Gå til innhold

Hva skal dere gjøre på festen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av at folk forteller meg at "bryllup er jo som regel sååååååååååååååå kjedelig, men deres blir sikkert kjempegøy!!"

:evil:

Slike uttalelser har ført til at jeg er sikker på at alle vil kjede rumpa av seg også i vårt bryllup. Jeg er ikke tilhenger av selskapsleker i et bryllup, men jeg håper og tror at enkelte venner stiller med et eller innslag av en eller annet sort.

Dessuten skal vi ha levende musikk, så det blir nok litt dans, håper jeg i hvertfall.

:danse:

Men hva skal dere ha i bryllupet? Og hvor nøye er dere i planleggingen? Har dere systematisk skjema minutt for minutt, eller tar dere alt som det kommer? Jeg personlig tar ting som regel som det kommer, men føler jeg bør ha en skikkelig plan her. :(:grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jøss, hvordan innstilling er det?

Personlig syntes jeg det er super-gøy med bryllupsfest jeg!

Vi har ikke noe spesielt som skjer egentlig. Har satt opp en plan, slik at vi, toastmaster og gjester vet hva som vil skjer sånn nogenlunde.

Når gjestene kommer, blir det servert frukt og mineralvann kl. 15:00.

Blir satt i gang bildefremvisning. Vi har scannet inn en hel haug med gamle bilder av venner og kjente. Håper at folk vil mimre litt mens vi er hos fotografen.

Når vi er ferdige med bildene, blir det servert velkomstdrink før alle gjestene samles ute forran gården. Vi ønsker et bilde av alle gjestene også.

Middag serveres ca. 17:00, og her er det også satt opp egen plan (hvem skal tale når, sang osv.).

Etter middag blir det kaffe avec, før polonese og bryllupsvalz. Bar og musikk åpner ca. 21:00.

Kaffe og kaker kl. 22:30, og avslutning ca. 01:30/02:00. Håper da vi slipper å underholde gjestene hele veien, men at de vil svinge seg i dansen :-) og skravle med de andre gjestene.

Skrevet

Takk for svaret!

Da har vi sånn cirka samme plan tenker jeg. Dess kortere tid igjen, dess flere detaljer for å grue meg for finner jeg.

Det er faktisk flere som sier at bryllup er kjedelig. Men jeg håper at det er såpass tak i gjestene at de kan bidra med god stemning.

Skrevet

Sånn ser dagen vår ut: klokken 15 er vielsen, innen klokken 16.30 er alle gjestene ankommet Bjørnsgard (festlokalene), hvor det blir omvsining på engelsk og norsk, folkemusikk (det lokale spelemannslaget skal spille) og aperitiff. Vi (altså brudeparet) blir fotografert først rett etter vielsen, utenfor kirken, og litt mer ute på Bjørnsgard. Vi setter oss til bords 17.30. Det blir en tradisjonell bryllupsmiddag med taler og noen sanger. Etter desserten går vi ned i en annen stue på tunet hvor det er dekket til kaffe og avec. Tror vi skal spise bryllupskaken her nede. Etterpå drar vi opp der vi spiste middag, og da skal vi (brudeparet) sprette en champagne oppi en god punsj, som vi serverer alle gjestene. Så åpner baren og det blir dans med band - broren min spiller bassgitar. De har øvd på alt fra Beatles til Abba og Jahn Teigen og James Brown, samt skal spille sin egen pop/funk-musikk. Lokalene stenger klokken to, men det er mulig at min kjære og jeg har lyst til å trekke oss tilbake litt før hvis vi er slitne.....

Mine tips for en vellykket fest er å legge inn noen underholdningsmomenter, noe litt utenom det vanlige, da får gjestene enda mer å snakke om og stemningen får et løft (min foreløpig uprøvde teori :ler: ). Uansett var det ene bryllupet jeg har vært i kjempekoselig selv om det var helt "standard"...det er menneskene man er sammen med som betyr mest!

Lykke til!

Klem

Skrevet

Noe utenom det vanlige, ja. Ikke så lett å finne på. Jeg vil ikke ha typiske selskapsleker i hvertfall, det er sikkert. Vi får tenke litt, kanskje vi har noe på lager.

Planen jeg har i hodet er slik:

Fotograf kl 12.30.

Vielse kl 15.00

Rett til feststedet med alle mann, ca kl 16.00, apertiff

Fotografering alle som vil i villaen eller i hagen rundt, skal ta en hel del private familie- og vennebilder.

Middag ca 1700-1730, ferdig ca 20.00, 1 etg

Vi skal ha kaffe avec i stuene i 2.etg

Pause der alle kan valse ut og inn og opp og ned som de vil. Trappen stenges etterhvert slik at selskapet samler seg.

Musikk og åpning av bar ca 21.30

Kaffe og kaker ca 22.30

Dans og mer dans, forhåpentligvis noen venner som har et innslag.

Lokalene må stenge kl 02.00.

Bortsett fra å spise, taler og musikk er det jo ikke noe opplegg. Kanskje det er litt lite, jeg vet ikke..

Skrevet

Har ikke noe opplegg, jeg...for selve festen etter middagen altså... :roll:

Tror og håper egentlig folk klarer å more seg sjøl :wink:

Skrevet

Vi var nettopp i en 30-års dag hos et par som konstant skal arrangere selskapsleker etcetera. Og for et pes! Unnskyld meg, men vi satt der og koste oss med kake og cognac og koselige samtaler, og ble stadig avbrutt av dårlige sanger og halvveis-taler som verken var fine eller morsomme. Bare sånne interne tulle-taler som ingen skjønte så mye av...

Da de endelig holdt munn oppe ved mikrofonen så viste det seg at det bare var for å finne oppgave-arkene til enda en lek. Neste ting på programmet var å bli delt inn i lag, vi skulle lage en sang hver av noen ganske kjedelige ord, for så å fremføre foran alle...

Spar meg, vær så snill.... :-( Det ble bare så pinlig, for alle.

Neste gang de inviterer tror jeg ikke jeg orker å takke ja...

Skrevet

Skrekk og gru :-?

Er ikke selv så begeistret for leker (mannen min blir dødsflau av det). Den festen høres ut som om jeg hadde tatt cognacen min, og et par gode venner og gått å satt meg utenfor syns og hørslesvidde!

Neida, man skal vel være høflig mot vertskapet, men det får da være grenser. Voksne folk som kjenner hverandre klarer da å underholde seg sånn nogenlunde på egenhånd :-)

Skrevet

Akkurat det jeg mener også. Man bør ihvertfall se an hva det er stemning for blant gjestene... Når folk vrir seg i stolene av underholdningen så bør man kanskje ta et hint. Og solo-sang er et sensitivt område for mange. :roll:

Skrevet

Mange synes faktisk sånne leker er et mareritt, bl.a. meg. Hvis jeg må opp og gjøre et eller annet andre skal le av, da mistrives jeg.

Har vært i mange bryllup, både med og uten "opplegg", og det er veldig koselig å bare ha tid til å prate og kose seg også. Og har aldri kjedet meg i et bryllup enda iallefall!!

Skrevet

Så deilig å høre at dere heller ikke underholder hvert minutt.

Da blåser jeg en lang marsj i å lage noe opplegg :ler: .

Jippi! :hoppe:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også vært livredd for at gjestene mine skal kjede seg på festen.

Men etterhvert som det nærmer seg bryllupsdagen har jeg blitt litt roligere. Tross alt er det 56 personer tilstede, stemningen er forhåpentligvis god, mange har ikke sett hverandre på lenge, det blir musikk.... Ja, bør ikke voksne mennesker klare å underholde hverandre under slike forutsetninger? Jeg håper det. Tror ikke det er nødvendig med masse "underholdning".

Etter mange timer ved middagsbordet, tror jeg de fleste synes det er behagelig å mingle litt rundt, strekke på beina, danse, snakke med hverandre etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...