jeg å bruke det annenhver kveld.

Slik så huden min ut før (normal), og før nuppene oppsto;

http://imgur.com/iIfZBRw

http://imgur.com/lK9TKH2

Slik så huden min ut etter å ha brukt Differin i ca 1-2 uker (måtte avbryte pga eksem rundt øynene (ikke spør hvordan det er mulig,da jeg ikke hadde produktet rundt øynene og vasket hendene etter bruk) og røde sprukne lepper (igjen, hadde ikke produktet rundt munnen heller ) og fordi huden min så jævlig ut. Kan si at etter å ha hatt kviser av/på i 10 år, så er det første gang jeg faktisk begynte å gråte av å se meg i speilet.

Jeg skjønner at alle produkter kan gi utbrudd i starten,men dette var ekstremt. Alle andre kvisekremer som jeg har brukt har som regel gitt noen ekstra kviser,men ofte kviser som ligner de som alltid har vært her. I dette tilfellet så fikk jeg en type kviser jeg aldri har slitt med før,samt at disse kvisene etterlot seg arr.

Differin:

http://imgur.com/kuUZz2p

http://imgur.com/MNAWSd4

Slik ser huden min ut nå, 10 mnd etter å ha sluttet å bruke Differin;

Jeg har noen få kviser som forsvinner relativt fort men det som plager meg er ujevn/flekkete og arrete hud pga Differin:

http://imgur.com/zPbFWI8

Så - spørsmålet er ; er det noen her som har rettet opp arr?

Dermaroller til hjemmebruk er utelukket.

Bio-oil , og andre kremer er også utelukket.

Eneste som er bevist å redusere arr er laser eller syrebehandlinger.

Nå er "heldigvis" arrene mine ikke så dype,men likevel merkbare da de er lokalisert tett i tett på enkelte områder,som får huden til å se ruglete og ujevn ut.

Hvilke klinikker har dere fikset kvisearrene hos (gjerne i Oslo/Akershusområdet),og ble de synlig bedre? Ønsker helst å høre førstehåndserfaring,ikke "at man kjenner noen som kjenner noen..."

Takker for alle svar!

Anonymous poster hash: 590a0...a14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt forelska i Ole Henriksen sitt Three Little Wonders Kit, kvisearrene har flere steder blitt borte eller nesten blitt borte andre steder (nesten ikke synlig lenger engang)!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt forelska i Ole Henriksen sitt Three Little Wonders Kit, kvisearrene har flere steder blitt borte eller nesten blitt borte andre steder (nesten ikke synlig lenger engang)!

Med kvisearr mener jeg arr - altså "hull" eller "søkk" i huden, ikke røde flekker (misfargning).

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kjøpes dette? Og pris?

Anonymous poster hash: 7603e...f95

Skrevet

Jeg hadde også skikkelig acne problemer inntil for 3-4 år siden og det som hjalp meg var fruktsyrer :) Bruk riktig hudpleie for din hud.

Anbefaler Exuviance :) Gå innom en hudpleie salong og snakk med de :)

Skrevet (endret)

Hvor kjøpes dette? Og pris?

Anonymous poster hash: 7603e...f95

Vita har :) Prisen ligger på rundt 5-600 tror jeg :)

Endret av Zionnas
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også skikkelig acne problemer inntil for 3-4 år siden og det som hjalp meg var fruktsyrer :) Bruk riktig hudpleie for din hud.

Anbefaler Exuviance :) Gå innom en hudpleie salong og snakk med de :)

Jeg bruker Niactil fra Exuviance, og den fungerer helt OK -jeg har iallefall ikke fått noen kviser av den.

Har ikke sett stor endring i kvisearrene da (brukt den i 3 mnd).

AnonymBruker
Skrevet

Kom deg heller til en hudlege eller en hudpoliklinikk på et sykehus. Fastlegen skriver henvisning.

Anonymous poster hash: f72ce...9cf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kom deg heller til en hudlege eller en hudpoliklinikk på et sykehus. Fastlegen skriver henvisning.

Anonymous poster hash: f72ce...9cf

Vært hos 2 private hudleger, og fikk utskrevet Isotretinoin/Accutane.

Kommer selvfølgelig ikke til å gjennomføre det fordi huden min ikke var ille før Differin, og det jeg ønsker å få rettet opp i nå er arr/ruglete hud. Kvisene klarer jeg å få vekk uten bruk av Isotretinoin, men merker at huden fortsatt holder på å normalisere seg.

Skrevet

Kan jeg spørre om hvorfor dermaroller er utelukket? Har ei venninne med aknearr og det enste som fungerte på henne var dermarolleren.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg startet på Differin pga at jeg fikk noen små nupper i ansiktet som ikke gikk bort så lett.

Jeg brukte det kun om kvelden, et tynt lag, og pga irritasjon så begynte jeg å bruke det annenhver kveld.

Slik så huden min ut før (normal), og før nuppene oppsto;

http://imgur.com/iIfZBRw

http://imgur.com/lK9TKH2

Slik så huden min ut etter å ha brukt Differin i ca 1-2 uker (måtte avbryte pga eksem rundt øynene (ikke spør hvordan det er mulig,da jeg ikke hadde produktet rundt øynene og vasket hendene etter bruk) og røde sprukne lepper (igjen, hadde ikke produktet rundt munnen heller ) og fordi huden min så jævlig ut. Kan si at etter å ha hatt kviser av/på i 10 år, så er det første gang jeg faktisk begynte å gråte av å se meg i speilet.

Jeg skjønner at alle produkter kan gi utbrudd i starten,men dette var ekstremt. Alle andre kvisekremer som jeg har brukt har som regel gitt noen ekstra kviser,men ofte kviser som ligner de som alltid har vært her. I dette tilfellet så fikk jeg en type kviser jeg aldri har slitt med før,samt at disse kvisene etterlot seg arr.

Differin:

http://imgur.com/kuUZz2p

http://imgur.com/MNAWSd4

Slik ser huden min ut nå, 10 mnd etter å ha sluttet å bruke Differin;

Jeg har noen få kviser som forsvinner relativt fort men det som plager meg er ujevn/flekkete og arrete hud pga Differin:

http://imgur.com/zPbFWI8

Så - spørsmålet er ; er det noen her som har rettet opp arr?

Dermaroller til hjemmebruk er utelukket.

Bio-oil , og andre kremer er også utelukket.

Eneste som er bevist å redusere arr er laser eller syrebehandlinger.

Nå er "heldigvis" arrene mine ikke så dype,men likevel merkbare da de er lokalisert tett i tett på enkelte områder,som får huden til å se ruglete og ujevn ut.

Hvilke klinikker har dere fikset kvisearrene hos (gjerne i Oslo/Akershusområdet),og ble de synlig bedre? Ønsker helst å høre førstehåndserfaring,ikke "at man kjenner noen som kjenner noen..."

Takker for alle svar!

Å herregud, jeg føler med deg! Aldri sett, lest eller hørt om noen som har fått den reaksjonen :( Dype arr/søkk vet jeg ikke noe om. Men dersom du har jevne arr som er røde, så har jeg noen anbefalinger. Jeg har slitt med kviser av og på siden puberteten.. Er 24 i dag. Har gått på antibiotika, isotretinoin, x-antall kremer og diverse hudpleieserier. Noe har funket, men lite har vært optimalt. Jeg har brukt SÅ mye penger (tør ikke tenke på det) på hudpleieprodukter. Hudlegen min sa til meg: dropp det. Bruk minimalt med sminke, og la huden rense seg selv. Jeg tok til meg litt av hans råd. Så fra å bruke masse produkter fra MD og Declor bruker jeg nå:

-Jojobaolje: til å fjerne sminke og som "fuktighetskrem"

-Tamanu oil: tar jeg på olje. Den er også SUPER mot arr!

Begge har jeg bestilt på iHerb:)

Anonymous poster hash: bdab7...3a1

AnonymBruker
Skrevet

^obs. Liten skrivefeil. Tamanu oil påfører jeg på kvisene ;)

AnonymBruker
Skrevet

la meg være den første uanstendige grisen. du er sykt fin ts.

Anonymous poster hash: adb7d...23f
AnonymBruker
Skrevet

Å herregud, jeg føler med deg! Aldri sett, lest eller hørt om noen som har fått den reaksjonen :( Dype arr/søkk vet jeg ikke noe om. Men dersom du har jevne arr som er røde, så har jeg noen anbefalinger. Jeg har slitt med kviser av og på siden puberteten.. Er 24 i dag. Har gått på antibiotika, isotretinoin, x-antall kremer og diverse hudpleieserier. Noe har funket, men lite har vært optimalt. Jeg har brukt SÅ mye penger (tør ikke tenke på det) på hudpleieprodukter. Hudlegen min sa til meg: dropp det. Bruk minimalt med sminke, og la huden rense seg selv. Jeg tok til meg litt av hans råd. Så fra å bruke masse produkter fra MD og Declor bruker jeg nå:

-Jojobaolje: til å fjerne sminke og som "fuktighetskrem"

-Tamanu oil: tar jeg på olje. Den er også SUPER mot arr!

Begge har jeg bestilt på iHerb:)

Jeg bruker minimalt med produkter på huden,og jeg går som regel uten sminke. Takk for tipset,men jeg øsnsker ikke å bruke mer penger på produkter som ikke har en bevist effekt og som er vist å være veldig effektive. Dessuten er ikke de røde flekkene det største problemet..

De røde flekkene vil reduseres etterhvert,men det er arrene som er det største problemet...

Vet at jeg mest sannsynlig bare må leve med det, men har vært greit å hørt om noen her inne har tatt laser eller andre behandlinger som har funket bra.

- TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

la meg være den første uanstendige grisen. du er sykt fin ts.

Basert på nærbilder av den stygge huden min.....?

Men, jo,takk for komplimentet

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Basert på nærbilder av den stygge huden min.....?

Men, jo,takk for komplimentet

basert på den lange flotte halsen din, feminine kjevelinje, vakkert hår og en varm hudtone selv med blitz. Kunne dermarollet ansiktet ditt hele dagen :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre om hvorfor dermaroller er utelukket? Har ei venninne med aknearr og det enste som fungerte på henne var dermarolleren.

Forsvant arrene hennes? Hadde hun søkkete arr eller røde? Vet du hvilken størrelse hun hadde på dermarolleren?

Anonymous poster hash: 07eda...40c

Skrevet

De er ikke helt borte men huden er blitt glatt og fin igjen. Når hun har litt sminke så synes det ikke i det hele tatt,

Hun hadde dype søkk og var ganske rød.

Vet ikke størrelsen på rolleren men det er vel en standard dor ansikt.

Jeg ble så imponert over resultatet hennes så jeg kjøpte en selv for å bruke på strekkmerkene på magen min etter graviditet. Men jeg kjøpte en med lange nåler for kroppen men den gjør veldig vondt så er så pysete at jeg ikke takler å bruke den. Vil prøve igjen med bedøvelsekrem.

Men den for ansikt gjorde ikke vondt i følge henne, men hun ble veldig rød og litt flassete rett etter men det gikk bort etter et par dager. Hun har brukt den noen uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...