Gå til innhold

Noe som faktisk fungerer for frizz hår!

Illicitus

Anbefalte innlegg

Jeg har langt, rett hår. Samme dag som håret er vasket er håret umulig å ha løst og må settes opp. Ergo må jeg ha det oppe påfølgende dag og siden det får "merker" i seg.

Har det ikke løst fordi det er så frizzet.. Shampoo og balsamen er egentlig knallgode, men blitt utpreget etter at jeg fikk ombrehår. Hæ

Hvilke stylingprodukter for frizz fungerer faktisk?

Håret er ikke tørt eller slitt.. Ser bra ut på dag to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trappetroll

Sliter med samme problemet. Men bruker helst litt moroccanoil i det. Men trenger selv litt tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror dette er et problem du ordner vest ved å bytte ut den sjampoen og den balsamen du bruker nå mot noe som er bedre, men jeg aner jo ikke hva du bruker nå. Slike leave-in produkter som lover å fjerne brusete hår fungerer etter egen erfaring ikke noe særlig om en sliter mye med problemet. Selv bruker jeg sjampo og balsam fra Pureology - "Essential Repair", og det her hjulpet mye på mitt brusete hår.

Anonymous poster hash: 6b305...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bleiking av hår ødelegger håret og gjør det mer brusete, så det beste tipset er å slutte med det hvis det er det du har gjort.

Anonymous poster hash: 37c7e...bbb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at leave-in kur gjør håret både mindre brusete og lettere både å style, ha løst osv. Finnes jo et hav av slike kurer, så prøv en til den hårtypen du har. Selv bruker jeg Redken sin fra anti-snap serien (blå flaske). Og ikke minst; håret ser og er mye sunnere/finere også! Tar det i vått hår etter jeg er ferdig i dusjen og lar det lufttørke. De dagene jeg glemmer det blir håret mitt også veldig brusete og umulig å ha løst -så da ender det alltid med å sette i hestehale..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Brusete hår sier vi på norsk. Hvis du nå først skal bruke engelsk, synes jeg du skulle skrive det riktig. Det heter hverken frizz eller frizzet. Det heter FRIZZY.

hår: Slik unngår du at håret blir brusete - KK.no

Føler at de som går rundt og leker språkpoliti i hver eneste tråd på forumet er mennesker som har underskudd på bekreftelse og oppmerksomhet ellers i hverdagen, og derfor må finne en eller annen måte å hevde seg på nett. Jeg kan ikke se at det står i regelementet at man må skrive perfekt norsk for å få lov til å delta i debatter her, kan du? Og helt ærlig: å rette på andre begynner også å bli veldig gammelt. So last year.

TS: Jeg elsker S-factor produktene til TIGI (de i smoothing-serien). Det er de eneste produktene hvor jeg ser effekten helt klart. Selger dem til ganske god pris på blivakker :)

Anonymous poster hash: 3d46e...b3a

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har SKIKKELIG slitt hår i tuppene på grunn av en(eller fire...) runder for mye med bleking. Men problemet mitt løses faktisk ved å ta litt av dagkremen min, gni den i hendene og dra det gjennom håret! Er sikkert samme konsept som oljer og slikt, men jeg synes det funker kjempegreit, og er myyye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Håret mitt blir veldig fint av å bruke loc-metoden (l: leave-in, o: oil, c: cream). Jeg har naturlig litt krøller og tørt hår, men får det ganske fint med denne metoden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og har alltid hatt litt frizzy hår, spesielt når det er nydusjet eller det er fuktig i luften.

Har veldig sunt hår og klipper det veldig ofte, så er nok ikke pga. det heller.

Skulle gjerne ha funnet noe som temmet det selv i fuktig vær altså, det har jeg altså ikke funnet, men mye nok fuktighet i håret hjelper en del, samt gjerne litt olje i nyvasket hår også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Har og har alltid hatt litt frizzy hår, spesielt når det er nydusjet eller det er fuktig i luften.

Har veldig sunt hår og klipper det veldig ofte, så er nok ikke pga. det heller.

Skulle gjerne ha funnet noe som temmet det selv i fuktig vær altså, det har jeg altså ikke funnet, men mye nok fuktighet i håret hjelper en del, samt gjerne litt olje i nyvasket hår også.

Jeg kjøpte denne hos frisøren for en tid siden og er så langt fornøyd: Satin guard, straight style, fra Goldwell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har pleid å kjøpe produkter fra Palmer's når jeg er i England fordi jeg er en big fan av produktene deres. Har funnet en nettbutikk i Norge som selger Palmer's som heter rosi.no. Prøv Palmer's Olive Oil Smoothing Shampoo og Conditioner.

Anonymous poster hash: b51fd...95e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedhead-after party, brukte den mye før, hvis jeg f.eks hadde lagt meg med fuktig hår, så ble håret mitt alltid brusete om morgenen. Men denne funket!

Hvis du ikke liker parfymerte, søte lukter, så burde du kanskje styre unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hallveis frizzy hår, (naturlig ombre (?)) Og har funnet en løsning som passer ganske bra for meg. Jeg merker ikke såå stor forskjell i forhold til shampo og balsam egentlig, men bruker aldri billigmerkene fra dagligvare, da blir håret katastrofe uansett hva jeg gjør.

Det jeg gjør er: Avslutter hårvasken med kaldt/lunkent vann. Klemmer forsiktig vann ut av håret. Sprayer på en leave in balsam jeg fikk anbefalt på frisøren, tror det var loreal. Så bruker jeg Bed head anti frizz serum over hele håret, spesielt det som er bleiket. Til slutt bruker jeg en hårolje fra loreal i tuppene.

Det er vel individuelt hva som funker på forskjellige hårtyper osv, men har man sånn ca. normalt hår så tror jeg dette funker bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar!

Jeg hadde lyst til å følge opp tråden, men kjenner lysten døde hen av slike trivelige oppgulp som kom på starten.

Virkelig nødvendig synes jeg.

Beklager mitt dårlige valg av ord, jeg kunne ikke for mitt bare liv komme på at det het frizzy, selvom jeg vet jo det når jeg ser det. Eller selvsagt brusete da på norsk, siden det er forbud å skrive utenlandske ord i det norske språk ;-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye serien til Kerastase - Discipline er bare helt fantastisk! :)

Ønsker du varig resultat kan en Kerasilk behandling anbefales på det varmeste. Det er en oppbyggende "kur" som gjør håret sterkere, glatter ut krøll/fall og fjerner frizz :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye serien til Kerastase - Discipline er bare helt fantastisk! :)

Ønsker du varig resultat kan en Kerasilk behandling anbefales på det varmeste. Det er en oppbyggende "kur" som gjør håret sterkere, glatter ut krøll/fall og fjerner frizz :)

Er det noe ala pure brazilian (som forøvrig funka drit dårlig.) Hvor gjør de denne behandlingen?

Anonymous poster hash: cb760...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...