Gå til innhold

Nå er det snart jul dere.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser dere frem til jula? Har dere begynt å kjøpe inn julegaver?

Anonymous poster hash: 53bda...73d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser mye mer frem til å gjøre som trekkfuglene, fly sørover til varmeremstrøk!

Anonymous poster hash: 1a8d0...1ab

Skrevet (endret)

Hvis en ambulansesjåfør sa til meg at han kom " snart" mens jeg lå og hadde et illebefinnende håper jeg inderlig at han hadde er helt annet tidsperspektiv og definisjon av ordet snart enn det du ts ser ut til å ha. Det er enda lenge til desember takk og lov.. Det er to dager siden jeg kom tilbake fra sommerferie og september er den første høstmånedene så vi har enda litt igjen å gå på før vi kommer til jul. Og nei det skorter mye på julestemning som seg hør og bør gjøre i begynnelsen av august.

Mørkt, kalt, slaps, 0 kø kultur hos kunder i handelstanden og folk går berserk i butikkene for det virker som at de skal gå under jorden og ikke se en dagligvarebutikk på 7 måneder, gavehysteri og 40 tråder på kg i romjulen med temaer som " faen ta den jævelen av en dritsekk jeg har til type som ikke gav meg diamantring/hus/tur til paris" eller "fuck my life jeg fikk bare 500 kroner av min far den dusten" * og nei det er ikke overdrivelse slike tråder forekommer*. Ensomheten fryktelig mange føler på i desember måneden. Mnææ kan godt si at det er flere ting som frister mer enn jul.

La meg først få lov til å knuge meg fast til den siste sommermåneden, den siste smeltende langsom spisende softisen. La meg så få oppleve høsten med sitt fargesprakende fyrverkeri i naturen, la meg få ha den gode fruktdisken med epler og gode plommer+++. Den skarpe fine høstluften før desember kommer og tar meg og trykker meg ned i et mareritt av nisser, blinkende lys i mørket og slaps og 3 lag med ull.

Nei la julen komme når den kommer, men det er heldigvis ikke snart og i denne siste sommer måneden.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gleeeeder meg til jul, ja! Akkurat startet på julegavene, og driver og planlegger julebaksten. :danse: Gleder meg til mørke, kulde, og viktigst av alt; snø!

Anonymous poster hash: c1e1b...6b2
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jula er grei nok den, hadde det ikke vært så forbanna tidlig stenging av ølsalget den 24. :/

Anonymous poster hash: 9bbec...098
  • Liker 1
Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg har såvidt begynt å tenke på kalendergaver og julegaver, men da for å fange opp gode tilbud, spare penger, fordele utgiftene over lengre periode og slippe å stresse med shopping i adventstida når prisene er på sitt høyeste og folk er på sitt mest stressede. Jeg har overhodet ikke julestemning i august.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt inn 1 1/2. :) Litt usikker på om jeg ser frem til selve jula eller ei. Vi er fortsatt der at vi prøver ut litt forskjellige ting for å finne ut hvilke tradisjoner som er de riktige for oss.

Anonymous poster hash: 14cc4...667
Gjest tuppesjura
Skrevet

Jeg er godt over halvveis med julegavene. Stsrter tidlig for å spare noen kroner! Har også mange gaver å kjøpe, så greit å begynne tidlig.

Gjest Keikolina
Skrevet

I år skal jeg begynne tidlig

AnonymBruker
Skrevet

Har begynt på julegavene :) gleder meg alltid til jula. Håper på hvit jul og advent :-D

Anonymous poster hash: c5105...e1c

Skrevet

Dere som tenker på jula nå midt på sommeren. Dere er spik spenna gærne. Men dere må ha riktig god bedring :-)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja i år gleder jeg meg til jul! Første jula til babyen vår og jeg har permisjon. Men det er fortsatt litt tidlig for meg og begynne å tenke på det nå, i november kanskje..

Anonymous poster hash: 674bc...363

Skrevet

Heia, skreppamedleppa. Helt enig.

• Liker 1
Gjest Silverstream
Skrevet

Ja er spent på jula med tanke på hvor vi skal feire den

Skrevet

Begynte med julegavene i januar.. Synes det er bedre å fordele utgifter og julestresset over tid, sånn at jeg slipper å styre med det midt i desember. Er ferdig med 5, nesten 6 stykker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg sånn til sne og kuldegrader! Det blir digg!

Anonymous poster hash: 6db9b...c1d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har ikke begynt enda nei, men det er faktisk en god idé. Er student, så jeg bør nok se etter gode tilbud snart. I desember skrus jo prisene opp.

Endret av Purple Basil
AnonymBruker
Skrevet

Hvis en ambulansesjåfør sa til meg at han kom " snart" mens jeg lå og hadde et illebefinnende håper jeg inderlig at han hadde er helt annet tidsperspektiv og definisjon av ordet snart enn det du ts ser ut til å ha. Det er enda lenge til desember takk og lov.. Det er to dager siden jeg kom tilbake fra sommerferie og september er den første høstmånedene så vi har enda litt igjen å gå på før vi kommer til jul. Og nei det skorter mye på julestemning som seg hør og bør gjøre i begynnelsen av august.

Mørkt, kalt, slaps, 0 kø kultur hos kunder i handelstanden og folk går berserk i butikkene for det virker som at de skal gå under jorden og ikke se en dagligvarebutikk på 7 måneder, gavehysteri og 40 tråder på kg i romjulen med temaer som " faen ta den jævelen av en dritsekk jeg har til type som ikke gav meg diamantring/hus/tur til paris" eller "fuck my life jeg fikk bare 500 kroner av min far den dusten" * og nei det er ikke overdrivelse slike tråder forekommer*. Ensomheten fryktelig mange føler på i desember måneden. Mnææ kan godt si at det er flere ting som frister mer enn jul.

La meg først få lov til å knuge meg fast til den siste sommermåneden, den siste smeltende langsom spisende softisen. La meg så få oppleve høsten med sitt fargesprakende fyrverkeri i naturen, la meg få ha den gode fruktdisken med epler og gode plommer+++. Den skarpe fine høstluften før desember kommer og tar meg og trykker meg ned i et mareritt av nisser, blinkende lys i mørket og slaps og 3 lag med ull.

Nei la julen komme når den kommer, men det er heldigvis ikke snart og i denne siste sommer måneden.

Tror du det finnes ensomhet bare i julen? Det har blitt så populært å vie oppmerksomhet til de ensomme i julen. Det arrangeres alternativ jul, på tv og radio snakkes det om det og Frelsesarmeen samler inn penger til de fattige og ensomme osv. Det er vel og bra. Men sannheten er, at en del mennesker kan føle seg ensomme i sommerferien også. Når alle andre reiser på ferie, og man blir sittende alene sommeren igjennom, fordi man hverken har råd til det, eller har noen å reise på ferie sammen med, da føler man seg som en mislykket dritt. Det er ikke gøy å sitte alene hele tiden, mens man ser på at alle andre ser ut til å storkose seg i ferien.

Men disse menneskene hører vi ingenting om. I julen får i det minste de ensomme ganske mye oppmerksomhet, til tross for at selve julen kun varer en ukes tid. Jeg kan skrive under på at det føles mye verre å sitte alene i uke etter uke hele sommeren igjennom...

Anonymous poster hash: fd9c8...65f

AnonymBruker
Skrevet

godt poeng, at ensomhet også finnes om sommeren

Anonymous poster hash: 245bf...084
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jula er grei nok den, hadde det ikke vært så forbanna tidlig stenging av ølsalget den 24. :/

Anonymous poster hash: 9bbec...098

Haha, hæ? Nå kan du jo planlegge, og handle inn øl med en gang, så slipper du å stresse med det i desember ;)

Anonymous poster hash: 627f9...606

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...