Gå til innhold

fluortabletter-tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat introdusert fluortabletter til snupp på snaut 2år. Kjøpt på apoteket. Hvordan få henne til å tygge/suge på de?

Anonymous poster hash: 893ff...a89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke med smak på?

Min 2-åring ser på fluor som godteri.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal hun ha det da? Kanskje bedre å pusse tennene godt? Fluor er absolutt ikke bra for annet enn tennene. Altså skal det ikke svelges.

Anonymous poster hash: 859d5...5d6
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tabl kan suges eller tygges. Kan brukes fra 6 mnd alder. Skjønner ikke hvorfor det er så farlig? Vi pusser tenner morgen og kveld,men vi tenkte det var greit med er supplement.

De er med jordbærsmak forøvrig.

Ts

Anonymous poster hash: 893ff...a89

Gjest Lite nytt
Skrevet

Jeg ville ventet med fluortab til etter første tannlegebesøk i 3-årsalderen.

Dersom det trengs vil dere få beskjed om det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gitt fluor før ev tannlegen sa det heller. Jeg tror det er noe i forskning som sier at fluor er giftig og man bør ikke ta fluortabletter i det hele tatt, men heller bruke fluorskylling. Det er tenna som skal ha fluor, det skal helst ikke ned i magen.

Anonymous poster hash: 1f87e...cd6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker, on 03 Aug 2014 - 21:26, said:

Jeg ville ikke gitt fluor før ev tannlegen sa det heller. Jeg tror det er noe i forskning som sier at fluor er giftig og man bør ikke ta fluortabletter i det hele tatt, men heller bruke fluorskylling. Det er tenna som skal ha fluor, det skal helst ikke ned i magen.

Anonymous poster hash: 1f87e...cd6

Den fluoren (fluorid) som er i tannpasta og fluortabletter er ikke farlig fordi at mengden er så liten. (dessuten er det ikke det samme som giftig fluor gass eller hormonforstyrrende fluor)

For at det skulle vært farlig måtte du ha spist mange tuber tannkrem.

Anonymous poster hash: 77765...d4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...