AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #1 Skrevet 1. august 2014 Joda, jeg vet at det går an! Men nå ser vi stadig trebarnsfamlilier som virker å være litt ute av kontroll. Foreldrene er slitne, volumet er høyt, ungene skriker etter oppmerksomhet, og skriker generelt mye. (Altså familier med små barn) Vi har to unger, og har i utgangspunktet ønsket oss tre. Men etter å ha sett alle disse bråkete og slitne familiene har vi begynt å revurdere tanken på ett barn til. Vil vi klare å gi dem det de trenger av omsorg, oppmerksomhet og oppfølging? (Vet at de ikke trenger 100% oppmerksomhet, men likevel). Vil vår ganske rolige familie tippes over til å bli "en av dem vi ser rundt oss"? Må man regne med at strukturen endrer seg mye i overgangen fra to til tre unger? Er dette noe man bare godtar? Må man godta og venne seg til endel skriking? Jeg takler ikke skriking utover det "normale". Eller går det an å ha en harmonisk familie med tre ganske små også? Om ting går slik vi ønsker får vi tre barn på ca 5år pga jeg ønsker å være ferdig med sv.skap og fødsler før jeg er 35 år. Er store familier stort sett veldig slitsomme, både for seg selv og andre…? Anonymous poster hash: cb15f...69c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #2 Skrevet 1. august 2014 Min beste venninne venter barn nummer seks. De har det travelt, men alle ungene har sine egne fritidsaktiviteter og plikter i huset. Det er betydelig roligere å drikke kaffe hos henne enn hos min venninne med to barn. Der er det hyling og roping hele dagen, leker kastes veggimellom og mor er utslitt. Ikke sammenlign med andre familier. Dere kan innarbeide deres egne rutiner, og kjærlighet har dere alltid nok av. Er økonomien i orden og lysten til stede - kjør på. Anonymous poster hash: c60e6...91f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå