Barbie Skrevet 22. juni 2002 #1 Del Skrevet 22. juni 2002 Naboen har en katt som de ikke bryr seg noe særlig om. Den er mye hos meg og får mat og stell,men nå er han blitt syk. Det ser ikke ut til at eieren har tenkt og gjøre noe med det,så da blir det vel mitt ansvar. Jeg orker ikke se at pus har det vondt. Lurer på om jeg skal ta ham til dyrlegen,men tenkte først og spørre her om det er noen som har greie på katter. Problemet er at det ene øyet hans renner hele tiden,det ser ut som gul/blank verk. I tillegg nyser han mye. Stakkar liten,jeg ser at pus plages av dette og må gjøre noe med det. Noen som vet hva det kan være? ismen :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 22. juni 2002 #2 Del Skrevet 22. juni 2002 Jeg synes du skal si til naboen din at katten har en infeksjon/betennelse/hva det nå måtte være i øyet, og foreslå at det kan være smart å få dyrlegen til å ta en titt. Det er forresten ikke særlig lurt å gi en annens katt mat og stell. Da har du kjapt et dyr ekstra, mens naboen plutselig mistet et... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 22. juni 2002 #3 Del Skrevet 22. juni 2002 Enig med Amanda; jeg synes du skal si ifra til kattens eier at den er syk og bør undersøkes av dyrlegen. Ut ifra de symptomene du never kan det være endel forskjellig som plager katten. Alt fra FIV (kattevarianten av HIV) til en ordinær viral øvre luftveisinfeksjon. Tar ikke naboen katten med til dyrlegen, kan jo du gjøre det. Sånn generelt er det viktig å få nok vann og næring i katten, sørge for at den har det varmt og godt, unngå stress, isolering av katten slik at spredning av eventuelle virus unngåes. Uansett; dette må en dyrlege se på for at man skal kunne gi katten den riktige behandlingen. Lykke til. Godt du bryr deg om dyret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 24. juni 2002 #4 Del Skrevet 24. juni 2002 Hei ismen. Fint at du bryr deg. Jeg vil gjerne høre hvordan det går med denne katten. Skjer det ikke noe på en stund, bør du kontakte dyrevernet. Takk for at du bryr deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 25. juni 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 25. juni 2002 Hei Care. Pus var innom til morgenen i dag og da så han faktisk litt bedre ut. Skal se det litt ann en dag eller to,og blir han verre så tar jeg ham med til dyrlegen. NOEN må jo gjøre noe når eieren ikke bryr seg... :evil: Ismen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 25. juni 2002 #6 Del Skrevet 25. juni 2002 hei ismen, det høres fint ut. Du har den rette innstillingen, den liker jeg. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå