Chrizzy Skrevet 2. august 2014 #1 Skrevet 2. august 2014 Jeg har en venninne på besök. Hun har en del euro, men taper en del når hun veksler. Kan hun sette inn euro på min konto, posten/dnb) og så kan jeg ta ut de pengene å gi til henne? Takker for svar :-)
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #2 Skrevet 2. august 2014 Har ønsket å spare i Euro på en konto i Norge, men har fått til svar at Norske banker i Norge kun har innskudd i Norske kroner. Ønsker jeg en konto med Euro på, må jeg prøve å få konto i et Euroland. Banken vil veksle inn Euroen til Norske kr. Før de gjør innskudd på konto. Men vær og klar over at de fleste Norske banker er kontantløse slik at du ikke kan veksle inn Euro. Det enest jeg kan tenke meg som jeg selv ikke har spurt hos er en vekslingsbank aom mange utenlandske bruker, husker bare ikke hva den heter. Den har gul logo....Anonymous poster hash: c23f1...ec4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 Forex. Man må betale vekslingsgebyr i banken også, i tillegg til at banken sikkert tar litt gebyr for å sette pengene inn på konto.Anonymous poster hash: 2e1c6...cde
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 Forex. Man må betale vekslingsgebyr i banken også, i tillegg til at banken sikkert tar litt gebyr for å sette pengene inn på konto.Anonymous poster hash: 2e1c6...cde Dette stemmer. Du har også andre alternativer som paypal, men pengene vil gå over i norsk valuta på din konto, og det er et mindre gebyr for vekslingen samt at du må godta paypals valutakurs, på samme måte som med banken. Kjæresten min og jeg setter iblant penger over til hverandre i euro/nok, og jeg har valgt å bruke et prepaid mastercard der alt foregår i euro, også har jeg min norske bankkonto til NOK. Eurokontoen min har en god kurs, så det fungerer fint, og jeg betaler vanlig uttaksgebyr (i utlandet) som når jeg tar ut penger med mitt norske kort hjemme. Anonymous poster hash: 0b771...698
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #5 Skrevet 3. august 2014 Dette stemmer. Du har også andre alternativer som paypal, men pengene vil gå over i norsk valuta på din konto, og det er et mindre gebyr for vekslingen samt at du må godta paypals valutakurs, på samme måte som med banken. Kjæresten min og jeg setter iblant penger over til hverandre i euro/nok, og jeg har valgt å bruke et prepaid mastercard der alt foregår i euro, også har jeg min norske bankkonto til NOK. Eurokontoen min har en god kurs, så det fungerer fint, og jeg betaler vanlig uttaksgebyr (i utlandet) som når jeg tar ut penger med mitt norske kort hjemme. Anonymous poster hash: 0b771...698 Har du eurokonto i en norsk bank? I tilfelle ja, hvilken?Anonymous poster hash: c23f1...ec4
Chrizzy Skrevet 3. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2014 Takk for svar Vi bor på et lite sted med kun 2 banker og postbank... så da er det ikke så mange muligheter ser det ut som.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 (endret) Ja, selvfølgelig, men banken din veksler det om til norske Jeg har gjort det flere ganger. Da bestemmer banken din kursen. Den beste kursen jeg har oppdaget til nå forhold til kursen, er hos Storebrand. Nordea og Postbanken er ikke like bra. Endret 3. august 2014 av Evilposelos 1
Gjest Wei Wei Skrevet 4. august 2014 #8 Skrevet 4. august 2014 Jeg har en venninne på besök. Hun har en del euro, men taper en del når hun veksler. Kan hun sette inn euro på min konto, posten/dnb) og så kan jeg ta ut de pengene å gi til henne? Takker for svar :-) Mener du at du vil bare oppbevare penger i euro på din konto for å ta ut euro og gi henne litt og litt? Eller skal du gi henne kroner? Hvis det er snakk om kroner, så mener du da å bruke bankens kurs sånn at vennina di sparer bare på gebyr? Er det ikke bedre da at du beholder euro i kontanter? Du kommer sikkert til å ha behov for dem senere. Det er jo mange land vi reiser til som bruker euro.
Gjest Wei Wei Skrevet 4. august 2014 #9 Skrevet 4. august 2014 Hvis det dere vil i denne situasjonen er å ta euro over Norges grense (hun setter dem på din konto, mens hun er i hjemmelandet eller fra sin nettbank -- dere vil ta ut euro fra din bank her), så er det lov å ta med seg inntil ca 3000 Euro uten å deklarere og uendelig mye hvis man deklarerer hvor pengene kommer fra. Ikke noe vanskeligere enn det. Skal hun veksle/bruke kroner her, så har jeg lest at det lønner seg å ta ut lokal valuta i minibanker/betale med kort i lokal valuta. Altså, hvis hun vil veksle sine euro til kroner, så er det best at hun beholder dem på sin utenlandskonto og heller bruker minibank eller bruke kort i butikken fordi VISA gir bedre kurs enn norske banker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå