Gå til innhold

Kjæresten min har det vanskelig hjemme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jente, 15 år

Hei! Kjæresten min har det veldig vanskelig hjemme! Han får ikke den omsorgen han trenger ved klemmer, at noen sier de er glad i han osv!

Foreldrene hans er ikke snille mot han! Han for ALDRI gå ut med mindre han skal på fotballtrening eller skolen, det er kun da han får gå ut.

For noen dager siden spørte en kompis han om han ville bli med han og foreldrene hans på camping, når han skulle spørre foreldrene var svaret nei med en gang, de cille ikke engang høre på hva han ville si.

Etter skolen må han komme hjem med en gang, eller så får han kjempe mye kjeft.

De blir også kjempe sure på han om han ikke jobber med skole hele tiden, selv de dagene vi ikke har lekser, prøver osv! Selv nå i sommerferien blir de sure fordi han ikke gjør lekser.

De har slått han før, men utifra hva han har sagt til meg så har det ikke skjedd på veldig lenge.

Foreldrene hans vet heller ikke om at vi er kjærester. Noe som gjør forholdet vårt veldig hardt og veldig vanskelig for oss..

Vi har snart vært sammen i 2 år og jeg elsker han så veldig høyt

Lurer egentlig på hva jeg kan gjøre for han og hva han kan gjøre selv for å hjelpe..

Han har mange ganger prøvd å snakke med dem om hva han føler men enten så vil de ikke høre på hva han sier wller så blir de super sure på han.

Hjelp oss! Vær så snill! Han sliter veldig og er uteolig lei av alt sammen!

Anonymous poster hash: 7e6ee...918

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere vurdert å snakke med noen andre voksne om dette? Høres ikke bra ut nei, stakkars gutt. Foreldrene har ingen rett til å holde på sånn. Hva med en lærer dere stoler på, eller noen andre voksne/foreldre?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har dere vurdert å snakke med noen andre voksne om dette? Høres ikke bra ut nei, stakkars gutt. Foreldrene har ingen rett til å holde på sånn. Hva med en lærer dere stoler på, eller noen andre voksne/foreldre?

Dessverre kan foreldre holde på sånn som TS beskriver uten at man kan blande inn barnevernet eller andre instanser. Han kan få timer på BUP, det er vel den hjelpen han har rett på i sin situasjon, men selv der er det lange ventelister.

Anonymous poster hash: f9e28...c3a

Skrevet

Dessverre kan foreldre holde på sånn som TS beskriver uten at man kan blande inn barnevernet eller andre instanser. Han kan få timer på BUP, det er vel den hjelpen han har rett på i sin situasjon, men selv der er det lange ventelister.

Anonymous poster hash: f9e28...c3a

Ja de kan vel det, men sånt syns jeg er små sadistisk oppførsel av foreldrene. De tar ifra han mye av ungdomstiden hans på den måten. Men han kan jo prøve å få timer på BUP så lenge hvis han vil det :/

• Liker 1
Skrevet

Dessverre kan foreldre holde på sånn som TS beskriver uten at man kan blande inn barnevernet eller andre instanser. Han kan få timer på BUP, det er vel den hjelpen han har rett på i sin situasjon, men selv der er det lange ventelister. Anonymous poster hash: f9e28...c3a

vold mot barn bør alltid anmeldes mener nå jeg.

Ta kan dere snakke med helsesøster? Det er ikke greit at foreldrene hans slår han

Skrevet

Hei TS:) Hvordan har det gått siden sist?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...