AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #1 Skrevet 2. august 2014 Vi er på jakt etter en ny katt og sliter faktisk med å finne en. Alle på finn.no gis bort samme dag (iallefall er det tilbakemeldingene vi får) her i området, det er ingen som gis bort i facebookgrupper og jeg har ikke sett en eneste lapp om det på butikken så langt i år. Dyrebeskyttelsen har bare noen få voksne katter som er for "sære" for oss (må ha en katt som takler barn, hund og andre katter). Her har jeg hatt dårlig samvittighet SÅ mange ganger når jeg har lest om kattunger som avlives hvis ingen tar dem snart, og når vi vil ha og har mulighet til å ta til oss en så finner vi rett og slett ingen.. Er det bare jeg som bor i et område som er veldig flinke på å sterilisere katter, eller er det flere som sitter med det inntrykket? Anonymous poster hash: 229d6...b6b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #2 Skrevet 2. august 2014 Hvilket fylke bor du i? Jeg sitter med samme inntrykket selv, og jeg bor i Oslo. Anonymous poster hash: fde71...749
Galactica Skrevet 2. august 2014 #3 Skrevet 2. august 2014 Og jeg er overlykkelig over at det er sånn. 12
Gjest Iben Skrevet 2. august 2014 #4 Skrevet 2. august 2014 Send meg en PM. Har to som kan gis bort om 10 uker. De er allerede veldig tamme, og har blitt vant til både voksne og unger i løpet av sine to første leveuker. Moren gjør en kjempejobb, og de er ved god helse. 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #5 Skrevet 2. august 2014 ta kontakt med dyrebeskyttelsen der du bor alle vil ha en søt og nusselig kattunge, som dumpes når den ikke lenger er liten og nusselig. dyrebeskyttelsen har som regel masse katter som er vandt til både det ene og det andre, du vil få en som passer dere Anonymous poster hash: 45fd4...c1e 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #6 Skrevet 2. august 2014 Jeg er medlem av en gruppe som heter "Katten, bruk og kast?" på Facebook + at jeg har diverse dyrebeskyttelser på FB. Legges daglig ut katter og kattunger som er dumpet, som er hjemløse og som er levert inn til veterinærer for avlivning. Det blir bare flere og flere katter og kattunger som fødes og gis bort, som omplasseres og som settes ut for å klare seg selv. Anonymous poster hash: c4acf...c5b 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #7 Skrevet 2. august 2014 Det blir bare flere og flere katter og kattunger som fødes og gis bort, som omplasseres og som settes ut for å klare seg selv. Anonymous poster hash: c4acf...c5b Katter klarer seg selv helt fint. De har trass alt ni liv. Men seriøst, jeg har aldri opplevd at en katt ikke har klart seg selv mens eierne har vært borte i noen dager. Anonymous poster hash: 35459...3d4 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #8 Skrevet 2. august 2014 Katter klarer seg selv helt fint. De har trass alt ni liv. Men seriøst, jeg har aldri opplevd at en katt ikke har klart seg selv mens eierne har vært borte i noen dager. Anonymous poster hash: 35459...3d4 det kommer helt ann på hvordan katten er. mine ville ikke klart seg ute uten mulighet for å få komme inn. mine har alltid vært "innekatter" som er vandt til masse kos og oppmerksomhet, og ikke minst mat. kjæresten har en katt som alltid er ute (frivillig), og man kan godt reise bort en helg mens den er ute. Anonymous poster hash: 45fd4...c1e
Tvist Skrevet 2. august 2014 #9 Skrevet 2. august 2014 Det har vært masse kattunger overalt i år som alle år. Folk er fryktelige, og de færreste kastrerer. Kontakt dyrebeskyttelsen, om de ikke har unge katter inne, får de nok telefoner om folk som vil "kvitte seg" med kattungene. Her jeg bor har også dyrlegene lister av kattunger som må avlives om de ikke får beskjed om noen som vil ha dem.Forskjellen fra tidligere er vel at mye går via facebook, ikke bare finn.no
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #10 Skrevet 2. august 2014 Har du faktisk snakket med Dyrebeskyttelsen? Her jeg bor har de iallefall haugevis av kattunger inne, men mange annonseres ikke fordi de ikke er leveringsklare. Og de har haugevis av ungkatter som passer til "alt". Kanskje du kan spørre i naboavdelingen hvis den er større? Anonymous poster hash: e98cd...0fa 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #11 Skrevet 2. august 2014 Katter klarer seg selv helt fint. De har trass alt ni liv. Men seriøst, jeg har aldri opplevd at en katt ikke har klart seg selv mens eierne har vært borte i noen dager. Anonymous poster hash: 35459...3d4 Menneskeunger klarer seg også helt utmerket alene noen dager, de er da både intelligente og kan lage seg en tallerken med cornflakes hvis de er sulten. Det er vel ingen unger som dauer av det? Spørsmålet er: er det dermed greit å reise fra ungene sine? Typisk hjernedøde egoistiske folk uten peiling som tror katter kun trenger mat og vann, å tro noe sånt. Anonymous poster hash: 3c134...440 2
Djungelvrål Skrevet 2. august 2014 #12 Skrevet 2. august 2014 (endret) Ja i disse ferietider går de unna som varme hvetebrød, det er fordi mildt psykisk utviklingshemmede voksne folk skaffer de til ungene sine, kjekt for de å ha på hytta serru. Når hytteturen er over, reiser de fra de og katta får greie seg selv. Katter er så tilspasningsdyktige atte. Endret 2. august 2014 av KG dama
Gjest Gaea Skrevet 2. august 2014 #13 Skrevet 2. august 2014 Ja i disse ferietider går de unna som varme hvetebrød, det er fordi mildt psykisk utviklingshemmede voksne folk skaffer de til ungene sine, kjekt for de å ha på hytta serru. Når hytteturen er over, reiser de fra de og katta får greie seg selv. Katter er så tilspasningsdyktige atte. Det er vel heller omvendt..? Mange folk som kvitter seg med dyra i sommerferien. Jeg synes det er nok av katter og kattunger å velge blant i alle fall, absolutt ikke mangel i Oslo/området rundt. Kommer nok an på hvor usentralt man bor, men jeg kan ikke skjønne at det skal være vanskelig å finne en passende pus raskt, så lenge man er villig til å kjøre en time eller to (dersom man bor uti huttaheita).
lillemeg90 Skrevet 3. august 2014 #14 Skrevet 3. august 2014 (endret) Jeg ser Kattunger over alt! Her har DB inntaksstopp... Endret 3. august 2014 av lillemeg90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå