AugustBrud'04 Skrevet 29. juni 2004 #1 Del Skrevet 29. juni 2004 Vi har fått en del takkesvar på bryllupsinvitasjon pr. SMS. Samboeren har reagert litt på dette, og synes i stedet de burde ringt. Selv klarer jeg ikke helt å bli enig med meg selv i om jeg synes det er helt ok eller ikke. På den ene siden sparer vi oss jo for mange timer i telefonen, for hvis alle skulle ringt for å skravle i evigheter så ville det jo fort tatt mye tid når man har invitert en del folk - så det taler jo for at det bare er hensynsfullt og greit. Men på en annen side er det kanskje som sambo sier - litt upersonlig måte å svare/takke på. I hvertfall hvis man skal takke nei (men det er det heldigvis ingen som har gjort på SMS). Typisk jenter å analysere i det vide og det brede.... :oops: sånn er det visst bare.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peluche Skrevet 29. juni 2004 #2 Del Skrevet 29. juni 2004 Selv er jeg ikke så glad i å jabbe i telefonen, og bruker SMS mer enn hyppig i alle anledninger. Synes det hadde vært en helt ok måte å få svar på, mens samboeren min hadde syntes det samme som din samboer. Det er mange måter å bruke sms på, selv bruker jeg det til personlig ting også og synes dermed ikke det er en spesielt upersonlig måte å kommunisere på- bare moderne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 29. juni 2004 #3 Del Skrevet 29. juni 2004 Det er mange måter å bruke sms på' date=' selv bruker jeg det til personlig ting også og synes dermed ikke det er en spesielt upersonlig måte å kommunisere på- bare moderne.[/quote'] Helt enig. Så lenge man skriver en personlig melding og ikke bare f.eks "kommer eller kommer ikke" så synes jeg SMS er helt ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 29. juni 2004 #4 Del Skrevet 29. juni 2004 Vel...vi fikk faktisk håndskrevne brev fra alle de engelske gjestene, det var kjempekoselig. Det minste man kan gjøre er vel å ta en telefon, eller stikke innom hvis man ikke kan komme. Det tar masse tid å lage invitasjoner, så det er nesten litt respektølst å bare taste inn to setninger i en tekstmelding, synes jeg. SMS er for å si "ser deg om en time", ikke å svare på noe så høytidelig som en bryllupsinvitasjon. Mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 29. juni 2004 #5 Del Skrevet 29. juni 2004 Svarer ikke på sms selv. Men vet noen av gjestene har svart på sms til svigers (som tar imot svarene). Gjør meg ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Snurp Skrevet 29. juni 2004 #6 Del Skrevet 29. juni 2004 På den ene siden sparer vi oss jo for mange timer i telefonen, for hvis alle skulle ringt for å skravle i evigheter så ville det jo fort tatt mye tid når man har invitert en del folk - så det taler jo for at det bare er hensynsfullt og greit. Skravle i evigheter? Tar for mye tid??? Dette skjønner jeg ikke! Jeg regner med at dere bare har invitert folk dere kjenner forholdsvis godt, og som dere gjerne slår av en prat med? Noen av de man inviterer i bryllup er jo ofte folk man kjenner godt eller er i familie med, men som man dessverre kanskje ikke har så ofte kontakt med lenger. Da må det jo bare være hyggelig for begge parter om de ringer, og man får seg en prat? Og de man ser ofte, må det jo ikke være noe pes at ringer? Synes dette var litt sånn; ja, de er jo invitert, men bare ikke ring og plag oss med det, vi har jo viktigere ting å gjøre enn å prate folk (litt sånn satt på spissen) Det er mange måter å bruke sms på, selv bruker jeg det til personlig ting også og synes dermed ikke det er en spesielt upersonlig måte å kommunisere på- bare moderne. Greit at SMS er moderne, men jeg synes det er direkte uhøflig å svare på en bryllupsinvitasjon pr. SMS. Hadde jeg villet ha svar på mine bryllupsinvitasjoner pr. SMS, så hadde jeg jammen sendt dem pr. SMS også!!! Regner med at de fleste gjør seg flid med både selve bryllupet og også invitasjonen de sender ut. Da er det vanlig høflighet (i min verden ihvertfall) å gi muntlig svar pr. telefon til det nummer som er oppgitt i invitasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AugustBrud'04 Skrevet 29. juni 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 29. juni 2004 Skravle i evigheter? Tar for mye tid??? Dette skjønner jeg ikke! Jeg regner med at dere bare har invitert folk dere kjenner forholdsvis godt, og som dere gjerne slår av en prat med? Noen av de man inviterer i bryllup er jo ofte folk man kjenner godt eller er i familie med, men som man dessverre kanskje ikke har så ofte kontakt med lenger. Da må det jo bare være hyggelig for begge parter om de ringer, og man får seg en prat? Og de man ser ofte, må det jo ikke være noe pes at ringer? Synes dette var litt sånn; ja, de er jo invitert, men bare ikke ring og plag oss med det, vi har jo viktigere ting å gjøre enn å prate folk (litt sånn satt på spissen) HÆÆ?? Nå skjønner jeg ikke noe!!! Kjempekoselig at folk ringer - selvsagt!!!!! Men når folk sender en SMS i steden så prøver jeg bare å skjønne hvorfor og da tenkte jeg at det kunne være en naturlig forklaring.. Sorry hvis jeg ordla meg klønete, men du misforstod meg visst totalt nå! Men alt i orden, det er sånn som skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peluche Skrevet 29. juni 2004 #8 Del Skrevet 29. juni 2004 Folk skriver sms fordi det er enkelt og kan gjøres hvor som helst og når som helst, for min egen del gjør jeg det istedet for å glemme å ringe. Tror ikke du kan lage noen graf på sammenhengen mellom interesse for det som skal skje og måten man svarer på. Det er rett og slett ikke alltid man har tid, ork eller engasjement til overs, uten at det betyr noe mer enn akkurat dét. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Snurp Skrevet 29. juni 2004 #9 Del Skrevet 29. juni 2004 Jeg satte det jo på spissen da, Augustbrud04 ;-) Skjønner jo at du bare leter etter en "forklaring", og ikke mente at dere var uinteresser! MEN, hadde DU svart på en bryllupsinvitasjon på SMS? Brudeparet er venner eller familie. Du VET at de legger mye tid og penger i planleggingen. Du SER at invitasjonen du får i POSTEN er forsegjort og gjennomtenkt. Og så skal du "spare" dem for å bruke av tiden deres til å si takk ja pr. telefon, og samtidig slå av en prat (det er kanskje lenge siden sist), fortelle hvor hyggelig det var at de skal gifte seg og at nettopp du er invitert? De som svarer pr. SMS er bare late i mine øyne. Det er ikke for å spare mottaker for laaange samtaler. Det er i så fall for å spare seg selv for denne samtalen, og det er verken spesielt hyggelig eller høflig synes jeg. Man sender ikke svar på en bryllupsinvitasjon pr. SMS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peluche Skrevet 29. juni 2004 #10 Del Skrevet 29. juni 2004 JO FRØKEN SNURP, NOEN GJØR DET. Og noen gjør det ikke fordi de er late. Argh.... Makan til stengt-for-inngående da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 29. juni 2004 #11 Del Skrevet 29. juni 2004 Helt enig i at sms ikke egner seg! Eller kanskje vi skulle begynne å sende invitasjonene per mail/sms også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. juni 2004 #12 Del Skrevet 29. juni 2004 Eller kanskje vi skulle begynne å sende invitasjonene per mail/sms også Hvorfor ikke? Jeg synes kanskje det er litt naivt å tro at gjestene virkelig bryr seg om utseende på invitasjonen, hva slags frimerke eller hvilken dato det ble stemplet. :o Det viktigste er at man faktisk er invitert og ønsker man å gjøre en masse ekstra med invitasjonene så bør det være for ens egen skyld og ikke for gjestene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*marte* Skrevet 29. juni 2004 #13 Del Skrevet 29. juni 2004 Det viktigste er at man faktisk er invitert og ønsker man å gjøre en masse ekstra med invitasjonene så bør det være for ens egen skyld og ikke for gjestene. Enig i at alle ikke bryr seg, men invitasjonen er tross alt første innblikk i hvordan bryllup man skal ha. Jeg synes ikke det går an å sende en mail og kreve antrekk smoking f.eks. Det dreier seg at ting skal stå i stil til hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. juni 2004 #14 Del Skrevet 29. juni 2004 Nei, det synes jeg også. Og jeg hadde hverken sendt eller svart på en invitasjon per SMS, men hadde ikke stusset om andre hadde gjort dette. Jeg tror brudepar (eller i allefall bruden) henger seg for mye opp i egne ønsker og drømmer og ser ikke så lett at for de fleste av gjestene er dette bare en fest og at detaljene er totalt uvesentlige. Jeg tror ikke de som sender SMS er mindre interessert i å komme enn andre og selv om bruden kanskje stusser der og da er det vel fort glemt, håper jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Snurp Skrevet 29. juni 2004 #15 Del Skrevet 29. juni 2004 JO FRØKEN SNURP, NOEN GJØR DET.. HØRER DU SIER DET!!!! Men det gjør det ikke mer høflig av den grunn! Og noen gjør det ikke fordi de er late. Argh.... Makan til stengt-for-inngående da. Ikke late? Du skrev jo selv at man gjorde det fordi man ikke hadde ork etc.? Jeg er slett ikke mer stengt for inngående enn andre her, men POENGET mitt er at om man får en forseggjort invitasjon i posten, så kan man jammen ta seg bryet med å ringe også. Ofte har man en måned eller to å svare på. Blir man invitert, så kjenner man sannsynligvis brudeparet godt nok til at man uansett burde ta seg tid til å snakke med dem i løpet av denne tiden. Merkelig om man da ikke skal kunne klare å "manne seg opp" til å ringe innen svarfristen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 29. juni 2004 #16 Del Skrevet 29. juni 2004 Jeg kunne godt ha svart på SMS, og hadde ikke blitt skuffet eller lei meg om noen svarer våre invitasjoner via SMS. Sistnevnte tror jeg er usannsynlig, da det er våres foreldres private tlf.nr. som står oppført :-) Å sende innbydelser på mail, hadde jo kanskje vært en idè? Selv har vi laget egne innbydelser, da jeg syntes dette er utrolig gøy. Tror faktisk også gjestene legger merke til innbydelsene. Det gjør hvertfall jeg når jeg mottar disse. Vet venner og familie er spent på hvordan de ser ut. Hadde nok ikke reagert negativt om jeg hadde mottatt en innbydelse på mail heller jeg :-) Er jo helt opp til brudeparet hvordan de velger å gjøre det vel? Om noen syntes det er greit å sende innbydelser på denne måten - hvorfor skal jeg som gjest reagere negativt på det? Hadde syntes det var gøy med en hjemmelaget skriftelig innbydelse, men en mail hadde jo gjort samme nytten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 29. juni 2004 #17 Del Skrevet 29. juni 2004 Vi fikk svar pr. sms fra en gjest og det gjorde meg absolutt ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Snurp Skrevet 29. juni 2004 #18 Del Skrevet 29. juni 2004 Og for ordens skyld: Jeg hadde ikke blitt fornærmet om vi hadde fått svar på SMS til vårt bryllup ;-). Jeg hadde overhodet ingen illusjon om at alle synes vårt bryllup var det største som har skjedd siden ferdig oppskåret brød! Det er ikke det som er poenget mitt heller. Men jeg ville ALDRI svart på den måten selv, fordi jeg synes at man kan utvise høflighet nok til å svare muntlig. Spesielt siden man uansett sikkert snakker med brudeparet innimellom! For mitt vedkommende gjelder dette alle typer invitasjoner, enten det er innvielsesfest, bursdag eller byllup: Får jeg invitasjon på mail, så svarer jeg gjerne på mail. Får jeg skriftlig invitasjon så tar jeg en telefon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Tiili¤ Skrevet 29. juni 2004 #19 Del Skrevet 29. juni 2004 VI fikk en 3-4 svar pr SMS. og det gjorde meg absolutt ingenting! Bedre det enn de som ikke holdt fristen overhodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 29. juni 2004 #20 Del Skrevet 29. juni 2004 På våre invitasjoner stod det att svar skulle skriftlig sendes vår adresse. Da slapp vi usikkerhet om hvordan man skulle svare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå