Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er en jente på seksten år som har noen kjærlighetsproblemer, og de må jeg ta tak i nå med en gang. Gutten dette angår skrev også et innlegg på Kvinneguiden den 20. juli, som jeg skal feste her:

Som overskriften sier, jeg har vært en slem, slem gutt. Jeg har følt meg som en dritt de siste dagene. Nå er det virkelig på tide å ta grep, skuta må på riktig kurs. Nei, jeg har ikke skutt noen, jeg har ikke voldtatt noen. Jeg vært "utro", jeg føler jeg har levd et dobbeltspill.

Jeg kan starte med meg selv. Jeg er en 18år gammel gutt. Jeg har aldri gjort noe galt i hele mitt liv. Har vært singel hele livet, og jeg har spart meg for alt som heter sex og kyssing. Eller, det sistnevnte har jeg ikke vært så flink til å spare meg for, i det siste...

...det hele startet for en drøy måned siden. Hvor jeg forelsket meg i en jente. Jeg har kjent henne i en god stund, vi har blant annet gått i klasse sammen. Vi møttes hver dag den første uken, før jeg reiste på ferie med familie (borte i tre uker). Den uken vi var sammen hjemme, var vi veldig mye sammen. Kanskje 10timer for dagen. Resturant, kino, parken... Dere skjønner vel greia. Alle så at hun var forelsket, og jeg var det tilbake. Jeg hadde rett og slett forelsket meg, på ordentlig. Søtt, ikkesant?

Så reiser jeg på den tre ukers lange ferien min. Det blir ett litt tårevått fravel med jenten jeg akkurat har fått følelser for. Selvfølgelig møter jeg en alt for søt jente på ferie. Tilfeldigvis er hun norsk, og fra samme byen som meg. Vi drar ut på byen sammen, og drikker. Siden jeg ikke har kjæreste, så ble jeg med hun ut. Det fører til klinings på en bar i Spania, mitt første kyss (hun var 100% edru)... Det var en sånn jente som alle kan falle pladask for. Først falt jeg for utseende, noe som selvfølgelig er veldig teit. Men vi møttes jo hver dag, og personligheten hennes var så god!! Alle så at hun likte meg.

Kysset på baren kom som et sjokk for meg. I ren sjokktilstand skrev jeg til hun jeg hadde forelsket meg i hjemme, at jeg hadde kysset med en jente på en bar. Hun blir jo selvfølgelig skuffet. Jeg svarer at jeg skulle heller ønske at det var henne, og at jeg sa det til henne for å vise anger. (Dette gjorde jeg for å ikke såre henne). Problemet er nå at jeg heller vil ha hun jenten jeg møtte på ferie...

Dagen etter jeg kom hjem fra ferie, møtte jeg jo hun jeg hadde forelsket meg i først. Vi snakket litt om det som skjedde med meg på ferie, så insisterte hun så veldig på å kline. Så "snill" som jeg er, klarer jeg jo ikke å si nei. Så der satt vi da, å klinte i bilen hennes. Nå har jeg klint med to forskjellige jenter, og hatt ett "forhold" til begge to. Levd ett dobbelspill. DETTE GÅR IKKE.

Jeg har avlyst alle avtaler med hun jenten jeg likte først. Jeg skal bort til hun i morgen, og da har jeg mannet meg opp til å snakke med henne, og si at ting ikke er som hun tror. Men jeg vet ikke hva jeg skal si til henne. Jeg er så lei meg for å såre henne. Jeg klinte jo med henne, når jeg likte en annen. Det er så gale signaler. Jeg føler meg som en drittsekk.

I dag er det lørdag, imorgen(søndag) kommer hun jenten hjem fra ferie. Om to dager(mandag) har vi avtalt å møtes hjemme hos meg. Det er liksom hun jeg vil ha!.

Hvordan skal jeg forklare alt dette til hun jenten jeg forelsket meg i først? Hvordan skal jeg "dumpe" henne? Jeg skal ikke gjøre det over melding/facebook. Er det mulig å fortsatt ha henne som venn?

Jeg vet at jeg har vært en totalt drittsekk, så jeg trenger ikke å høre det igjen fra dere...

Tusen takk for alle svar.

Jeg må rette opp i noen logiske brister her.

Vi møtte hverandre i Spania gjennom fetteren min som var/er en gammel venn av denne "snille gutten." Både jeg og fetteren min la merke til pingledrikkingen til denne gutten (to sipper av en cosmopolitan) og jeg sa at hvis han drakk det opp skulle han få et kyss. Da ble det fart på drikkingen, kan man si.

Etterpå spurte jeg om han hadde en kjæreste. Nei, sa han, da hadde han ikke gjort det som han gjorde med meg. Vi møttes en rekke ganger etter det, både på ferie og i Norge, og jeg begynte sakte å utvikle følelser for gutten. Jeg har litt erfaring med gutter og alle er negative. Jeg tenkte at han her var annerledes, han var i et annet miljø, opptatt av skole og vi delte de samme verdiene.

Så begynte han å fortelle om denne jenten, la oss kalle henne Lise. Han sa (ikke direkte, men likevel) at hun var en pest og en plage som la an på han, og at han hele tiden prøvde å komme seg vekk fra henne. Dette går litt imot det som er skrevet i den øvre posten, gjør det ikke?

Vel uansett, i går hadde jeg besøk av kompisen til den aktuelle gutten og en venninne, og mens han og kompisen var på butikken bestemte venninnen min seg for å gå igjennom den aktuelle gutten sin telefon for moro skyld. På facebook fant hun noen veldig sjokkerende meldinger mellom Lise og den aktuelle gutten, der han hadde skrevet at jeg gikk etter han på ferie og at jeg var keen men at det aldri kunne blitt noe mellom meg og han var flau over det som hadde skjedd.

Resten av kvelden var jeg naturligvis noe passiv aggresiv, men jeg fortalte gutten om hva som hadde skjedd og han beklagde seg noe fryktelig.

Jeg ble enig om å møte han i dag morges og det gjorde jeg også. Han sa at han beklagde så mye og at han var veldig lei seg for det som hadde skjedd og sendte meg dette han hadde skrevet på KG, i screenshots (han unnlot selvfølgelig kliningen med Lise). Teknisk anlagt som jeg er fant jeg fort fram til emnet og jeg konfronterte han. Han sa at jeg måtte stole på han og at han kun skrev det for å få reaksjoner på forumet. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Han har også skrevet til en annen jente og sagt at han prøver å friendzone meg, men dette snakket han seg unna når jeg tok det opp.

Jeg trodde virkelig at det kunne bli noe med denne gutten, men jeg var forsiktig med å bli emosjonelt investert (gjett om jeg er glad for det nå!) Jeg er veldig såret men vil helst ikke vise det, for det gir han en slags makt over meg. Nå er han helt desperat og sender mange meldinger om at han er bekymret over oss osv.

Han viste meg en chatlog med en kompis der han hadde vært veldig emosjonell, han gråt osv.. Nei, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg vil bare droppe alt sammen og ta meg en martini :vetikke: Setter veldig stor pris på tips eller lignende erfaringer. Trenger det sårt og kan ikke snakke med venner om dette. Skal jeg gi han en ny sjanse som kjærester eller er det ikke verdt risken? Kan jeg stole på han? Jeg er så forvirret...

Anonymous poster hash: 5ca1e...3f0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drit nå i han fjotten der. :)

Anonymous poster hash: 40975...523
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Drit nå i han fjotten der. :)

Er du helt sikker? Han er virkelig en super fyr om man ser vekk fra denne lille episoden. Han har realfag, gode karakterer, morsom, snill, vi delte moralske verdier (trodde jeg??) og jeg ser at det ikke er noe man finner hvor som helst. Men du har nok rett, jeg er fortsatt ung og har sett lite av utvalget

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke noe på deg. Jeg tror du troller.

Og du er for ung til å drikke alkohol.

Anonymous poster hash: ba654...33c
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er du helt sikker? Han er virkelig en super fyr om man ser vekk fra denne lille episoden. Han har realfag, gode karakterer, morsom, snill, vi delte moralske verdier (trodde jeg??) og jeg ser at det ikke er noe man finner hvor som helst. Men du har nok rett, jeg er fortsatt ung og har sett lite av utvalget

Du er 16. Han der har du glemt snart.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke noe på deg. Jeg tror du troller.

Og du er for ung til å drikke alkohol.

Anonymous poster hash: ba654...33c

Det er et bredt fenomen at unge drikker, og det er i hvertfall ikke uvanlig i sydlige land. Hvorfor skulle jeg orket å skrive alt det der bare på tull? Unødvendig og nedverdigende kommentar overfor andres følelser - spar deg.

Skrevet

Han virker til å være en taper.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han virker som en førsteklasses idiot. Du er enda ung, og har hele verden framfor deg. Gi det litt tid, og du vil finne en som passer deg bedre.

Anonymous poster hash: 752ad...588
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar.. Er det noen som har andre synsvinkler?

AnonymBruker
Skrevet

Noen?

Skrevet

Pass deg for å erte andre for "pingledrikking"! Og å være 16 år og ønske seg en Martini for å drukne sorgene, ser bare ut som er anstrengt forsøk på å være "kul".

Du må nesten finne ut av dette selv. Men tør du stole på ham?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pass deg for å erte andre for "pingledrikking"! Og å være 16 år og ønske seg en Martini for å drukne sorgene, ser bare ut som er anstrengt forsøk på å være "kul".

Du må nesten finne ut av dette selv. Men tør du stole på ham?

Det var ikke på den måten, det var en intern spøk. Det andre var også et forsøk på å være morsom.

Det er akkurat dét som er problemet; hvordan vet jeg om han er til å stole på? Og hvorfor gjør han dette?

AnonymBruker
Skrevet

1) det første som ikke rimer her er at du skriver at du er 16 mens gutten er 18. I innlegget sitt skriver han at han har gått i samme klasse som denne jenta- altså deg, hvordan kan det da være 2 års aldersforskjell?

2) Jeg synes han høres ut som en søt, naiv gutt som har minimalt med erfaring og som har latt seg rive med til å kysse to jenter to ganger. Han er jomfru og drikker lite, plusspoeng. Han har til alt overmål satt seg ned og laget et innlegg her inne hvor han tydeligvis har hatt dårlig samvittighet for dette her med å kysse to, men det er til og med jenter han ikke har hatt noe etablert noe forhold til. Med alle skriveriene på forum og i media om at ungdommen har ingen skrupler mer, de er fuck-friends over en lav sko og har tilsynelatende ingen samvittighet over sine utskeielser. Mens han her- litt klining og han føler seg dårlig, som han har gjort et alvorlig overtramp!! Stakkars, han er 18 og så vidt kysset, innlegget viser at han er i besittelse av empati, han angrer og skjønner at det var dumt når han hadde en greie med hun andre, om ikke et forhold. Han er også såpass ung og uerfaren at han ikke klarer å være ærlig om at han ble revet med, evt også sjarmert, men legger skylden på den andre jenta. SLik er det å være litt umoden og plutselig involvere seg med andre mennesker, han var ikke riktig mann nok til å si det rett ut.

men alt i alt, en uskyldig, søt fyr. liker du han, go for it.

Anonymous poster hash: 93739...b11
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1) det første som ikke rimer her er at du skriver at du er 16 mens gutten er 18. I innlegget sitt skriver han at han har gått i samme klasse som denne jenta- altså deg, hvordan kan det da være 2 års aldersforskjell?

2) Jeg synes han høres ut som en søt, naiv gutt som har minimalt med erfaring og som har latt seg rive med til å kysse to jenter to ganger. Han er jomfru og drikker lite, plusspoeng. Han har til alt overmål satt seg ned og laget et innlegg her inne hvor han tydeligvis har hatt dårlig samvittighet for dette her med å kysse to, men det er til og med jenter han ikke har hatt noe etablert noe forhold til. Med alle skriveriene på forum og i media om at ungdommen har ingen skrupler mer, de er fuck-friends over en lav sko og har tilsynelatende ingen samvittighet over sine utskeielser. Mens han her- litt klining og han føler seg dårlig, som han har gjort et alvorlig overtramp!! Stakkars, han er 18 og så vidt kysset, innlegget viser at han er i besittelse av empati, han angrer og skjønner at det var dumt når han hadde en greie med hun andre, om ikke et forhold. Han er også såpass ung og uerfaren at han ikke klarer å være ærlig om at han ble revet med, evt også sjarmert, men legger skylden på den andre jenta. SLik er det å være litt umoden og plutselig involvere seg med andre mennesker, han var ikke riktig mann nok til å si det rett ut.

men alt i alt, en uskyldig, søt fyr. liker du han, go for it.

Sorry, nå ser jeg at det var "lise" som var 18, ikke du

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan ikke la en med gode karakterer og realfag gå :ironi:

Orket ikke å lese hele innlegget, men tipper at dere ville ha godt av en lang pause fra hverandre, helst så lang at dere blir litt voksne før dere treffes igjen.

Anonymous poster hash: 5c2aa...729

AnonymBruker
Skrevet

Du er 16. Du kommer over det. Ligg unna gutter og finn deg selv.

Anonymous poster hash: 02a79...ee1
AnonymBruker
Skrevet

Dette var trist lesning. Jeg har vært igjennom noe lignene selv.

Uansett; tid er nøkkelordet her. Savner du han? Er han verdt å ta vare på? Har han forsøkt å gjøre det godt igjen? For meg høres dette ut som en stor misforståelse. Tenk deg godt om. Dropper du han nå, får du han ikke tilbake. Hadde jeg vært deg så ville jeg ventet - før jeg tok avgjørelsen.

Vi hører fra deg, TS?

Anonymous poster hash: 320e7...8b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...