Christy Skrevet 29. juni 2004 #1 Skrevet 29. juni 2004 Trenger en ny shampoo og balsam. Tenkte å bestille fra Lf, men vet ikke hvilken. Trenger en som gir volum, tenkte på en volum shampoo. Har litt tørt hår så fint hvis den hjelper mot det og. Noen forslag?
Holly Hobbie Skrevet 29. juni 2004 #2 Skrevet 29. juni 2004 Fikk anbefalt Honningshampooen til Body Shop for tørt hår. Synes den er veldig god. Den er ikke skadelig for håret slik mange shampooer er, fordi den mangler et kjemikalie som brukes for å få shampooen til å skumme.
Gjest Anonymous Skrevet 29. juni 2004 #3 Skrevet 29. juni 2004 Popelka: vet du hvilket kjemikalie det er? Blir håret like rent uten?
Gjest Ethereal Skrevet 29. juni 2004 #7 Skrevet 29. juni 2004 Tipper den ingrediensen er "Sodium Lauryl sulphate". Sodium laureth sulphate, derimot, er ikke skadelig. Jeg liker Sebastian Volume Boost Shampo, men dessverre selger ikke LF Sebastian Enda jeg har mast og mast... Hos LF er Kerastase bra, de har også en god volumshampo. TIGI Catwalk har forresten også en ny volumserie.
Miss-X Skrevet 29. juni 2004 #8 Skrevet 29. juni 2004 Takk, Ethereal :-) Må sjekke shampoen når jeg kommer hjem...
Gjest Ethereal Skrevet 29. juni 2004 #9 Skrevet 29. juni 2004 Dessuten tror jeg ikke så mye på slik hype; tror du sliter hvis du skal finne en shampo uten dette stoffet, eller uten silikoner...
Miss-X Skrevet 29. juni 2004 #10 Skrevet 29. juni 2004 Innbiller meg at jeg leste en gang at silikon får håret til å virke glatt og blankt, mens egentlig trekker det fuktigheten ut av håret. Noen som har noen meninger om dette? Bak på noen av produktene jeg bruker synes jeg å huske at det står "dimethicone", og det er vel en form for silikon?
Holly Hobbie Skrevet 29. juni 2004 #11 Skrevet 29. juni 2004 Ja, det var sodium ette-eller-annet. Ikke mange sjampoer uten dette, men den fra Body Shop er altså fri for det. Jeg synes sjampoen er veldig god, lukter godt gjør den også. Og håret mitt blir helt rent! Bruker balsamen også. Kjempefornøyd!
Gjest Ethereal Skrevet 29. juni 2004 #12 Skrevet 29. juni 2004 Innbiller meg at jeg leste en gang at silikon får håret til å virke glatt og blankt, mens egentlig trekker det fuktigheten ut av håret. Noen som har noen meninger om dette? Bak på noen av produktene jeg bruker synes jeg å huske at det står "dimethicone", og det er vel en form for silikon? Dimethicone er en form for silikon, ja. Påstås å være den verste, men personlig tror jeg ikke så mye på det. Det hevdes også at butikkshampoer er silikonbomber, men Sebastian Laminates, som ligger i 250-300-kroners-klassen, er også fullpakket av silikoner. Den får håret mitt til å bli superblankt og mykt. Men jeg har hørt at silikoner lagres i håret etterhvert, og at de er vanskelige å få ut. Der er liksom dimethicone den verste, men Sebastian hevder at deres silikoner er "breathable", men de har altså samme kjemiske betegnelse som de som blir brukt i nesten alle andre merker også. Forstå det den som vil... Silikoner gjenkjennes ved at de har endelsen -icone, eller-iconol. Jeg tror ikke det er så farlig å bruke hårprodukter med silikon, så lenge man bruker en rensende shampo innimellom, finnes for eksempel hos Clinique. Jeg har hørt via rykter at Herbal Essences har en fin renseshampo, men har ikke prøvd den selv... Shampoer fra helsekosten er fri for den typen stoffer.
Gjest Gjesta Skrevet 29. juni 2004 #13 Skrevet 29. juni 2004 KERASTASE STRENGTHENING HAIR PACK EXTREME. 42 pund :D
Gjest Tristessa Skrevet 29. juni 2004 #14 Skrevet 29. juni 2004 Og ellers må det sies at såpemidler i sjampo er rangert fra sterkest til mildest i denne rekkefølgen: Ammonium Lauryl Sulfate Ammonium Laureth Sulfate Sodium Lauryl Sulfate Sodium Laureth Sulfate TEA- Lauryl Sulfate TEA- Laureth Sulfate Merkelig nok inneholder ultrasnille (synes jeg da) Tigi Oatmeal&Honey ammonium laureth... Men tro meg: ikke alle dyre sjampoer (eller Body Shop, for den saks skyld) inneholder de mildeste og beste ingrediensene. Silikon er et stort problem i mange tilfeller, fordi de bygger seg opp på hårstrået, noe som i utgangspunktet gjør håret blank og mykt, men etter hvert sperrer silikonene for all fuktighet til hårstrået fra balsam, og så ender man opp med knastørt hår. Tro meg, jeg har vært der. Dimethicone er den verste så vidt jeg vet, fordi den ikke er vannløselig. For mer om såpestoffer og silikoner og alt annet som man måtte lure på om hår, er www.makeupalley.com et sted som har et eget diskusjonsforum for hår hvor folk virkelig har greie på det de snakker om!
Ibenholt Skrevet 29. juni 2004 #15 Skrevet 29. juni 2004 Jeg husker jeg var hos frisøren og hun frarådet meg å bruke de pleiekurene som ligger ved pakken når en farger håret hjemme. Hun sa det bare var proppfullt av silikon..Så det vil si hun mente silikon var negativt for håret. Men ikke spurte jeg hvorfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå