Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager er galt med foreldre og voksen familie som skal trekke ut av deg når man planlegger å få barn. Hjelper lite med kommentarer som Ja dere er nok neste. Haster jo litt for deg. Da var denne helgen ødelagt

Anonymous poster hash: ad949...673

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Alle" i både min og samboers familie maser på oss. Får alltid høre i sammenkomster at vi er vel neste ut og at de venter på oss osv. Har også et søskenbarn som har mast siden før vi ble sammen omtrent. Og ja, jeg irriterte meg grønn over dette før, men nå har jeg hørt det så mange ganger at jeg gidder ikke bry meg. Så rådet mitt er å overhøre dem, dere og kun dere vet når tiden er inne.

Anonymous poster hash: 7c1ba...04c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tiden er inne om det hadde fungert. Skal jeg bare ignorere spøesmålene deres da?

Skrevet

Tiden er inne om det hadde fungert. Skal jeg bare ignorere spøesmålene deres da?

Du kan jo ta en skrøne og si at dere har tenkt at det vil passe om 2-3 år?

Skrevet

Du kan jo "eksplodere" og fortelle at de kan la være å spørre og at du synes lite om det. Si at du er lei av å høre om det og at de får en nyhet da dere er klare for det!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så tabu å ikke kunne få barn? Er jo ikke som om dere har gjort noe galt?

En venninne av meg prøvde i flere år, og til slutt var hun så lei av maset at hun begynte å si at "jeg vil gjerne bli gravid, men kroppen min har ikke like lyst".

Hun fikk ikke flere spørsmål og kunne heller nyte hvor ekstra glade på hennes vegne de rundt henne ble da hun annonserte graviditet med tvillinger noen år etterpå :)

Anonymous poster hash: 6e0f0...169
  • Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er dette noe som virket som de fleste føler at de har noe med.

Men på en annen side. Vet de at dere sliter med å få barn? Det burde ikke være tabu, mange er i samme situasjon. Og en del mennesker endrer seg etterpå.

Anonymous poster hash: a3888...297

Skrevet

Det skjedde oss også, leeeeenge. Folk maste og stod på, særlig svigermor.

Var plent nødt å bare si ifra at de måtte slutte å mase, og at de fikk beskjed om det nå eventuelt skulle skje... Masinga sluttet. Men jeg er sikker på at når det blir kjent at vi er gravide en gang, så kommer kommentarene om at "det var jammen på tide" osv...

Folk, altså! :sjokkert:

Skrevet

Samme problem her! Til ei som spurte omtrent hver gang vi møttes sa jeg bare rett ut : jeg har vært gravid men mistet i abort. Det ble jammen stille fort og hun har ikke spurt mer heller!:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

synes det er så frekt, en uting, det er privat og folk er altfor nysgjerrige

Anonymous poster hash: f013d...2a1
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker å si at de bør være forsiktige med å mase om sånt. For alt de vet har jeg mistet flere ganger eller ikke kan få barn.

Det stopper kjeften på de fleste, og de er sluttet å mase.

Anonymous poster hash: 65a2b...a1f

• Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi har også hatt problemet. Løsningen ble å si at vi ikke kan få barn, stopper de fleste😉

• Liker 1
Skrevet

Jeg sa rett ut til en kollega som maste at vi hadde prøvd lenge uten at det hadde klaffet. Hun ga seg ikke på tørre møkka!

Gjest Silverstream
Skrevet

Når ble graviditet privat?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns folk er for hårsåre!

Om noen spør oss, så svarer jeg bare at vi har lyst på barn EN ELLER ANNEN GANG, og det pleier å være nok.

De sier det jo ikke for å være slemme, men for å kommunisere på et vis.

Jeg blir pinlig berørt av dere som skal svare ufint tilbake for å straffe de. Voks opp.

Anonymous poster hash: e1f25...55c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om noen spør oss, så svarer jeg bare at vi har lyst på barn EN ELLER ANNEN GANG, og det pleier å være nok.

Jeg blir pinlig berørt av dere som skal svare ufint tilbake for å straffe de. Voks opp.

Altså ikke at jeg roper en eller annen gang. Det så sånn ut ser jeg :fnise:

• Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi som har vært ufrivillig barnløse i 2 år synes dette er privat! Når folk spør hver gang de ser deg om ikke det skjer noe snart, å du går på andre året som prøver, da begynner det og bli så sårt at man blir forbanna! I starten brydde jeg meg ikke, men når vi fant ut at vi måtte ha hjelp, ville jeg heller ikke at alle skulle vite det. Så, for meg er vårt sexliv veldig privat, og dette er en ting man bare ikke spør om!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi som har vært ufrivillig barnløse i 2 år synes dette er privat! Når folk spør hver gang de ser deg om ikke det skjer noe snart, å du går på andre året som prøver, da begynner det og bli så sårt at man blir forbanna! I starten brydde jeg meg ikke, men når vi fant ut at vi måtte ha hjelp, ville jeg heller ikke at alle skulle vite det. Så, for meg er vårt sexliv veldig privat, og dette er en ting man bare ikke spør om!

Jeg forstår jo at det er kjipt (selvfølgelig), men i mine øyne er dette noe man bare må bite i seg. Hvertfall ikke lage en kjip situasjon, da det i utgangspunktet er koselig ment. Korttenkt, absolutt, men ikke slemt ment.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordelen med å få barn tidlig, når alle forventer at det ikke skal skje før om ett par år! Da får man heller "Ojjj gratulerer da!" istedenfor "PÅ tide!"

Anonymous poster hash: 3f315...a8a
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...