Gå til innhold

Hva gjør vi med etternavn på bryllupsreise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss til neste sommer, og tenkte å dra på bryllupsreise til utlandet allerede to dager etter selve bryllupet.

Begge to skal endre på etternavnene, men hva gjør vi med pass osv på reisen??

Vet vi kan søke om navn ca 4 mnd i forveien, men vi vil vel ikke ha annet etternavn før etter vielsen?

Noen som vet?Må vi fikse nytt pass, bankkort, førerkort før vi gifter oss da? :-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dra på bryllupsreise først, og så bytter dere navn når dere har kommet hjem.

Anonymous poster hash: 5e3ca...ec6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bytter dere navn først så må dere ordne alt det, eller dere kan endre navn etter bryllupsreisen. Deres valg

Anonymous poster hash: 35bd3...584

Gjest bustyvel
Skrevet

Må dere bytte navn "på papiret" allerede på bryllupsdagen da?

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge navn på billett og gyldig pass stemmer overens så er alt i orden. Tema er tatt opp i mange tråder her inne.

Anonymous poster hash: f09b3...f33
  • Liker 1
Skrevet

Vi byettet navn før bryllupet, jeg trodde behandlingstiden var lengre ( uups). Det har ingenting å si så lenge det samme navnet står i passet som på bilettene:)

Altså, det er bare å søke om navneendring og så ordne med nytt pass, bankkkort osv. Når dere er kommet tilbake:)

Skrevet

Ok, takk for svar! :)

Skrevet

Eg dobbeltsjekka dette nettopp med politi og reisebyrå. Har nesten nytt pass, og bytta navn i juni. Skal på reise i august, og så lenge navn på billett samme som navn i pass er alt ok.

(Eg har ikkje bede om nytt bankkort/sertifikat eller noko ennå. Kun oppdatert navn i hos arbeidsgjevar...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...