AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #1 Skrevet 2. august 2014 Hei, Hudpleieren sa at hudtypen min er fet, ekstremt sensitiv og fuktfattig. Jeg flasser ofte i t-sonen, når huden ikke har fått nok fukt. Trenger en fuktighetskrem som gir rikelig med fukt (ikke fett), og passer en sensitiv hud. Noen som har anbefalinger? Anonymous poster hash: 76028...0a1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #2 Skrevet 2. august 2014 Spenol Anonymous poster hash: 15ebd...623
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #3 Skrevet 2. august 2014 Gå på apoteket og spør, der er mange gode spesialkremer. Særlig La Posay Roche , tror det er wkrevet riktig. Den er utviklet av Franske hudleger sommikke var fornøyd med det som fantes på markedet. Hanr prøvd mange av produktene deres og er like positivt overrasket hver gang jeg prøver noe nytt. PS Deodoranten deres er og veldig ok. Prøvde nå fordi den er på 50 % på Apotek1.Anonymous poster hash: f07ee...358
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Takk, vil gjerne ha fler tips ts Anonymous poster hash: 76028...0a1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 http://nordic.paiskincare.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=1 Pai er fantastisk for sensitiv hud. http://www.feelunique.com/p/Antipodes-Certified-Organic-Hosanna-Intensive-Hydrating-Serum-30ml Serum er et must. Sensitiv, fuktfattighud er ofte litt vanskelig, for det er ikke alltid det er så lurt å bare kline på masse kremer og masker, da man reagerer på mye. Jeg får bedre resultat av serum + tynn fuktighetskrem enn en tykkere fuktighetskrem som liksom skal være en fuktbombe. Det blir for voldsomt for meg. Dette serumet har jeg nylig tatt i bruk og det trekker inn så fort at jeg glemte at jeg hadde brukt det, altså ingen oljete glanseffekt. Anonymous poster hash: 049f6...333
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 Jeg bruker en rensemelk fra La roche posay, som kjøpes på apoteket. Etter det smører jeg huden inn med jojobaolje. Den funker fett mot fuktfattig-hud. Jojobaolje har flere positive effekter på huden, som blant annet; godt for irritert hud, holder på fuktigheten og hindrer uttørring, holder huden glatt og smidig, mykere hud, regulerer fukt og demper talgproduksjonen. Du kan i tillegg bruke oljen i håret, på tørr hud, eksem også videre. Anonymous poster hash: 7dae0...587
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #8 Skrevet 4. august 2014 Spenol Anonymous poster hash: 15ebd...623 Nei, nei! Inneholder skadelige stoffer. Madre Labs, Hand Cream, With Argan Nut Oil, Unscented, 2.5 oz (71 g) Madre Labs, Hand Cream, With Argan Nut Oil, Unscented http://www.iherb.com/Madre-Labs-Hand-Cream-With-Argan-Nut-Oil-Unscented-2-5-oz-71-g/38095 Anonymous poster hash: ea677...e56
Trollsaape Skrevet 5. august 2014 #9 Skrevet 5. august 2014 Du kan også prøve å bruke olje, for eksempel jojoba (perfekt for sensitiv hud og gir ikke fet) og tilsette eterisk olje inni, for eksempel lavendel.
^^Belle^^ Skrevet 5. august 2014 #10 Skrevet 5. august 2014 Min ekstremt fuktfattige hud ble ikke fornøyd før jeg begynte med kombinasjonen Skinfood Watery Berry Emulsion (fås biiiiillig på ebay) og Aderma Rich Hydrating Cream (fra apoteket). Skinfood-serumet er jeg dog usikker på om er ok for sensitiv hud da det lukter litt, men til den prisen ville jeg ihvertfall prøvd! Jeg støtter allikevel forslaget om serum (evt. olje) + fuktighetskrem. Jeg har ihvertfall aldri klart å finne én fuktighetskrem som gir meg all den fukten jeg trenger uten å bli fet.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #11 Skrevet 5. august 2014 Tusen takk for så mange tips. Skal teste ut!! ts Anonymous poster hash: 76028...0a1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #12 Skrevet 5. august 2014 Sverger til fuktighetskremmene fra The Body Shop! Har ikke samme hudtype som deg, men gå inn og hør hvilken som er anbefalt til din hud. Anonymous poster hash: 72591...ff4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #13 Skrevet 6. august 2014 La Roche-Posay Hydraphase hvis du tåler produktene, de er faktisk for fuktfattig hud i motsetning til mange fettrike kremer for tørr hud. LRP Toleriane, kanskje? Se generelt etter produkter med hyaluronsyre eller karbamid. Disse ingrediensene er svært fuktighetsgivende uten å fette. Sverger til fuktighetskremmene fra The Body Shop! Har ikke samme hudtype som deg, men gå inn og hør hvilken som er anbefalt til din hud. Anonymous poster hash: 72591...ff4 Hvis The Body Shop har begynt med noe som er beregnet på fuktfattig hud vil jeg gjerne vite om det, men jeg har normal hudtype i fuktfattig tilstand og har til gode å prøve en TBS-krem som ikke gir meg masse kviser. Anonymous poster hash: e797f...75c
2shy Skrevet 6. august 2014 #14 Skrevet 6. august 2014 Hvis huden din er fuktfattig vil jeg tro den er mangler fukt og ikke fett. Jojobaolje er 100% fett, og vil således ikke gjøre noe med problemet innenfra. Bruker jojobaolje mest om kvelden, men et serum som gir fukt på dagtid, samt en dagkrem uten oljer. Min hudtype er tørr og sensitiv. Akkurat nå bruker jeg REN serum og dagkrem for sensitiv hud. En del kviser i begynnelsen, men det ga seg og huden min ble veldig fin. Matis sin serie for sensitiv hud er også vidunderlig, men den inneholder en del parabener jeg ikke er så glad i. Jeg vil også anbefale å bruke en god toner. Mulig du vil ha godt av å bruke et serum for fuktfattig hud dagkrem for sensitiv hud (Blush.no har 40% rabatt på Matis nå), og toner for fet hud?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #15 Skrevet 6. august 2014 Hvis huden din er fuktfattig vil jeg tro den er mangler fukt og ikke fett. Jojobaolje er 100% fett, og vil således ikke gjøre noe med problemet innenfra. Bruker jojobaolje mest om kvelden, men et serum som gir fukt på dagtid, samt en dagkrem uten oljer. Min hudtype er tørr og sensitiv. Akkurat nå bruker jeg REN serum og dagkrem for sensitiv hud. En del kviser i begynnelsen, men det ga seg og huden min ble veldig fin. Matis sin serie for sensitiv hud er også vidunderlig, men den inneholder en del parabener jeg ikke er så glad i. Jeg vil også anbefale å bruke en god toner. Mulig du vil ha godt av å bruke et serum for fuktfattig hud dagkrem for sensitiv hud (Blush.no har 40% rabatt på Matis nå), og toner for fet hud? Takk for gode råd:-) Det er riktig at jeg trenger fukt og ikke fett. Hudtypen min er veldig fet, men fuktfattig og ekstremt snsitiv. Viktig at produktene inneholder kun ren fukt, og ikke fett. Et serum før krem for ekstra fukt kan sikkert vært lurt, ja:-) TsAnonymous poster hash: 76028...0a1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #16 Skrevet 6. august 2014 Kjøp en krem med urin. Anonymous poster hash: 9f821...fef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå