Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2002 #1 Skrevet 22. juni 2002 Jeg er så fryktelig plaget med leddene mine. De knaser og knekker når jeg rører på meg, og når jeg står opp om morgenen føles det som jeg har grodd fast. Har vært hos lege, men han fant ikke noe galt. Jeg drikker tran (omega 3) siden det er godt for leddene og det hjelper litt. Noen som har samme problem?
Gjest gjest 0 Skrevet 24. juni 2002 #2 Skrevet 24. juni 2002 Trening er sunt for å smøre leddene.....
Catzy Skrevet 24. juni 2002 #3 Skrevet 24. juni 2002 Få legen din til å henvise deg til nærmeste revmatologiske avdeling, slik at de kan sjekke opp om det er en form for revmatisme. Revmatisme er IKKE noe som bare rammer eldre mennesker. Jeg har barneleddgikt, har hatt det siden jeg var 4. Har du feber? Er leddene hovne? Er de varme? Gjør det vondt hele tiden, eller bare når du belaster? Ting som funker på vonde ledd: - moderat trening - varmebehandling (bad, dusj, omslag etc) - leddvern, dvs tenke på arbeidsstilling og gjøremål - enkelte matvarer. (Dette har jeg ikke prøvd selv, så jeg har ingen gode tips. Men det er folk her inne som har nevnt hva de har spist eller folk de kjenner med leddvondt har spist og latt være å spise, og som visstnok har gitt resultater.) Det kan være belastningsskader, eller litt mer diffuse plager som fibromyalgi. I alle tilfelle ville jeg prøvd meg hos flere leger. Sjekk om det finnes en spesialist for leddproblemer i nærheten av der du bor. Private legesentre har sånne, og du slipper kanskje å få en rekvisisjon av legen din. Sjekk rundt på legesentrene i nærheten. Catzy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå