Gå til innhold

Hvordan er rangstigen i et fengsel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg skal inn og sone snart, og lurer på om noen vet hvordan rangstigen i et fengsel er? blir man dårlig behandla av fangene om man har gjort noe upopulært? videre lurer jeg på om det blir noe privatliv på meg? blir det dobbelcelle og fellesdusj, eller? god helg :danse:

Anonymous poster hash: 96a4f...7dc
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne eller mann? (Viktig)

Anonymous poster hash: 217a3...fb2
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne eller mann? (Viktig)

Anonymous poster hash: 217a3...fb2

mann

AnonymBruker
Skrevet

er fengslene i norge som fengslene på serien "orange is the new black"? :fnise: det har jeg lenge fundert på :fnise:

Anonymous poster hash: 1f56e...ed8
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du trenger å være redd for noe med mindre du har tafset på barn eller voldtatt noen. Seksualforbrytere og barnemishandlere har "lavest rang" i fengsler verden rundt.

Anonymous poster hash: 35a11...dbb
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Men trenger man egentlig å fortelle andre innsatte om hva man har gjort? Eller finner de ut av det likevel på et tidspunkt? Jeg vet ikke. Men det er nok de som har gjort overgrep mot barn som er nederst på rangstigen i fengslene. I alle fall blant de fangene som ikke har gjort noe mot barn selv. En tidligere fengselsfugl som jeg kjente en gang, fortalte meg at det var sånn.

Anonymous poster hash: 24f12...a2d
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg måtte sone hadde jeg holdt meg i cellen. Er mange fæle mennesker i fengsel jeg ikke ville omgås med!

Anonymous poster hash: 3de0c...528
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men trenger man egentlig å fortelle andre innsatte om hva man har gjort? Eller finner de ut av det likevel på et tidspunkt? Jeg vet ikke. Men det er nok de som har gjort overgrep mot barn som er nederst på rangstigen i fengslene. I alle fall blant de fangene som ikke har gjort noe mot barn selv. En tidligere fengselsfugl som jeg kjente en gang, fortalte meg at det var sånn.

Anonymous poster hash: 24f12...a2d

De finner fort ut hva du har gjort, og det nytter ikke å lyve. Høyest på rangstigen er vel klassiske brekk, og nederst er volds- og seksualforbrytere og de som har gjort noe mot barn.

Vil tro at Rune Øygard er en type som kommer enda lenger ned enn dette.

Og så ille som det høres ut, ville muligens ABB stå høyere i kurs enn volds- og seksualforbrytere - om han hadde hatt omgang med andre.

Anonymous poster hash: 66d03...9ab

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

jeg skal inn og sone snart, og lurer på om noen vet hvordan rangstigen i et fengsel er? blir man dårlig behandla av fangene om man har gjort noe upopulært? videre lurer jeg på om det blir noe privatliv på meg? blir det dobbelcelle og fellesdusj, eller? god helg :danse:

Ta kontakt med det fengselet du skal sone i. Les om det på hjemmesiden deres. Ring eller skriv hvis det er noe du vil spørre om. Vi på KG er ikke de rette til å gi deg svar.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har bare to råd til den kommende fengselsfuglen.

Ikke mist såpa i dusjen. Og ikke sov på magen eller på siden m/rumpa ut sengestolpen om du får tildelt dublettcelle..

Anonymous poster hash: 79822...4e2
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har bare to råd til den kommende fengselsfuglen.Ikke mist såpa i dusjen. Og ikke sov på magen eller på siden m/rumpa ut sengestolpen om du får tildelt dublettcelle.. Anonymous poster hash: 79822...4e2

Snakker du av egen erfaring?

Jeg tror ikke voldtekter er så vanlige i norske fengsler.

Anonymous poster hash: 8feb1...97c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakker du av egen erfaring?

Jeg tror ikke voldtekter er så vanlige i norske fengsler.

Jepp.. I det fengslene med fellesdusj skjer det ikke så ofte siden fellesavd på dagtid som regel er godt passet på av betjenter. Men på kvelden/natta når det er leggetid og cellekameraten vil ha litt kos..

Er blitt flere og flere som må dele celle nå pga plassmangel i fengslene.

Gjest Amémonos
Skrevet

Vet ikke om det stemmer, men jeg har hørt at så å si alle utenom de som har forgrepet seg på barn får venner i fengsel.

AnonymBruker
Skrevet

Folkens, det er stor forskjell på norske fenglser og Prison Break, Orange Is The New Black osv.

Anonymous poster hash: 5531f...d81
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva har du gjort da?

Anonymous poster hash: 5451b...639
AnonymBruker
Skrevet

Folkens, det er stor forskjell på norske fenglser og Prison Break, Orange Is The New Black osv.

Anonymous poster hash: 5531f...d81

Det er stor forskjell på fengsler i USA og Norge ja. Men det har likevel forandret seg mye i norske fengsler de siste par tiårene. Med et mye røffere hardere miljø.

Bl.a. har andelen utlendinger i norske fengsler bidratt til det. Husk andelen har tredoblet seg bare det siste tiåret. Vi snakker om 30%. Disse utlendingene kommer fra land hvor det er et helt annet miljø i fengslene. Som de tar med seg til Norge..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var på omvisning i Bergen fengsel fortalte den innsatte som fulgte oss at folk er stortsett greie med hverandre. De eneste som må passe seg er sedelighetsdømte. Disse folkene må ofte oppholde seg på egne områder, og er ganske beskyttet "for folk nøler ikke med å ta de".

Anonymous poster hash: 667a2...fd5
AnonymBruker
Skrevet

Stefaren til "Christoffer" fikk vel juling i fengsel for ett par år siden (Og han burde fått det hver eneste dag resten av livet).

Men bortsett fra det er det sjelden man leser om voldsepisoder i norske fengsel.

Jeg tror det kommer av at det generelt er mange ansatte på jobb, så fangene har ikke så mye mulighet til å sloss o.l.

I tilegge får vel fangene også tilegg i straffen for slike ting?

AnonymBruker
Skrevet

Stefaren til "Christoffer" fikk vel juling i fengsel for ett par år siden (Og han burde fått det hver eneste dag resten av livet).

Men bortsett fra det er det sjelden man leser om voldsepisoder i norske fengsel.

Jeg tror det kommer av at det generelt er mange ansatte på jobb, så fangene har ikke så mye mulighet til å sloss o.l.

I tilegge får vel fangene også tilegg i straffen for slike ting?

Ikke glem at det er mye som ikke kommer opp i dagen. Som det blir holdt kjeft om. Det verste du kan gjøre i fengsel er tysting.. Selv når du har blitt utsatt for vold.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tystere og overgripere, særlig de som har misbrukt/myrdet barn. De er nok lavest.

Anonymous poster hash: a998b...a53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...