AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #1 Skrevet 1. august 2014 Hei. Vet ikke om det er meg som er kjedelig, eller rar men jeg må si jeg reagerer litt på dem som ikke klarer seg ei helg alene. Jeg har ei venninne, og hun må alltid ha planer for helgen sammen med noen. Om det så kun er jentekveld, ut på byen eller noe annet sosialt. Hun takler ikke å slappe av en kveld alene (spesielt i helgene). Det må liksom ALLTID skje noe. Jeg føler meg døds kjedelig når jeg i ny og ne avviser fordi jeg vil slappe av en kveld alene. Kjenner dere noen som er slik, eller er dere slik selv? Anonymous poster hash: f33e6...4c8 3
Gjest Hold the door Skrevet 1. august 2014 #2 Skrevet 1. august 2014 (endret) - Endret 12. mai 2017 av Hold the door
Apehjerne Skrevet 1. august 2014 #3 Skrevet 1. august 2014 Jeg vet om en person som er sånn. Takler ikke en dag alene, må ha noen å være med/snakke med "hele tida". Det må være utrolig slitsomt å være sånn, da de virker nærmest totalt avhengige av andre og litt hjelpesløse når de må være alene om det så bare er for en kort stund. Du er ikke kjedelig fordi du av og til vil ha en kveld alene. Trenger ikke være avhengig av andre bare forsi man er supersosial. Å kalle dem hjelpesløse er en tåpelig ting å si
Gjest Amémonos Skrevet 1. august 2014 #4 Skrevet 1. august 2014 Google "introvert og ekstrovert". Kort fortalt så er noen mennesker introverte, som vil si at de lader batteriene sine når de er alene, mens andre er ekstroverte og blir slitne av å være for seg selv (energipåfyll får de av å være sosiale).
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #5 Skrevet 1. august 2014 Søsteren min er slik. Utrolig klengete, og avhengig av at andre skal underholde henne. Foreldrene våre er bekymret for henne, da hun drar med seg ungen sin hjem til dem hver dag. Jeg takler fint å være alene, og føler ingen trang til å jage etter en stor sosial status Klarer meg selv jeg, og liker å ha tid til å ta vare på huset, barna og mannen. Har få, men nære venner med sterke personligheter. Anonymous poster hash: ecf80...c1c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #6 Skrevet 1. august 2014 Google "introvert og ekstrovert". Kort fortalt så er noen mennesker introverte, som vil si at de lader batteriene sine når de er alene, mens andre er ekstroverte og blir slitne av å være for seg selv (energipåfyll får de av å være sosiale). Har lest om at mennesker som er introverte, som oftest er mest intelligente enn de som er ekstrovert Tviler jeg ikke på, for å si det sånn.Anonymous poster hash: ecf80...c1c 10
Gjest Amémonos Skrevet 1. august 2014 #7 Skrevet 1. august 2014 Har lest om at mennesker som er introverte, som oftest er mest intelligente enn de som er ekstrovert Tviler jeg ikke på, for å si det sånn.Anonymous poster hash: ecf80...c1c Ikke glem at det finnes flere forskjellige intelligenstyper. Jeg er introvert og sterkere på andre områder enn vennene mine som er ekstroverte, men er ikke mer intelligent enn dem.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #8 Skrevet 1. august 2014 Ikke glem at det finnes flere forskjellige intelligenstyper. Jeg er introvert og sterkere på andre områder enn vennene mine som er ekstroverte, men er ikke mer intelligent enn dem. Intelligens måles på én måte og det er med iq-test enten du er introvert eller ekstrovert. Så vidt meg bekjent er det ingen korrelasjon mellom intro-ekstropersonlighetsdimensjonen i big five. Det er det derimot på O (åpenhet for erfaringer). Anonymous poster hash: 4c77a...2be 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #9 Skrevet 1. august 2014 Jeg vet om en person som er sånn. Takler ikke en dag alene, må ha noen å være med/snakke med "hele tida". Det må være utrolig slitsomt å være sånn, da de virker nærmest totalt avhengige av andre og litt hjelpesløse når de må være alene om det så bare er for en kort stund. Du er ikke kjedelig fordi du av og til vil ha en kveld alene. Det er ikke slitsomt for de som har det sånn og de er ikke hjelpeløse. Folk er forskjellige. Anonymous poster hash: 4c77a...2be
Chanchan Skrevet 1. august 2014 #10 Skrevet 1. august 2014 Jeg er ekstrovert og blir ekstremt sliten av å være alene i for lang tid! Derfor prøver jeg å ha noe gående så mye som mulig, men det går ikke alltid selvfølgelig. Jeg blir utrolig rastløs og lei meg når jeg er for lenge alene om gangen, og ja, det er slitsomt. Men sånn er jeg.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #11 Skrevet 1. august 2014 Spesielt i helgene sier du. Slik har jeg det. Slik hadde jeg det ikke før. Før var jeg i et langt stabilt samboerskap, han var ofte hos venner om kveldene eller i helgene, da synes jeg det var deilig å være alene. Nå er jeg derimot singel. Går på jobb, går hjem, sitter hjemme alene, dag ut og dag inn (omtrent). Prøver selvsagt å være med venner av og til, problemet er at absolutt alle har samboer/mann/barn. For meg blir helgene ekstra ensomme, det blir ekstra vanskelig å være alene. Både fordi helgene er lange dager, fordi man ikke går på jobb, men også fordi jeg vet at helgen skal være noe koselig, da er det ekstra vondt å sitte alene og kjede seg. Mens alle poster bilder av hvor gøy de har det på facebook. Anonymous poster hash: 8b63a...01b 2
Gjest Skrevet 1. august 2014 #12 Skrevet 1. august 2014 Skjønner meg ikke på sånne folk. Hvorfor være sosial når du har en seng og netflix. 12
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #13 Skrevet 1. august 2014 Jeg har en venninne som er slik akkurat nå - singel for første gang på flere år og plutselig helt "hjelpesløs" sosialt sett. Hun vil ALLTID finne på noe. Hvis vi snakker sammen på søndag, så vil hun legge planer for hver eneste dag i kommende uke. Jeg synes det er litt ukomfortabelt. Jeg er glad i henne og vil ikke miste henne, men samtidig så orker jeg ikke å være dotten som løper etter på hennes kommando. Jeg har tidligere opplevd at hennes interesse for meg når hun er i forhold er mye kjøligere. Jeg er ikke ute etter å "ta igjen" for det ved å være tilbakeholden nå, men samtidig så kjenner jeg ikke helt behovet for å hoppe hver gang hun sier hopp heller. Jeg er nyutdannet og ganske sliten for tiden, så orker ikke å ha masse planer for hver dag. Jeg er glad i å være sosial, men for min del så kan det gjerne heller være spontane ting enn avtaler som man går rundt og føler skyld på at man ikke holder hvis dagsformen ikke skulle være helt i vater. Det er også veldig vanskelig å avvise henne da hun hele tiden spør om å finne på nye ting. Da går man etterhver tom for unnskyldninger Anonymous poster hash: 9da4d...aba
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #14 Skrevet 1. august 2014 Ikke glem at det finnes flere forskjellige intelligenstyper. Jeg er introvert og sterkere på andre områder enn vennene mine som er ekstroverte, men er ikke mer intelligent enn dem. Jeg liker å være mye alene, og leser en del bøker. Derfor innbiller jeg meg at ekstroverte mennesker ikke har tid til den slags, da det kanskje er hakket mer spennende med samtaler på fest.Anonymous poster hash: ecf80...c1c
Gjest Amémonos Skrevet 2. august 2014 #15 Skrevet 2. august 2014 Intelligens måles på én måte og det er med iq-test enten du er introvert eller ekstrovert. Så vidt meg bekjent er det ingen korrelasjon mellom intro-ekstropersonlighetsdimensjonen i big five. Det er det derimot på O (åpenhet for erfaringer). Anonymous poster hash: 4c77a...2be Interessant. Nøyaktig hvordan mener du at en iq-test kan måle f.eks. din sosiale eller kroppslig/kinestetiske intelligens?
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #16 Skrevet 2. august 2014 Det finnes flere intelligensteorier, men iq-testing er det som brukes. Jo høyere iq du har, jo raskere skjer informasjonsprossesering. Anonymous poster hash: 4c77a...2be
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #17 Skrevet 2. august 2014 Jeg har en venninne som er slik akkurat nå - singel for første gang på flere år og plutselig helt "hjelpesløs" sosialt sett. Hun vil ALLTID finne på noe. Hvis vi snakker sammen på søndag, så vil hun legge planer for hver eneste dag i kommende uke. Jeg synes det er litt ukomfortabelt. Jeg er glad i henne og vil ikke miste henne, men samtidig så orker jeg ikke å være dotten som løper etter på hennes kommando. Jeg har tidligere opplevd at hennes interesse for meg når hun er i forhold er mye kjøligere. Jeg er ikke ute etter å "ta igjen" for det ved å være tilbakeholden nå, men samtidig så kjenner jeg ikke helt behovet for å hoppe hver gang hun sier hopp heller. Jeg er nyutdannet og ganske sliten for tiden, så orker ikke å ha masse planer for hver dag. Jeg er glad i å være sosial, men for min del så kan det gjerne heller være spontane ting enn avtaler som man går rundt og føler skyld på at man ikke holder hvis dagsformen ikke skulle være helt i vater. Det er også veldig vanskelig å avvise henne da hun hele tiden spør om å finne på nye ting. Da går man etterhver tom for unnskyldninger Anonymous poster hash: 9da4d...aba Har det akkurat sånn selv med en venninne for tiden! Skjønner jo at det er kjipt å sitte alene, men hun blir dritsur(indirekte) hvis jeg ikke blir med på alle forslagene hennes. Hun vil gjerne finne på ting ute blant folk veldig ofte og drikke alkohol, noe jeg ikke er like keen på da jeg har sosial angst og har funnet min balanse som fungerer, ikke er jeg så glad i å drikke heller. Sliter også med å komme på gode unnskyldninger så hun ikke skal føle seg såret eller avvist.Anonymous poster hash: 274a9...cb6
Jade Skrevet 2. august 2014 #18 Skrevet 2. august 2014 (endret) Noen trenger å være sosiale, og noen trenger tid for seg selv. Begge deler (og mellomting av dette) er helt greit. Ingenting er mer riktig enn det andre, og man er ikke mer intelligent om man er det ene og ikke det andre. Men man må respektere at ikke alle er som en selv. Trenger man å være veldig sosial, må man selvsagt ikke være sur når de som trenger alenetid ikke alltid sier ja. Og de som trenger alenetid må respektere at andre trenger å være sosial. Problemet her oppstår når en blir sur for at andre ikke har de samme behovene som oss selv. Endret 2. august 2014 av Jade
Gjest Hold the door Skrevet 2. august 2014 #19 Skrevet 2. august 2014 (endret) - Endret 12. mai 2017 av Hold the door
Gjest Hold the door Skrevet 2. august 2014 #20 Skrevet 2. august 2014 (endret) - Endret 12. mai 2017 av Hold the door
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå