Gå til innhold

Bolighjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En barndomsvenninne av meg har nylig rømt fra sin voldelige eks. Jeg hjalp henne i går med å flytte fra ham, hun flyttet inn til en kamerat som er alkoholiker. Jeg kan med en gang bare si at det er rus og alkohol i bildet her. Nå har det seg slik at det er store konflikter mellom venninnen min og alkoholikeren. Hun vil flytte ut. Jeg er ikke i dette miljøet og kjenner ikke til hva hun kan få av hjelp? Kan man få hjelp til å få et nytt hjem? Er det noen som jobber med dette som vet? Hva gjør man i en slik situasjon? Venninnen min bare griner og familien hennes tar ikke telefonen. Jeg vil gjerne hjelpe henne, men jeg vet ikke hva jeg skal råde henne til å gjøre.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nav plikter å hjelpe med tak over hodet midlertidig for de som er ute av stand til å skaffe dette selv, og når det er barn i bildet rykker hun fremst i køen.

Anonymous poster hash: a23f0...81f
Skrevet

Grunnen til at hun ikke kan bo hos meg er at jeg bor i en liten studentbolig og ikke har plass til hennes møbler. Hun nekter å dra fra møblene sine fordi hun er redd for at alkoholikeren skal stjele fra henne.

Skrevet

Nav plikter å hjelpe med tak over hodet midlertidig for de som er ute av stand til å skaffe dette selv, og når det er barn i bildet rykker hun fremst i køen.

Takk for svar! Hvordan går jeg frem? Har de åpent i helgen? Hun er helt hysterisk og jeg får ingen svar av henne omtrent, bare skriking.
AnonymBruker
Skrevet

Be henne ringe et krisesenter og sette møblene på lager.

Anonymous poster hash: f5a16...8fe

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Hvordan går jeg frem? Har de åpent i helgen? Hun er helt hysterisk og jeg får ingen svar av henne omtrent, bare skriking.

Nav er dessverre stengt i helgene. En annen løsning kan være krisesenter, i hvert fall til hun har fått snakket med Nav.

Skrevet

Problemet med lager er at vi må frakte møblene dit. Jeg satt 8-9 timer i går på å ringe rundt for å skaffe hjelp til flytting. Er visst høysesong for flyttebyrå og folk var ikke interessert i å hjelpe. Jeg har ikke lappen og kan derfor ikke leie bil. Herregud, for et kaos. Da vet jeg at hun kan ringe NAV på mandag, eller jeg kan ringe dem for henne hvis hun ikke er i stand til det. Skal be henne vurdere krisesenteret nå og se hva hun sier. Jeg mistenker at hun er ruset, får hun lov til å være der da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...