Wiggins Skrevet 2. august 2014 #2 Skrevet 2. august 2014 En liten digresjon: Det ser litt småteit ut med skrivefeil i navnet. Du kan be om å få endra navnet, tror det er på Tekniske tilbakemeldinger og spørsmål, og be om få endra navn til Nysgjerriggutt. Nå i ferien sykler jeg treningstur 4-5 dager i uka, men ellers blir det stort sett sånn: - Tirsdag: 6-8 mil - Torsdag: 6-8 mil - Lørdag: 8-10 mil - Søndag: 10-14 mil Før noen sier at det høres mye ut skal man huske på at der er veldig mye lettere å sykle seks mil på to timer her på det lettkuperte Østlandet enn å jogge i en drøy time.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #3 Skrevet 2. august 2014 Fører treningsdagbok og når vi var i midten av juni, så var mitt gjennomsnitt 4.5 ganger i uka. Hver gang på ca 1 time. Da er det 3-4 styrkeøkter i uka og 1-2 kardioøkter (spinning eller jogging). Gjennomsnittet mitt har nok falt litt i sommer... for mye moro. Men er ikke akkurat stressa over at det har blitt lite trening. Høsten kommer snart og da får jeg tid til trening igjen. Anonymous poster hash: 3e5fc...fb2
Maximillian Cohen Skrevet 2. august 2014 #4 Skrevet 2. august 2014 (endret) Tidligere har jeg trent løping. Da løp jeg 40 - 50 km i uken fordelt på 4 økter, i tillegg til at jeg ofte tok en rolig langtur på fjellet i helgene. Nå har jeg nettopp gått over til sykling, og sykler 4 - 5 ganger i uken. Det blir stort sett økter på rundt 2 timer. Jeg har imidlertid ikke helt kommet i gang med noe særlig planlagt opplegg, nå sykler jeg egentlig mer fordi det er gøy enn for å nå et spesielt mål. Endret 2. august 2014 av Maximillian Cohen
HelleH Skrevet 2. august 2014 #5 Skrevet 2. august 2014 Har 2 styrkeøkter, trener hele kroppen på disse dagene og 3 kardioøkter, jogger mellom 13-16km hver økt. 5 økter på en uke.
Gjest Keikolina Skrevet 2. august 2014 #6 Skrevet 2. august 2014 Rundt regna 25 timer i uka, får nok trening på jobb.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #7 Skrevet 2. august 2014 Jeg løper et kvart hver dag. Før jeg starter med treningen trener jeg styrke. Det er vist at hvi man trener styrke før en løpetur får man mye bedre utbytte av treningen og klarer mye mer. Så jeg anbefaler så absolutt å ta en styrkeøkt før løpingen. Da får du også trent hele kroppen. Men jeg har vel alltid vært sånn at jeg liker kort intens trening. Da løper jeg 70 % av det forteste jeg klarer. Har en bratt bakke i nærheten som jeg og vennene mine bruker å løpe opp. Kort intens trening vil jeg si er bedre trening enn å jogge tregt i en halv time. Anonymous poster hash: 4f1f8...10f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #8 Skrevet 2. august 2014 Jeg trener 5-6 dager i uken. 2-3 dager der jeg løper opp en fjelltopp. Ca 1 time opp, 40 min ned... Og så trener jeg 2-3 dager i uken på sykkel. 1,5-3 timers turer. Elsker å ta meg ut på utholdenhet! Styrketrening er drittkjedelig...så det dropper jeg. Anonymous poster hash: 09790...e88 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #9 Skrevet 2. august 2014 Trener omtrent en time kondisjonstrening(tar en gruppetime på senteret) hver dag. Er student så er lite stress. Har bare som mål å gå ned i vekt. Anonymous poster hash: 39a42...b08
Gjest SoccerPlayer Skrevet 2. august 2014 #10 Skrevet 2. august 2014 Trener hver dag unntatt søndager. Da slapper jeg av hele dagen Trener på treningsstudio og på fotballbanen.
Rapunzel_ Skrevet 2. august 2014 #11 Skrevet 2. august 2014 Jeg har ikke noe fast antall økter i uka, men jeg tar det litt dag for dag, alt etter som hva jeg har tid og lyst til. Synes det er best sånn, fordi da jeg tidligere hadde et mål om å trene så og så mye per uke, endte det ofte opp med at jeg ble skuffet over egen innsats da jeg ikke nådde "målet", selv om jeg egentlig trente mer enn nok likevel. Likevel kan jeg si hva jeg har trent denne uka, for å gi et bilde på hvordan en uke kan se ut for meg. Når det er sagt, så har jeg uker jeg trener mer/mindre og annerledes enn denne. Mandag: 30 min løping på mølla, 45 min styrke. Tirsdag: Fri. Onsdag: 50 min joggetur ute, noen lette styrkeøvelser hjemme etterpå. Torsdag: 30 min løping på mølla, 55 min tabata (gruppetime). Fredag: Fri. Lørdag: 40 min løping på mølla, 30 min styrke. Søndag, altså ennå ikke gjennomført: 20 min løping på mølla, 45 min pulsstep (gruppetime).
isbiten. Skrevet 2. august 2014 #12 Skrevet 2. august 2014 Jeg trener stort sett 5-6 dager i uka. En typisk uke ser slik ut: Mandag: Løpetur ute. Alt mellom 30-60 minutter Tirsdag: Gruppetime på treningsenter, gjerne kettlebells Onsdag: Spinning og aerobic-time Torsdag: Fullkropps styrkeøkt Fredag: Intervaller på mølla Lørdag: Treningsfri Søndag: Fullkropps styrkeøkt I tillegg kommer trening med litt lavere intensitet, som sykling til og fra jobb (4 km hver vei) og turer i marka.
Lilletrille87 Skrevet 2. august 2014 #13 Skrevet 2. august 2014 3 styrke øker, 2 intervall økter og 2-3 fjellturer i uka. Har hund, derfor fjellturene. For min del hadde det holdt med styrke og intervaller
Supraspinatus Skrevet 3. august 2014 #14 Skrevet 3. august 2014 Jeg trener per definisjon ikke mye da jeg har en jobb som tar ganske mye tid. Klarer likevel å prioritere ca 1,5t trening 4-5 dager i uken. Når det gjelder styrke, spenst og fart, så kan man ikke trene spesielt mer enn det med mindre man tar bort andre stressorer som arbeid, turnusrytme, osv. I tillegg er min første prioritet helse, og ikke ytelse.
Gjest Runforit Skrevet 3. august 2014 #15 Skrevet 3. august 2014 Jogger 5-6 km hver morgen før jobb og 8-10 km hver lørdag og søndag.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #16 Skrevet 3. august 2014 Jogger 5-6 km hver morgen før jobb og 8-10 km hver lørdag og søndag. Når pleier du å legge deg og stå opp da?Anonymous poster hash: 4a75c...9de 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2014 #17 Skrevet 3. august 2014 Jogger 5-6 km hver morgen før jobb og 8-10 km hver lørdag og søndag. Hvor lang tid brukte du på å komme opp i såpass mengde med løping? Har et ønske om å få til det samme på sikt nemlig Anonymous poster hash: 7a143...d2e
Gjest Runforit Skrevet 3. august 2014 #18 Skrevet 3. august 2014 (endret) Når pleier du å legge deg og stå opp da?Anonymous poster hash: 4a75c...9de Står opp 05.00 og legger meg mellom 22-23.00 Hvor lang tid brukte du på å komme opp i såpass mengde med løping? Har et ønske om å få til det samme på sikt nemlig Anonymous poster hash: 7a143...d2e Jeg var i dårlig form da jeg startet for ca.5 år siden. Startet kun for kondisen din del og jogget meg opp fra 2-3 ganger i uka til 4-5-6 og noen perioder 7 ganger i uka. Begynte vel å jogge fast nesten daglig for et par år siden. Jogger egentlig når jeg har har overskudd og lysten til det uten å stresse eller presse meg. Tar fri om jeg føler at kroppen trenger det. Endret 3. august 2014 av Runforit
Gjest Silverstream Skrevet 3. august 2014 #19 Skrevet 3. august 2014 Hvorfor løper dere ikke bare en 10-15minutters intervall hver dag? Dere slipper å bruke så mye av dagen på det + gir bedre og raskere effekt.
Gjest Runforit Skrevet 3. august 2014 #20 Skrevet 3. august 2014 Hvorfor løper dere ikke bare en 10-15minutters intervall hver dag? Dere slipper å bruke så mye av dagen på det + gir bedre og raskere effekt. 30 minutter er da ikke mye av en dag? Dessuten er jeg mer glad i langdistanse. Synes det er deilig med lengre økter. Jeg jogger fordi det er terapi for kropp, psyke og sjel. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå