Gjest care Skrevet 29. juni 2004 #1 Skrevet 29. juni 2004 Hei Jeg holder på å lage verdens beste og har glemt å kjøpe vaniljekremen. Har noen prøvd å erstatte vaniljekremen med romkrem? :klø: Har vært på butikken allerede to ganger....... :veldigsur:
Gjest 1111 Skrevet 29. juni 2004 #3 Skrevet 29. juni 2004 Mange oppskrifter på verdens beste har romkrem i steden for vaniljekrem, så det kan du trygt gjøre.
Gjest care Skrevet 29. juni 2004 #4 Skrevet 29. juni 2004 Ja takk for svar. Måtte også ringe søster å høre.
Gjest Embla s Skrevet 29. juni 2004 #5 Skrevet 29. juni 2004 Bytter ofte ut vaniljekrem med romkrem. Det er jo så mye bedre
mari Skrevet 29. juni 2004 #7 Skrevet 29. juni 2004 Svigermor gjør det ofte; IKKE like godt, men det er jo min smak. Hjemmelaget vanilje krem er alltid best!
Væren Skrevet 29. juni 2004 #9 Skrevet 29. juni 2004 Jeg synes det er veldig godt med romkrem i verdens beste! Begge deler er godt, men det er vel vaniljekrem som er den originale oppskriften, kanskje?
Arkana Skrevet 29. juni 2004 #10 Skrevet 29. juni 2004 men det er vel vaniljekrem som er den originale oppskriften' date=' kanskje?[/quote'] Jeg er faktisk ikke sikker på hva som er originalen. Jeg er vant til at det skal være vaniljekrem, men et lite søk på nettet avslører at romkrem tydeligvis er like vanlig som vaniljekrem. :klø: Uansett, jeg synes at vaniljekrem passer best, så det kan egentlig være det samme hva det "skal" være i.
Gjest Anonymous Skrevet 29. juni 2004 #11 Skrevet 29. juni 2004 Jeg har alltid brukt romkrem. Det stod i oppskriften jeg fikk og synes det smaker best.
Elbereth Skrevet 30. juni 2004 #12 Skrevet 30. juni 2004 Bruker alltid vaniljekrem, og det står også i oppskriften min. Men dersom man er glad i romkrem, er det sikkert like godt, det. Vet om en del variasjoner på verdens beste, men da synes ikke jeg det er den samme kaka lenger, og jeg liker originalen best. Noen av variasjonene er kakao i bunnen, banan i kremen :o , bunn som er så tynn at den øyeblikkelig går i oppløsning når kremen kommer på. *grøsse*
Mona Skrevet 30. juni 2004 #13 Skrevet 30. juni 2004 Er ikke Kvæfjordkaka originalen..? Altså med vaniljekrem. Og så godt å skjære jordbær i skiver og ha oppå vaniljekremen..! Men er det noen som kunne tenke seg å dele vaniljekrem oppskriften med meg? Jeg har faktisk ikke det, og det er jo helt nydelig! (Har oppskrift på bunnen)
Elbereth Skrevet 1. juli 2004 #14 Skrevet 1. juli 2004 Er ikke Kvæfjordkaka originalen..? Altså med vaniljekrem. Og så godt å skjære jordbær i skiver og ha oppå vaniljekremen..! Men er det noen som kunne tenke seg å dele vaniljekrem oppskriften med meg? Jeg har faktisk ikke det' date=' og det er jo helt nydelig! (Har oppskrift på bunnen)[/quote'] Jeg bruker å blande krem og ferdig piano vaniljekrem halvt om halvt.
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #15 Skrevet 1. juli 2004 Jeg bruker romkrem og resultatet er perfekt hver gang... Til og med farmor skryter av min Verdens beste (og det sier ikke så rent lite!!!), hun sier hver gang "du har vært heldig denne gangen". Hmmmm kanskje det er på tide at det går opp for henne at jeg alltid får den til...???
Gjest care Skrevet 2. juli 2004 #16 Skrevet 2. juli 2004 Jeg bruker romkrem og resultatet er perfekt hver gang... Til og med farmor skryter av min Verdens beste (og det sier ikke så rent lite!!!), hun sier hver gang "du har vært heldig denne gangen". Hmmmm kanskje det er på tide at det går opp for henne at jeg alltid får den til...??? Jepp romkrem var nydelig i kaken. Forøvrig liker jeg også bedre romkrem enn vanlije.
Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2004 #17 Skrevet 2. juli 2004 Jepp romkrem var nydelig i kaken. Forøvrig liker jeg også bedre romkrem enn vanlije.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå