Gå til innhold

Egoist?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi sitter og spiser middag. Kjøpt to store pizzaer vi skal kose oss med. Det største barnet spiser 5 stykker. Det minste spiser 2. Senere på kvelden spør det største om ikke det kan få det siste stykket som er igjen. Jeg svarer nei, det kan minste få siden den bare spiste to stykker. Den største blir sur og sier." Er ikke mitt problem at søsken bare spiste to!" "Da er det urettferdig om søsken får det!!"

Hvordan ville dere håndtert en slik situasjon? For meg er det opplagt st den minste får da den har fått minst. Dette er er lite eksempel på egoismen som råder over største.

Anonymous poster hash: 8b6ec...47e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er den eldste? Seks pizzastykker av en stor pizza er det ingen som bør ha til middag uansett

Anonymous poster hash: 4e39d...6b0
  • Liker 5
Skrevet

Eldste er straks 12.

AnonymBruker
Skrevet

Til de er voksne vil da det minste alltid spise mindre enn det største. Betyr det at de gode restene alltid skal gå til minsten? Syns ikke det høres rettferdig ut.

Anonymous poster hash: 779ed...882

• Liker 2
Skrevet

Så absolutt ikke. De gode restene vil ikke alltid gå i minste sitt favør!

Skrevet

Men skjønner absolutt poenget ditt! Hi

Skrevet

Det var vel ikke slik at den minste FIKK bare to? H*n VILLE vel bare ha to? Kunne de ikke ha delt det til kvelds om begge ville ha?

• Liker 2
Skrevet

Når jeg havner i denne situasjonen, deler jeg maten i to igjen, altså i dette tilfellet; å skjære pizzastykket på midten igjen, slik at det blir to tynne slides, en til hver :) Eventuelt dele på midten, så kan den som vil få skorpen.

Dette dersom begge vil ha pizzastykket til kvelds selvfølgelig. Vil ikke minsten ha det / fortsatt er mett, så får den store det.

Ingen vits i å gjøre dette til noe drama. Er naturlig å si slikt for 12-åringer uten at det betyr at de er egoister - syntes det var å ta litt i :P

• Liker 3
Skrevet

Sammen med ei brødskive / eple osv.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er den eldste? Seks pizzastykker av en stor pizza er det ingen som bør ha til middag uansett

Anonymous poster hash: 4e39d...6b0

Nja, tror ikke du skal komme med kostholdsråd til folk du aldri har truffet.

Vår tenåring spiser "som en hest". Kan sluke et helt brød, og fortsatt slank.

Er aktiv i sport.

Du er klar over at folk i vekst skal ha mat til de blir mett?

Og dersom de driver med sport kan kaloribehovet nesten dobles for enkelte.

Så gå litt stillere i gangene. 2 brødskiver kan ikke gis til hele befolkningen............

Kjenner folk som sluker en grandis lett, uten at det gjør noe.

Anonymous poster hash: 46793...b41

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken pizza var det?

Anonymous poster hash: 9184b...dea
Gjest Normalfordeling
Skrevet

Det som er igjen blir delt i to dersom begge vil ha. Hva de enkelte spiste som middag er uinteressant.

AnonymBruker
Skrevet

Vi sitter og spiser middag. Kjøpt to store pizzaer vi skal kose oss med. Det største barnet spiser 5 stykker. Det minste spiser 2. Senere på kvelden spør det største om ikke det kan få det siste stykket som er igjen. Jeg svarer nei, det kan minste få siden den bare spiste to stykker. Den største blir sur og sier." Er ikke mitt problem at søsken bare spiste to!" "Da er det urettferdig om søsken får det!!"

Hvordan ville dere håndtert en slik situasjon? For meg er det opplagt st den minste får da den har fått minst. Dette er er lite eksempel på egoismen som råder over største.

Anonymous poster hash: 8b6ec...47e

Er det ikke litt slemt ovenfor barnet ditt at du oppretter en tråd myntet på han/henne med overskrifen "Egoist" ? :P

Altså, vi snakker om en tolv-åring som er supergira på det siste pizzastykket.........

Anonymous poster hash: 46793...b41

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis begge to har lyst på pizza sier du at de kan dele eller la være, om de er mer sultne kan de smøre seg en brødskive.

Pussig hvor fort de blir mett da ;)

Anonymous poster hash: cbfb9...f8d

• Liker 1
Skrevet

HVIS den minste også ville ha, var det vel bare å dele den i to..?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de begge vil ha pizza til kvelds kan de dele stykket.

Anonymous poster hash: dfa26...964
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er litt enig med eldstebarnet, jeg. Det er ikke hans/hennes skyld at minstebarnet spiste 2 stykker. Minste var vel mett da? Mindre barn trenger mindre mat enn store tenåringer. Men hvis minste også ville ha, kunne de ikke bare delt det i to? Det er ikke så vanskelig.

• Liker 1
Gjest Whitestripes
Skrevet

Alt man lager et problem av OG lager en tråd på KG om. Når det i tillegg toppes med å kalle sitt eget barn på 12 år for en egoist, blir jeg temmelig matt. Du må være veldig lite løsningsorientert. Det er jo helt naturlig at en 12-åring spiser mer og gir mer uttrykk for at den vil ha den siste biten, enn at minstemann gjør det. Regner med at minstemann ikke ville ha mer, men at du ønsket at den skulle spise mer.

Jeg ville delt siste stykket i to hvis minste ville ha mer, og dermed unngått både diskusjon med 12-åringen og at du opprettet en tråd om ditt egoistiske barn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kast restene og gi de ei brødskive.

Anonymous poster hash: 24402...559

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...