Gjest GreenSky Skrevet 29. juni 2004 #1 Skrevet 29. juni 2004 Ja, altså helt bokstavelig talt. Etter den nye røykeloven, synes jeg lukta på utestedene har blitt verre. Tidligere ble denne "godlukten" dekket over av klimaanlegg og røyklukt. Men nå som klimaanleggene har blitt skrudd av på de fleste stedene.... Du går inn dørene på et uetested, du har nettopp vært ute i frisk luft, og blir møtt av en "duftvegg" bestående av fis og svette. Vet ikke helt hva jeg foretrekker, jeg. Røyklukt vs fis/svette. :klø:
Gjest Ethereal Skrevet 29. juni 2004 #2 Skrevet 29. juni 2004 Kanskje gjestene må gjennom en obligatorisk dusjeinnretning i inngangen, der de sprayes med luftfrisker?
Gjest Catwoman Skrevet 29. juni 2004 #3 Skrevet 29. juni 2004 Leste akkurat i VG om noen som også mente det. Kan ikke si jeg har kjent noe til det jeg akkurat.
Gjest Vi kan klage til utested Skrevet 29. juni 2004 #4 Skrevet 29. juni 2004 Vi kunder på utestedene kan selvfølgelig klage direkte til eierne/de ansatte på utestedene. Dersom luften er dårlig, må de sette på luft-anleggene sine. De må ikke tro at de slipper unna med ventilering bare fordi røyken er borte. Frisk luft er en menneskrett uansett. Så de får bare skjerpe seg alle sammen! Jeg regner med at dette ordner seg når mange nok mennesker sier ifra til personalet om dette på en ordentlig måte.
Gjest Poirot Skrevet 29. juni 2004 #5 Skrevet 29. juni 2004 Har merket at en del steder har skrudd ned på ventilasjonen (har noen stamsteder med bord det alltid trakk på før, men ikke nå). De bør nok skru det på igjen...
Gjest GreenSky Skrevet 29. juni 2004 #6 Skrevet 29. juni 2004 Leste akkurat i VG om noen som også mente det. Kan ikke si jeg har kjent noe til det jeg akkurat. Kanskje du har vært for full til å legge merke til det?
Arkana Skrevet 29. juni 2004 #7 Skrevet 29. juni 2004 Tja, i allefall blir man ikke syk av kroppslukt da. Litt vanskelig å velge egentlig, synes begge deler lukter like ille.
Julie Skrevet 29. juni 2004 #8 Skrevet 29. juni 2004 Lukter det virkelig fis og svette altså? Går folk rundt og fiser på byen? :o Har ikke vært på byen etter 1.juni ennå.
lille mor Skrevet 29. juni 2004 #9 Skrevet 29. juni 2004 Hærregud, litt brunst må du da tåle Men jeg er enig, jeg og to andre venninner satt å diskuterte det her om dagen. Takke meg til litt røyk-sniffing fremfor å dra inn skikkelig prompelukt. Men, så er jeg glad for røykfri luft og da, og man kan jo ikke få i både pose og sekk.
Gjest Anonymous Skrevet 29. juni 2004 #10 Skrevet 29. juni 2004 Denne diskusjonen blir litt for dum etterhvert... Det enen utelukker ikke det andre: røyken er borte, men det betyr ikke at luften ikke må renses! Alle som har litt greie på inneklima og viktigheten av god ventilasjon vet at dette er en selvfølge. Mange folk samlet på ett sted..klart det blir dårlig luft! Det er bare å starte luftkondisjonsanleggene igjen det! Ikke noe å spare strøm på.. :evil: Folk er ikke dumme.
Gjest GreenSky Skrevet 30. juni 2004 #11 Skrevet 30. juni 2004 Folk vil jo komme til utestedene uansett. Jeg mener... Hvis jeg har valget mellom fiselukt og å ikke gå ut, ville jeg valgt det første. Så om utestedene vil spare på strømmen ved å skru ned på klimaanlegget, kan de faktisk gjøre det av hjertens lyst, uten å tape kundemasse.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 30. juni 2004 #12 Skrevet 30. juni 2004 Det slo meg plutselig at jeg heller vil komme hjem fra byen og lukte røyk, enn å komme hjem fra byen og lukte promp... Men det var kanskje bare jeg som tenkte sånn på det.
Gjest GreenSky Skrevet 30. juni 2004 #13 Skrevet 30. juni 2004 Men det var kanskje bare jeg som tenkte sånn på det. Ikke egentlig. :-)
Sofia Skrevet 30. juni 2004 #14 Skrevet 30. juni 2004 Jeg tror nok den lukten også stammer fra øl-dynket gulvtepper og generelt skitne lokaler. Det har nok alltid vært slik, det er bare vi som ikke har merket det før pga stinn røyk lukt.
NullHull Skrevet 30. juni 2004 #15 Skrevet 30. juni 2004 Det slo meg plutselig at jeg heller vil komme hjem fra byen og lukte røyk, enn å komme hjem fra byen og lukte promp... Men det var kanskje bare jeg som tenkte sånn på det. Det skal vel prompes ganske så mye i så fall...
Arkana Skrevet 30. juni 2004 #16 Skrevet 30. juni 2004 Jeg tror nok den lukten også stammer fra øl-dynket gulvtepper og generelt skitne lokaler. Det har nok alltid vært slik' date=' det er bare vi som ikke har merket det før pga stinn røyk lukt.[/quote'] Jeg synes uansett alt er bedre enn røyklukt.
Melissa Gioberti Skrevet 30. juni 2004 #17 Skrevet 30. juni 2004 På sikt kan det hende at utestedene ser sitt snitt i å pusse opp litt og gjøre det hyggeligere? Mange utesteder i Norge (Oslo og andre byer) har ikke alltid beste interiøret og gjennomført stil. Kanskje de tør mer dette nå som røyken er borte? Jeg håper serveringsstedene fortsetter å bruke luftanleggene sine og åpner for flere ventileringer. Det er ikke bare viktig å ha kunder som kommer uansett, det er viktig å ha fornøyde kunder
Elze Skrevet 30. juni 2004 #18 Skrevet 30. juni 2004 Nemi er enig med dere! http://spray.nettavisen.no/kultur/tegneser...tShown=29.06.04
Gjest jepp.. Skrevet 1. juli 2004 #20 Skrevet 1. juli 2004 Nå ble jeg skikkelig kvalm...fislukt og svettlukt på byen?? Nei ellers takk, da blir jeg heller hjemme!!! Fikk så mange bilder i hodet mitt og lukter i nesa min,at fysj og tenk på all den rapinga da?? blir lukt av det og,gjør det ikke?? Nei nå går jeg å tar meg en røyk.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå