Gå til innhold

Får man virkelig så lite i dagpenger?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert noen som har spurt om det før her. Menmen..

Jeg har blitt arbeidsledig og skal søke om dagpenger. Men når jeg sjekket en kalkulator for dagpenger på nettet så kom det opp en latterlig lav sum.

Jeg har et dagpengegrunnlag på 380.000 kr (snitt av de 3 siste årene). Og utifra den kalkulatoren får jeg kun 9000 kr i mnd?? Det blir drøye 7500 kr etter skatt.

Det dekker jo kun faste utgifter i forbindelse med bolig. Er det vanlig at folk som har hatt en grei gj.snitts inntekt skal måtte gå til sosialen fordi man blir arb.ledig??

Det her var litt overraskende må jeg si.. Stemmer dette? Har nok sparepenger til å mat og diverse i noen mnd fremover, og får jeg ikke jobb etter det er jeg jo ferdig..

Har jeg regnet feil eller?

Anonymous poster hash: 44691...38b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ÅÅåå...tusen takk! Er du helt sikker på dette her? Jeg er stokk dum i matte. Nå så jeg for meg å måtte selge alt mitt jordiske gods... :-( Ok..da slipper jeg å bekymre meg for jævlig. Håper jeg får en jobb rimelig kjapt. Utrolig flaut å være arbeidsledig...

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket beløp fikk du?? Jeg tør ikke regne mer. Blir bare så deppa..

Skrevet

Jeg har et dagpengegrunnlag på 380.000 kr (snitt av de 3 siste årene). Og utifra den kalkulatoren får jeg kun 9000 kr i mnd?? Det blir drøye 7500 kr etter skatt.

9000 annenhver uke er riktig svar. :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg får ca 4 440 i uka med den kalkulatoren , 17760 i mnd (dagpengegrunnlag på 380581). Jeg skjønner ikke hvordan det går ann å komme frem til 9000 i mnd?

Skrevet

Jeg får ca 4 440 i uka med den kalkulatoren , 17760 i mnd (dagpengegrunnlag på 380581). Jeg skjønner ikke hvordan det går ann å komme frem til 9000 i mnd?

Det virker som om ts så at 9000 var pr mnd, ikke hver 14. dag.

Jeg har ikke kikket på kalkulatoren, men det høres riktig ut med hver 14. dag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når vi snakker om dagpenger.

Er det slikk at man skal, gå til banken ta ut de 3 siste mnd utskrift fra bankkonto?

Så levere til Nav, så ser de om du kan få disse dagpengene eller hvis du har penger på konto at du må først bruke det opp, så søke på nytt?

Please hjelp meg, hvis noen kan. takk

Anonymous poster hash: c11bb...ed5
Skrevet

Når vi snakker om dagpenger.

Er det slikk at man skal, gå til banken ta ut de 3 siste mnd utskrift fra bankkonto?

Så levere til Nav, så ser de om du kan få disse dagpengene eller hvis du har penger på konto at du må først bruke det opp, så søke på nytt?

Please hjelp meg, hvis noen kan. takk

Anonymous poster hash: c11bb...ed5

Neida, dagpengene har ingenting med hva du har på konto og gjøre (med mindre det er en sluttpakke du har fått), de baserer seg på hvor stor inntekt du har hatt. Du trenger ikke levere utskrift av bankkonto, det er lønnsslippene som er interessante for NAV.

AnonymBruker
Skrevet

9000 kr hver 14. dag altså. Så du får 18 000 i mnd :)

Anonymous poster hash: 09977...7c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...