Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så på nyhetene i går at Coop vurderer å trekke tilbake alle Natusan-produkter, men fikk ikke med meg hvorfor. Noen som så det? Hva kan man bruke i stedet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor, men Natusan er tidligere blitt anklaget for å inneholde mindre heldige stoffer, bla miljøskadelige stoffer og faktisk stoffer som for eksempel tilsettes som mykgjøringsstoffer i plastproduksjonen. Dette kan umulig være heldig for småbarn, all den tid huden deres er mye tynnere enn hos voksne.

Weleda har supre barneprodukter som er dyrket biodynamisk! :)

Skrevet

Vaskeserviettene til Tena (som egentlig er til inkontinens) er mange ganger bedre enn "barneserviettene".

De er store .. og gode - og litt tykke .. og uten parfyme/olje etc.

Har sånne liggende i bilen .. og alle som får en synes de er helt topp

Skrevet

Jeg som har kjøpt både det ene og det andre til arvingen kommer... :roll: Det går vel rett i søpla det, nå.

Gjest Gjesta
Skrevet

Natusan-produktente inneholder hormon-lignende stoffer, noe som er svært uheldig for små barn,...

Tror en av bivirkningene kunne være dårlig sædkvalitet som voksen hos guttene....

Clea

Skrevet

Hei!

I helsebutikker får man kjøpt pakker med engangsvaskekluter som man bare tar vann på selv!De er utrolig fine å bruke når man steller babyene.Ingen kjemikalier i det hele tatt!

Og de er ikke så dyre heller!De er store og kan deles opp!

Jeg skal ikke bruke natusan flere ganger iallefall!

Klem Charmina :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med andre produkter til barn da?

Jeg bruker bare sebamed til lillegull, han har sensitiv hud og reagerer ikke på dette. De få gangene jeg bruker våtservietter, så bruker jeg sebamed selv om de koster over 70 kr pakken.

Er sebamed ufarlig?

Noen som vet?

Skrevet
Det er stoffene butylparaben, propylparaben og metylparaben det er satt spørsmålstegn ved.

Men dette er jo stoffer som finnes i uendelig mange produkter, ikke bare Natusan sine.

Skrevet

Trykk her--> [url=http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=1506]GRØNN HVERDAG!

Her står alt om de testene hva som er i Natusan,

og hvilke produkter som er anbefalt å bruke..

De fant at hele 16 av 18 av Natusans produkter inneholdt problematiske/farlige stoffer.

Disse stoffene blir forbudt først i 2005 !?!

Selv bruker jeg Babyline og Cosmica..

Skrevet

Jeg har forstått det slik at det ikke er i alle Natusanproduktene dette stoffet finnes.

Eller tar jeg feil???

Må vel ta en handlerunde og kjøpe inn salve,såpe ol.

Men hva velger jeg da??Noen ideer??

Koldbruna :roll:

Skrevet

Det er to produkter dette stoffet ikke finnes i..

Å det er Natusan olje og Natusan zinksalve..

Skrevet

Jinx Hvor kjøper du Babyline produktene da??

Cosmica har jeg sett de har på apoteket.

Jeg tenkte og handle inn på mandag slik at alt er klart til nurket kommer hjem.

Koldbruna

Skrevet

Babyline på Helsekost...

Skrevet
Det er to produkter dette stoffet ikke finnes i..

Å det er Natusan olje og Natusan zinksalve..

Jepp disse er ikke farlige i den forstand, MEN de inneholder (oljen iallefall) mineralolje, som også brukes i asfaltindustrien, den tetter igjen porene slik at huden ikke får puste skikkelig. Ikke noe jeg ville brukt iallefall.

Skrevet

Det blir i allefall apotektur på meg på mandag.

De må da vel ha produkter som ikke er farlige for barna våre og som er lovlig og tilsatt produkter som er helsefarlig.

koldbruna :roll:

Skrevet

Jeg bruker ikke Natusan i det hele tatt jeg..

Alle burde boikottet produktene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...