AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #1 Skrevet 2. august 2014 Samboeren min og jeg skal gifte oss til høsten. Det har vært veldig mange bryllup i vår vennekrets i det siste, og det har vært utdrikningslag hvor vi har vært gjennom det meste; heisatur på byen, hyttetur, go kart, spaweekend, utdritning i byen ect ect.. Vi skal ha et ganske enkelt bondebryllup i låven til min svigerfar (tidligere fjøs som er gjort om til oppbevaringsrom). Vi har en del som må gjøres der før det er klart til bryllup, som å vaske, rydde, fikse litt der det trengs, sette inn bord og stoler å sånn. Så jeg og min mann + forlovere tenkte vi kunne invitere til dugnad i steden for utdrikningslag. Alle er med på dugnad på dagen, også tar vi oss en fest på kvelden når vi er ferdig. Vi sørger selvfølgelig for mat og drikke til alle hele dagen, og siden vi er en vennegjeng kan alle som vil ha med seg følge. Hva tenker dere om dette? Er det frekt å invitere til dugnad? Jeg er litt fed up av alle utdrikningslagene i det siste, og det er ikke noe savn for noen av oss.. Hadde du følt deg "snytt" om du ble invitert på noe slikt framfor et vanlig utdrikningslag? Håper noen tar seg tid til å svare Anonymous poster hash: 6c245...5cf 2
HoppsyDaisy Skrevet 2. august 2014 #2 Skrevet 2. august 2014 Hvis dere ordner med god mat og drikke, ser jeg ikke problemet. Men må de ta med drikke og for eksempel grillmat selv, syns jeg det er litt frekt. 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #3 Skrevet 2. august 2014 Ja frekt. Ingen kan vel da si nei til den invitasjonen egentlig? Tror ingen hadde greid å takket nei, men samtlige ville snakket bak ryggen deres. Det virker gnient. Anonymous poster hash: 1fd0e...b50 12
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #4 Skrevet 2. august 2014 Snytt?? Nei, jeg ville blitt overlykkelig! Jeg er ærlig talt drittlei av å legge ut 1000-1500 kroner for en dag som ofte ikke er særlig morsom- og ville lett foretrukket en dugnad med fest som jeg kunne tatt med kjæresten på! Synes utdrikningslagstrenden har tatt helt av, og det er bare stusslig at vi har mistet dugnadsånden i den yngre generasjonen...Anonymous poster hash: 61329...b67 25
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #5 Skrevet 2. august 2014 Jeg hadde syntes det hadde vært helt ok.Anonymous poster hash: eb6c9...7e0 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. august 2014 #6 Skrevet 2. august 2014 Da får du bare be de som skal i bryllupet da? Ellers gnir du det veldig inn hos de som ikke blir invitert. 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #7 Skrevet 2. august 2014 Jeg hadde nok ikke blitt overbegeistret, men kommer jo i stor grad an på hvor stor dugnadsbiten er. Er det snakk om flere timer med møkk kjedelig skitarbeid og med hentepizza og cola til slutt (for å sette det på spissen) ville jeg blitt irritert. Nå vet jeg ikke hvordan fjøset/oppbevaringsrommet ser ut og hva som må gjøres der, men å ha etterpåfest i møkkete og svette arbeidsklær synes ikke jeg høres fristende ut. Anonymous poster hash: 1c0bb...048 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #8 Skrevet 2. august 2014 Da får du bare be de som skal i bryllupet da? Ellers gnir du det veldig inn hos de som ikke blir invitert. Off topic: synes generelt det er en skikkelig uting å invitere folk i utdrikningslag og ikke i bryllup! Så det håper jeg ikke TS har tenkt til å gjøre, da blir det bare pinlig.Anonymous poster hash: 61329...b67 8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #9 Skrevet 2. august 2014 Jeg synes fint dere kan invitere til dugnad uansett. Venner stiller opp for hverandre, og om dere lager fest til slutt så er det i alle fall greit! Anonymous poster hash: 500c0...abe 1
Miss Lucky Skrevet 2. august 2014 #10 Skrevet 2. august 2014 Er ingenting i veien for å invitere til dugnad, men kall det i såfall dugnad og ikke utdrikningslag. 10
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #11 Skrevet 2. august 2014 TS her Slik tenkte vi å gjøre det; Sende melding til nærmeste venner (som selvfølgelig er invitert i bryllupet) Og si at vi ikke skal ha utdrikningslag men har "åpen dugnad" på låven til *** for alle som vil og har anledning "dato og ca klokka". Vi tar gode pauser, og kommer til å ta oss en aldri så liten fest på kvelden med en liten overraskelse (fetteren til sambleren min er veldig flink på gitar+synge og han skal spille på kvelden). Vi ordner mat hele dagen og drikke, ta med arbeidsklær og godt humør -tenkte noe i den duren? Ser folk har svart veldig forskjellig på om det er frekt eller ikke. Er veldig usikker, men tanken er jo at dette skal være hyggelig og sosialt samtidig som vi kommer i rute til bryllupet. Alle gjestene er folk vi går mye sammen med til vanlig, så det er liksom ikke så formelt. Andre bekjente blir ikke invitert, selv om jeg har vært i deres utdrikningslag (som forresten har kostet en haug med penger).Anonymous poster hash: 21d91...85b 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #12 Skrevet 2. august 2014 Synes det høres helt supert ut så lenge dere er klare på hva dealen er (så ikke folk forventer heisatur med drikking og aktiviteter hele dagen). Jeg hadde gladelig vært med på å gjøre noe nyttig og avslutte med god mat og drikke, heller enn et klassisk utdrikningslag med anstrengt morsomme aktiviter og relativt høye kostnader. (Og joda, det går helt fint an å feste litt i arbeidsklær, selv om jeg antar det også vil finnes mulighet til å stelle seg og skifte for de som ønsker det.) Anonymous poster hash: c41be...a5f 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #13 Skrevet 2. august 2014 Synes det høres helt supert ut så lenge dere er klare på hva dealen er (så ikke folk forventer heisatur med drikking og aktiviteter hele dagen). Jeg hadde gladelig vært med på å gjøre noe nyttig og avslutte med god mat og drikke, heller enn et klassisk utdrikningslag med anstrengt morsomme aktiviter og relativt høye kostnader. (Og joda, det går helt fint an å feste litt i arbeidsklær, selv om jeg antar det også vil finnes mulighet til å stelle seg og skifte for de som ønsker det.)Anonymous poster hash: c41be...a5f Var akurat dette som var tanken TSAnonymous poster hash: 21d91...85b
Gjest Eurodice Skrevet 2. august 2014 #14 Skrevet 2. august 2014 Jeg hadde nok ikke blitt overbegeistret, men kommer jo i stor grad an på hvor stor dugnadsbiten er. Er det snakk om flere timer med møkk kjedelig skitarbeid og med hentepizza og cola til slutt (for å sette det på spissen) ville jeg blitt irritert. Nå vet jeg ikke hvordan fjøset/oppbevaringsrommet ser ut og hva som må gjøres der, men å ha etterpåfest i møkkete og svette arbeidsklær synes ikke jeg høres fristende ut. Anonymous poster hash: 1c0bb...048 Det er vel ikke akkurat snakk om å måke unna møkk i fjøset.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #15 Skrevet 2. august 2014 Det er vel ikke akkurat snakk om å måke unna møkk i fjøset. Sant nok, men et tidligere fjøs som til nå har vært brukt som oppbevaringsrom kan nok by på mer arbeid å få i stand enn et gjennomsnittlig festlokale. Anonymous poster hash: 1c0bb...048
misstealover Skrevet 2. august 2014 #16 Skrevet 2. august 2014 Hadde heller vært med på det, jeg. Men kan ikke si det frister særlig det heller, hehehe... Men som sagt. Ville heller vært med på det enn en fyllafest f.eks.
SiMa Skrevet 2. august 2014 #17 Skrevet 2. august 2014 Off topic: synes generelt det er en skikkelig uting å invitere folk i utdrikningslag og ikke i bryllup! Så det håper jeg ikke TS har tenkt til å gjøre, da blir det bare pinlig.Anonymous poster hash: 61329...b67 Off topic. Til jeg kom inn hit på kg trodde jeg det var vanlig å også invitere venner som ikke er invitert i bryllupet i utdrikningslaget. Men i dette tilfellet, hvor det er snakk om dugnad for å få i stand bryllupslokalet, ville jeg nok bare spurt de som er invitert. Og ikke kalt det utdrikningslag. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #18 Skrevet 3. august 2014 TS her Slik tenkte vi å gjøre det; Sende melding til nærmeste venner (som selvfølgelig er invitert i bryllupet) Og si at vi ikke skal ha utdrikningslag men har "åpen dugnad" på låven til *** for alle som vil og har anledning "dato og ca klokka". Vi tar gode pauser, og kommer til å ta oss en aldri så liten fest på kvelden med en liten overraskelse (fetteren til sambleren min er veldig flink på gitar+synge og han skal spille på kvelden). Vi ordner mat hele dagen og drikke, ta med arbeidsklær og godt humør -tenkte noe i den duren? Ser folk har svart veldig forskjellig på om det er frekt eller ikke. Er veldig usikker, men tanken er jo at dette skal være hyggelig og sosialt samtidig som vi kommer i rute til bryllupet. Alle gjestene er folk vi går mye sammen med til vanlig, så det er liksom ikke så formelt. Andre bekjente blir ikke invitert, selv om jeg har vært i deres utdrikningslag (som forresten har kostet en haug med penger).Anonymous poster hash: 21d91...85b Jeg synes det høres ut som en god ide, ts:) Vi i vennegjengen har en slik ordning selv, hvor vertskapet stod for mat og drikke. Det ble veldig koselig, pluss at hans og hennes venner/familie ble godt kjent i forkant av bryllupet. Dere kjenner jo selv vennene deres best. Hva med å lufte ideen til ett par av de nærmeste venninner? Anonymous poster hash: 409a7...059
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #19 Skrevet 3. august 2014 Jeg synes det hadde vært kjipt... Anonymous poster hash: fb718...89e 1
Gjest Snuttepi Skrevet 3. august 2014 #20 Skrevet 3. august 2014 Jeg er møkklei av "morsomme" og svindyre ulag, så jeg hadde vært med og smilt hele veien. Husk musikk til arbeidet. Alt går så mye lettere med musikk 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå