Gå til innhold

Valp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en 6 månedres valp som er 41 cm høy og veier 11 kilo. Hvor stor kommer hun til å bli som voksen sånn ca.? Rasen skal veie fra 15 til 25 kilo og å ca. være 45 - 51 cm. høy. Hvor mye vokser en 6 måneder mellomstor valp?

Anonymous poster hash: d30df...6a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva tror dere?

Skrevet

Du må jo nesten si hva rasen er...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en blandingshund med kun mellomstore raser. Kelpie, border collie og bearded collie og aussie. Gjeterhunder alle rasene.

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si, men ofte ser man at tisper vokser i høyden til de får sin første løpetid. Etter det legger de seg ut i bredden og "massen" ganske lenge til - større raser er ikke utvokst før de er over 3 år, din er muligens ferdig når hun er 2, siden hun bare er mellomstor.

Anonymous poster hash: 15dc2...e3c
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye vokser de i høyden fram mot den endelige mankehøyden hunder får? Kan hun vokse 1 cm til eller 2, 3, 4 eller 5 cm. til? Og evt. når er mankehøyden ferdig utvokst?

Skrevet (endret)

Min er blanding av 2 store raser og en mellomstor.. ser ut som han får kelpie størrelsen (altså veldig mye mindre enn hva jeg hadde regnet med), er den han har nå.. han er dog bare 7 mnd, men tviler på at han vokser mer :P (derfor har jeg nå begynt å tro at han muligens kanskje har en veldig liten rase i seg eller eventuelt kelpie i seg :blink: )

Edit: Jeg har igjen til å se en hund som vokser mer i høyden etter at den har fylt 7-8 mnd.. :P

Endret av Frk.K
AnonymBruker
Skrevet

Så da vokser hun kanskje bare i en-to måneder til? Da er hun 7-8 måneder. Hvor mye vokser mellomstore hunder fra de er 6 måneder og en-to måneder fram?

Skrevet

Så da vokser hun kanskje bare i en-to måneder til? Da er hun 7-8 måneder. Hvor mye vokser mellomstore hunder fra de er 6 måneder og en-to måneder fram?

Min vokste pittelitt fra han var 6 mnd til han var 7..

AnonymBruker
Skrevet

Er pittelitt bare 1-2 cm. eller 2-3 cm. ? Da blir hun nok mye mindre enn jeg trodde.

Skrevet

Er pittelitt bare 1-2 cm. eller 2-3 cm. ? Da blir hun nok mye mindre enn jeg trodde.

1-2 cm.. Men det varierer jo fra hund til hund.. Kan jo hende din skyter i været :P Men jeg personlig tror ikke at min vil det..

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk Frk.K.

Da får jeg bare vente å se hvor stor hun blir men hun er like vakker uansett.

• Liker 1
Skrevet

Tror dette også er veldig individuelt. Min golden-tispe stoppet å vokse da hun var rundt 7-8 mnd. Da var hun 51 cm høy. Etter sin andre løpetid strakk hun seg plutselig flere cm igjen, og endte opp på 56 cm.

Skrevet

Tror dette også er veldig individuelt. Min golden-tispe stoppet å vokse da hun var rundt 7-8 mnd. Da var hun 51 cm høy. Etter sin andre løpetid strakk hun seg plutselig flere cm igjen, og endte opp på 56 cm.

:hakeslepp: Synd min ikke får løpetid :fnise: Han skal jo ha labrador høyde jo :sinna::fnise:

Skrevet

:hakeslepp: Synd min ikke får løpetid :fnise: Han skal jo ha labrador høyde jo :sinna::fnise:

Hadde vel kanskje vært en smule bekymringsverdig om din hann fikk løpetid. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hadde vel kanskje vært en smule bekymringsverdig om din hann fikk løpetid. :fnise:

Tja, han er ganske feminin, så han kunne muligens vært tvekjønnet :fnise:

Skrevet

Høyde husker jeg ikke, men tispa mi la seg ut skikkelig i bredden da hun var nesten 4 år faktisk. Først da så hun skikkelig voksen ut.

Skrevet (endret)

Foreldrene er jo en pekepinn, men selv har jeg sett at valpene gjerne ender opp som større en foreldrene som voksne.

Red: På blandingshunder altså.

Endret av Pheel
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar.

Hvor mye vokste deres hunder fra 6 månedersalder fram til voksenalder? (Er sikkert kanskje flere forum medlemmer her.) Bare gøy å høre fra flere fordi jeg synes det er veldig intressant.)

AnonymBruker
Skrevet

Blir spennende å se uansett i fremtiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...