Snip Skrevet 2. august 2014 #1 Del Skrevet 2. august 2014 Finnes det en olje, gjerne vann- eller silikonbasert som kan brukes til massasje og som ikke kun er til utvordes bruk, hvis dere skjønner :-P Helst uparfymert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aqila Skrevet 2. august 2014 #2 Del Skrevet 2. august 2014 Jeg pleier å bruke babyoil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 3. august 2014 #3 Del Skrevet 3. august 2014 Mandelolje, kjøpes på apotek kan vel brukes? Kan også blandes med eteriske oljer for duft til utvortes bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 3. august 2014 #4 Del Skrevet 3. august 2014 Såvidt jeg har funnet ut kan flere kaldpressede oljer av matkvalitet brukes. Bl.a. disse: Druekjerne olje Riskli oljeJordnøtt olje Jojoba oljeSøt mandel olje De to første har lite smak, og på huden smaker de ingenting. Fint hvis du vil hjelpe til med munnen. Et alternativ er dette glidemiddelet:RFSU 3-i-1 massasjeglid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #5 Del Skrevet 3. august 2014 Man trenger ikke gå ut og bruke masse penger på massasjeolje når man kan lage det hjemme selv. Hvis du har en gammel flaske motorolje i garasjen kan du filtrere den gjennom 3 lag med kaffefiltere. Funker like bra som butikkjøpt massasjeolje, også sparer man i tillegg miljøet ved å resirkulere. Anonymous poster hash: 5452a...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 3. august 2014 #6 Del Skrevet 3. august 2014 For dem som ikke ønsker å gamble med festlige oljer av mer eller mindre ukjent opprinnelse og pH så kan et tips være å kjøpe Pjur bodyglide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snip Skrevet 3. august 2014 Forfatter #7 Del Skrevet 3. august 2014 (endret) . Endret 16. februar 2021 av Snip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 3. august 2014 #8 Del Skrevet 3. august 2014 Takk for alle svar! Ingen som har reagert på noen av oljene fra nøtter osv? Virker litt tryggere å kjøpe Bodyglide eller RFSU 3 i 1 syns jeg. Olje fra nøtter, frøskall og lignende inneholder naturlig fettsyrer. F.eks. har druekjerne olje en pH på ca 3,8. Vagina har normalt en pH på mellom 3,8 og 4,5. Oljene har ofte naturlig innhold av E-vitamin. Men uansett anbefales det å teste oljen eller glidemiddelet på huden før man bruker den på kjønnsorganene. Når det gjelder nøtteallergi bør man vel unngå oljer fra nøtter man reagerer på. Men hvis jeg har skjønt det rett, er det sjelden oljen fra nøttene som er problemet. Bodyglide inneholder olje fra kokos, de kaller det trigyserider, men det er jo det samme. RFSU's inneholder olje fra bomullsfrø. Begge inneholder også en rekkestoffer for å gi produktet økt holdbarhet. Men RFSU har testet produktet sitt og er nok et godt valg. Er trykt å spise og :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PTR Skrevet 3. august 2014 #9 Del Skrevet 3. august 2014 Hvis du har en gammel flaske motorolje i garasjen kan du filtrere den gjennom 3 lag med kaffefiltere. Funker like bra som butikkjøpt massasjeolje, også sparer man i tillegg miljøet ved å resirkulere. Anonymous poster hash: 5452a...a64 Nei. Tenk om noen faktisk gjør det der... - Olivenolje er er den beste jeg har vært borti. Har ikke testet den "innvortes" da, men det er neppe skadelig, selv om jeg kanskje ville droppet olje der. Ulempen kan vel være at den lukter oliven. Ikke vann eller silikonbasert da. (Hvem vil ha silikonolje på kroppen sin..?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå