Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å ta en mandalatatovering (lignende den på bildet). Det er min første tatovering og jeg er usikker på hvor jeg bør ta den. Jeg vil ha den rundt 10 cm i diameter, men det kommer litt ann på plassering. Jeg vil heller ikke ha den et sted den kan forandre seg etter en graviditet, og helst et sted jeg kan se den litt selv. Hvor ville dere anbefalt å ha noe sånt?

post-75532-44843_thumb.jpeg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen steder.

Anonymous poster hash: 0f0eb...472
Skrevet

Det er fint mellom skuldrene, men da ser man den ikke så godt selv.. Hva med leggen/ankelen?

Skrevet

På underarmen? Selv tok jeg min første på skulder/overarm.

• Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg har planer om å ta en mandalatatovering (lignende den på bildet). Det er min første tatovering og jeg er usikker på hvor jeg bør ta den. Jeg vil ha den rundt 10 cm i diameter, men det kommer litt ann på plassering. Jeg vil heller ikke ha den et sted den kan forandre seg etter en graviditet, og helst et sted jeg kan se den litt selv. Hvor ville dere anbefalt å ha noe sånt?

Hvis du vil se den selv så står du vel mellom legg og underarm.

Skrevet

Det er fint mellom skuldrene, men da ser man den ikke så godt selv.. Hva med leggen/ankelen?

Er ikke ankelen litt liten for noe sånt? Men jeg er ikke spesielt fornøyd med leggene mine og viser dem helst ikke frem.

På underarmen? Selv tok jeg min første på skulder/overarm.

sånn som på bilde eller ville det kanskje vært fint på den andre siden tro?

Skrevet

sånn som på bilde eller ville det kanskje vært fint på den andre siden tro?

Under på underarmen, som bildet ja.

Skrevet

Under på underarmen, som bildet ja.

Mhm, jeg tror det blir finest. Men hvor vonde er tatoveringer i ettertid? Jeg går på skole og skriver derfor en god del for hånd. Vil det være veldig vondt når den heler å ha den på armen jeg skriver med?

Skrevet

Mhm, jeg tror det blir finest. Men hvor vonde er tatoveringer i ettertid? Jeg går på skole og skriver derfor en god del for hånd. Vil det være veldig vondt når den heler å ha den på armen jeg skriver med?

Jeg ville nok vært litt obs, det er nok ømt et par dager etterpå ja. Pluss, flassingen/skorpene ville jeg også passet på.

Skrevet

Jeg ville nok vært litt obs, det er nok ømt et par dager etterpå ja. Pluss, flassingen/skorpene ville jeg også passet på.

Forhåpentligvis er det en fordel at det er på innsiden av armen da. Hvor lenge etterpå vil den flasse og danne skorper? Jeg skjønner at det er mye mer enn jeg har tenkt på som må tas i betraktningen.

Skrevet (endret)

Forhåpentligvis er det en fordel at det er på innsiden av armen da. Hvor lenge etterpå vil den flasse og danne skorper? Jeg skjønner at det er mye mer enn jeg har tenkt på som må tas i betraktningen.

Ah, det spørs helt på tattovøren vil jeg anta, mine tok alt fra tre dager til en uke. Den siste jeg tok (begynnelsen på andre armen) var rød og hoven i 1 dag, så begynte den smått å flasse, litt øm gjennom hele perioden. To uker var den "healet" men jeg smører forsatt hver dag (ble tatt 25.juni)

Kan også legge til at når du sitter i stolen så sier du til deg selv at: herregud, jeg skal aldri tilbake i denne stolen! vips, så er du tilbake og skal ha fler. Nå har jeg fler på sensetive områder og bein.

Endret av dillyduzit
Skrevet

Ah, det spørs helt på tattovøren vil jeg anta, mine tok alt fra tre dager til en uke. Den siste jeg tok (begynnelsen på andre armen) var rød og hoven i 1 dag, så begynte den smått å flasse, litt øm gjennom hele perioden. To uker var den "healet" men jeg smører forsatt hver dag (ble tatt 25.juni)

Kan også legge til at når du sitter i stolen så sier du til deg selv at: herregud, jeg skal aldri tilbake i denne stolen! vips, så er du tilbake og skal ha fler. Nå har jeg fler på sensetive områder og bein.

Er det veldig forskjellig hvordan forskjellige tatøverer tatoverer? Men det virker jo ikke som om det tar så altfor lang tid.

Det kan jeg godt se for meg at jeg kommer til å gjøre også. Oppbygger man seg en slags toleranse for smerten eller er det like vondt hver gang? Og hva er de vondeste stedene å tatovere?

Skrevet

Er det veldig forskjellig hvordan forskjellige tatøverer tatoverer? Men det virker jo ikke som om det tar så altfor lang tid.

Det kan jeg godt se for meg at jeg kommer til å gjøre også. Oppbygger man seg en slags toleranse for smerten eller er det like vondt hver gang? Og hva er de vondeste stedene å tatovere?

Nei, jeg kunne sendt deg min på pm, men siden jeg gjerne vil være litt anonym og den er halveis orginal med tanke på oppsettet er den enkel å kjenne igjen. Kanskje, dersom du spør på en snill måte. Min tok hvertfall 3 timer, da var det også tegning av en skisse. Jeg kom til tatovøren kl12 og var ute kl 15.

Det blir numb etterhvert, skal du ha mye farge og/eller skygge så vil du føle på det når slutten kommer ja. Outlinen er som en behagelig stikking. De vondeste stedene er rett ved bein, så områder hvor beina stikker mer ut (ribbein, kragebenet for min del, oppå foten) steder hvor det er tynt med hud kan også være vonde.

Men alt går seg til, når den er ferdig føler du deg både sliten og overlykkelig på samme tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...