Missy1 Skrevet 2. august 2014 #1 Skrevet 2. august 2014 Kan man være allergisk mot koffein? Jeg har aldri fått noe merkbar virkning eller reaksjon av koffein før. Ikke følt meg mer våken av det eller kjent at det gir mer energi. I det siste har jeg fått voldsom reaksjon av koffein. Bare en kopp kaffe (med melk så er ikke snakk om mye) har gitt meg merkbar høy puls, anstrengt respirasjon, svimmelhet, følelse av å være "kald i hodet", skjelvinger og prikking i huden. Det varer veldig lenge også. Vet jeg bare kan holde meg unna kaffe med koffein, det er ikke noe problem, men er nysgjerrig på om jeg ikke tåler det? Igår var jeg på café med ei venninne og drakk 1kopp cappuchino og var dårlig resten av dagen. Holdt på å besvime da jeg kom hjem
Gjest PTR Skrevet 2. august 2014 #2 Skrevet 2. august 2014 Hva spiser og drikker du ellers? Har du spist kaker, is eller godteri du vanligvis ikke spiser så mye av?
Missy1 Skrevet 2. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2014 Hva spiser og drikker du ellers? Har du spist kaker, is eller godteri du vanligvis ikke spiser så mye av? Jeg har et helt vanlig kosthold. Er ikke en person som teller kalorier, men er heller ikke usunn. Hadde ikke spist noe utenom det vanlige denne dagen jeg beskriver i hi, men det er heller ikke første gang jeg har fått en slik reaksjon. Det er en reaksjon jeg har fått etter kaffe den siste tiden.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #4 Skrevet 2. august 2014 Jeg har et helt vanlig kosthold. Er ikke en person som teller kalorier, men er heller ikke usunn. Hadde ikke spist noe utenom det vanlige denne dagen jeg beskriver i hi, men det er heller ikke første gang jeg har fått en slik reaksjon. Det er en reaksjon jeg har fått etter kaffe den siste tiden. Har du nylig trappet ned eller sluttet med røyk, snus eller andre nikotinholdige varer? Anonymous poster hash: af4f0...621
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #5 Skrevet 2. august 2014 Har du nylig trappet ned eller sluttet med røyk, snus eller andre nikotinholdige varer? Anonymous poster hash: af4f0...621 Om så er tilfelle, og du brukte å drikke kaffe/ koffeinholdige drikker + nikotin tidligere, må du huske at kroppen tåler mindre koffein enn før (pga at nikotinens og koffeinens virkning på kroppen). Anonymous poster hash: af4f0...621
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #6 Skrevet 2. august 2014 Jeg har et helt vanlig kosthold. Er ikke en person som teller kalorier, men er heller ikke usunn. Hadde ikke spist noe utenom det vanlige denne dagen jeg beskriver i hi, men det er heller ikke første gang jeg har fått en slik reaksjon. Det er en reaksjon jeg har fått etter kaffe den siste tiden. Er det noe du har endret på i den siste tiden, inkl evt nikotinnedtrapping/slutt, begynt med medisiner, skadet deg, trekt tann, trent mer/mindre, osv? Jeg ville tatt dette opp med lege. Anonymous poster hash: af4f0...621
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #7 Skrevet 2. august 2014 Jeg blir sånn når stoffskiftet mitt er for høyt.Anonymous poster hash: 2429c...92c
Missy1 Skrevet 2. august 2014 Forfatter #8 Skrevet 2. august 2014 Har du nylig trappet ned eller sluttet med røyk, snus eller andre nikotinholdige varer? Anonymous poster hash: af4f0...621 Nei det har jeg ikke så det kan ikke være årsaken. Jeg har begynt på medisiner som jeg ikke har gått på før, men denne reaksjonen på koffein startet en god stund før jeg begynte på medisinen så det kan heller ikke være årsaken
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #9 Skrevet 3. august 2014 Kan man være allergisk mot koffein? Jeg har aldri fått noe merkbar virkning eller reaksjon av koffein før. Ikke følt meg mer våken av det eller kjent at det gir mer energi. I det siste har jeg fått voldsom reaksjon av koffein. Bare en kopp kaffe (med melk så er ikke snakk om mye) har gitt meg merkbar høy puls, anstrengt respirasjon, svimmelhet, følelse av å være "kald i hodet", skjelvinger og prikking i huden. Det varer veldig lenge også. Vet jeg bare kan holde meg unna kaffe med koffein, det er ikke noe problem, men er nysgjerrig på om jeg ikke tåler det? Igår var jeg på café med ei venninne og drakk 1kopp cappuchino og var dårlig resten av dagen. Holdt på å besvime da jeg kom hjem Tror dette er ganske normalt. Jeg har perioder der jeg reagerer ganske kraftig på koffein. Det kan gå måneder mellom hver gang. Ganske ubehagelig, med høy puls og angstsymptomer. Da pleier jeg å kutte kaffe noen dager, og begynne forsiktig igjen. Er kjedelig å kutte det helt ut.Anonymous poster hash: dccac...d02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå