Gå til innhold

Vgs: takket ja til førstevalget, men vil bytte

victoria er kul

Anbefalte innlegg

Hei. Da jeg søkte til vgs hadde jeg Idrettsfag på 1. valget, og studiespesialisering på 2. valget. Jeg kom inn på Idrettsfag og hadde "forhåndssvart" ja til det jeg kom inn på. Men nå angrer jeg og vil bytte til studiespes, hva gjør jeg da? Skal jeg gjøre noe før skolen begynner eller må jeg møte opp til klassen min på Idrettsfag og snakke med de på skolen den dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vil du bytte? Jeg gikk 3 år på idrettslinje og min erfaring er at idrett har det morsommere, har bedre samhold og bedre skoledager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ikke endre valgene dine nå. Du må ringe og snakke med fylkeskommunen og finne ut om det er ledige plasser på den linja du ønsker å gå på, da er det som regel ingen problem å bytte. Er det fullt må du nesten begynne på den linja du har kommet inn på.

Anonymous poster hash: 18645...ed3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ring inntakskkontoret så raskt så mulig, helst før 2. inntaket, så skal det være mulig å delta i 2. inntaket på lik linje med alle de andre som står på venteliste, og om du da hadde kommet inn i første omgang om du ikke hadde søkt idrett først vil du ligge som nr.1 på ventelisten :) Jeg gjorde dette i fjor da jeg også ombestemte meg, jeg skulle dog begynne i 2. klasse (du begynner i 1.?), men regner med at det fungerer på samme måte uansett.

Anonymous poster hash: 4dd32...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du bytte? Jeg gikk 3 år på idrettslinje og min erfaring er at idrett har det morsommere, har bedre samhold og bedre skoledager :)

Vil bytte fordi jeg føler ikke jeg er i god nok form til å starte på idrett, itilleg har jeg ikke tenkt å satse på håndball (det jeg valgte som hoved-idrett), så jeg føler linja passer best for de som har tenkt å satse ordentlig.. Føler rett og slett jeg ikke passer på den linja, oog en ting til er at jeg tenker at det kanskje blir for mye håndball med tanke på skolen og fritiden, noe som kanskje kan føre til at jeg blir lei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring inntakskkontoret så raskt så mulig, helst før 2. inntaket, så skal det være mulig å delta i 2. inntaket på lik linje med alle de andre som står på venteliste, og om du da hadde kommet inn i første omgang om du ikke hadde søkt idrett først vil du ligge som nr.1 på ventelisten :) Jeg gjorde dette i fjor da jeg også ombestemte meg, jeg skulle dog begynne i 2. klasse (du begynner i 1.?), men regner med at det fungerer på samme måte uansett.

Men kan det hende at jeg ikke kommer inn med det første, så jeg må gå noen uker på idrett først, og så kommer jeg inn på studiespess litt senere? Om jeg ikke kommer inn med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men kan det hende at jeg ikke kommer inn med det første, så jeg må gå noen uker på idrett først, og så kommer jeg inn på studiespess litt senere? Om jeg ikke kommer inn med en gang?

Om du ikke får plass på studiespess så møt opp på skolen likevel, og snakk med skolen. Vanligvis så er det alltid noen som ikke møter opp, og da kan du jo være så heldig å få plass på studiespess.

Anonymous poster hash: 88bd0...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan møte opp på byttedager på inntakskontoret. Du kan også ringe skolen etter 4. september tror jeg det var, og høre om de har mulighet til å ta deg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er ledige plasser så kan du bytte.

Datteren min kom inn på førstevalget sitt ifjor, men angret og ville heller inn på andrevalget sitt. Hun møtte opp og begynte der hun hadde fått plass, men to dager etter fikk hun begynne på andrevalget sitt.

Anonymous poster hash: fac6b...a30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er isåfall 3. inntaket, ikke 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...