Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et spørsmål angående dagpenger. Jeg oppfyller kravet om hva man har måtte hatt i inntekt i løpet av de tre siste årene, og det har jeg fått bekreftet fra NAV. Jeg er akkurat ferdig som student og har ingen fast jobb. Jeg har vært ringevikar det siste året, og den ene butikken jeg har jobbet i er nå lagt ned. Likevel får jeg avslag på søknaden min, fordi at NAV mener at jeg ikke oppfyller kravet om å ha fått redusert arbeidstiden min med 50 %. Kan noen vennligst forklare meg dette, for jeg har jo ingen faste timer i måneden, i tillegg til at jeg ikke lenger går på skole og at den ene butikken er lagt ned? Jeg skjønner ingenting :(

Anonymous poster hash: dda02...c7e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I ditt tilfelle er det vel bedre å søke om sosialpenger? Du får jo dekket husleie og livsopphold.

Anonymous poster hash: 54c3c...db6
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for svar. Men er det ikke da krav om at du ikke skal ha noe i formue eller noe i det HELE tatt på konto? I mitt tilfelle har jeg jo sparekonto, men søker om dagpenger fordi jeg har jobbet meg opp til den rettigheten, mens jeg søker på fulltidsstillinger :vetikke: :vetikke:

Gjest Blondie65
Skrevet

Har du jobbet fulltid? Hvis du har det og fått redusert arbeidstiden til 50 % av fulltid så har du krav på dagpenger.

AnonymBruker
Skrevet

Klag. Jeg var i samme situasjon for noen år siden, og det var aldri noe spørsmål om dette (hadde null jobb da jeg søkte dagpenger etter endte studier, fikk dagpengeberegning ut fra tre siste kalenderår).

Anonymous poster hash: 1c166...cbc
AnonymBruker
Skrevet

Har du lagt frem tall på hvor mange timer i uka du jobbet tidligere, og hvor mange timer i uka du jobber nå?

Anonymous poster hash: eb821...2e5
AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen. Takk for svar. Jeg har lagt ved antall timer for året i fjor, for det var det de ba om. Men jeg har jo ingen faste timer nå, og det varierer SVÆRT mye. Men tidligere har jeg hatt to ringehjelpstillinger å lene meg på, men nå har jeg kun det ene stedet, fordi butikken jeg jobbet i nå er lagt ned. Likevel så sier saksbehandler på NAV at jeg ikke har krav på dagpenger fordi at timene mine ikke er redusert med 50 %. Jeg synes dette er så forvirrende, fordi at jeg har krav på det ved at jeg har jobbet mye, men jeg står på helt bar bakke nå, da jeg er ferdig som student og ikke har fast stilling :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...