Gå til innhold

Hund som plutselig halter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle kanskje postet på en side med hundeeksoertise, men prøver her i tilfelle noen klikker seg inn med kjennskap til labber ig halting. Vår hund har begynt å gnage, slikke og bite på labbene sine. Vi var hos veterinær for 4 dager siden med problemet og hun kunne ikke finne noe galt annet enn at hunden hadde hårknuter mellom potene - dette er en hund med store labber! Hun fjernet alle knutene, men hunden fortsetter å bite på labbene, og plutselig knikser hun i høyre labb, legger seg ned på tur og begynner å halte. Dette skjedde etter vi var hos veterinær. Potene er ikke såre ig det sitter heller ikke noe mellom potene.. Hunden får omega3 hver dag for å forebygge ledd problematikk. Vi kommer til å dra til veterinær igjen i morgen men skulle gjerne ha visst litt mer og være litt forberedt på hva dette kan være ?

Anonymous poster hash: 471a6...e6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være allergi? Klø under potene? Er hun tørr?

Hvilken rase er det? Hvor gammel? Sjekket for HD og patella?

Hvordan er klørne?

Hundene kan gnage pp labber om de har smerter andre steder også. Vår gjorde det, viste seg å være patella luksasjon.. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hun er sjekket for HD i allefall og var på full helsesjekk i juni, og var i fin form . Hun er 4 år og av rasen amerikansk cocker spaniel. Hun biter på begge frembeina ig slikker på begge potene og halter da på høyre bein. Har tenkt på allergi, men da hadde hun vel bare klødd og ikke haltet? Vi bør ved sjøen og er nøye med potene hennes pga svabergene og saltvannet , hun smøres derfor m aloevera på potene hver kveld når hun skal legge seg. De virker ikke såre eller tørre etter all skiltingen ... Virker ikke som hun har vondt når hun halter heller, ingen piping eller endret adferd på noe sett... Det som blir så vanskelig, når jeg kommer til veterinær nå er alt i skjønneste orden siden hun ikke halter hele tiden, så krysser fingrene for at hun halter når vi kommer og ikke bare logrer og hopper rundt som hun pleier 😊

Skrevet

Det forklarer ikke haltingen, men kan det være hun spiser på potene pga. aloe vera-kremen? Vet at mange hunder liker godt smaken av fuktighetskrem... tenker bare litt høyt, kan være jeg er helt på villspor:)

Skrevet

Min hund begynte å slikke seg på labbene sist uke (men halter ikke). Vi var hos dyrlegen, og hun så at tredeputene på tre av labbene var temmelig tynnslitte. Så nå er det Aloe Vera-krem, "cone of shame" og kortere turer på mykt underlag i ca ti dager.

Kan det være noe slikt?

AnonymBruker
Skrevet

Min hund begynte å slikke seg på labbene sist uke (men halter ikke). Vi var hos dyrlegen, og hun så at tredeputene på tre av labbene var temmelig tynnslitte. Så nå er det Aloe Vera-krem, "cone of shame" og kortere turer på mykt underlag i ca ti dager.

Kan det være noe slikt?

Ja, tenker at det kanskje er noe slikt😊og kanskje jeg skal prøve potesokker så hun ikke slikker av aloeveraen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...