AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #1 Skrevet 1. august 2014 Men de unge elsker å flotte seg i lukus, det er jo normalt i dag. Anonymous poster hash: 1026e...05a
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #2 Skrevet 1. august 2014 Jeg kjenner, at når folk bruker hundretusenvis av kroner på et bryllup, så får jeg god samvittighet for alt unødvendig jeg bruker penger på Anonymous poster hash: 81255...acf 4
Gjest daisydaisy Skrevet 1. august 2014 #3 Skrevet 1. august 2014 Folk er forskjellige da. Jeg har selv ingen planer om å bruke latterlige mengder med penger på bryllupet mitt, og få det til å virke som et fantastisk og eventyrlig bryllup, og ser rett og slett ikke vitsen med det. Men de som velger å gjøre det har sikkert en fantastisk dag, og for dem så er det sikkert verdt det.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #4 Skrevet 1. august 2014 det er jo ikke til å komme fra, når ca halvparten av alle ekteskap går i oppløsning, at det ikke er spesielt økonomisk lurt å ha brukt hundretusenvis av kroner på en dag. Man burde heller investert det i eiendom eller noe Anonymous poster hash: 81255...acf 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #5 Skrevet 1. august 2014 Ingen hadde invistert over 100 000 i en båt som hadde hatt 50% sjanse for å synke. Men med bryllup gjør folk det. Anonymous poster hash: 7ec3c...09c 7
Gjest Anubiel Skrevet 1. august 2014 #6 Skrevet 1. august 2014 Hvorfor bryr det deg hva andre bruker penger på? Jeg bryr meg ikke om andre kjøper bil til 800 000, eller bruker 100 000 på årets ferie. Lev ditt eget liv, ikke vær så opphengt i hva andre gjør! Og ærlig talt, man har vel ikke i baktankene når man gifter seg at "tja, i følge statistikken så blir jeg nok skilt, så det er best vi ikke bruker så mye penger på dette"....
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #7 Skrevet 1. august 2014 Lev som du gjør, men å bry seg er ikke viktig? Anonymous poster hash: 1026e...05a
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #8 Skrevet 1. august 2014 Ja, bryllup er absolutt et unødvendig forbruk av ressurser, men det er det jammen mye annet som er også. Så lenge folk ikke blir økonomisk ruinert eller forventer at alle andre skal betale for bryllupet deres, så bryr det ikke meg. Jeg ville nok aldri brukt 100.000 på bryllup, men jeg kunne glatt brukt 100.000 på en lengre reise. Høyst unødvendig, det også, men det ville vært verdt det for meg. Anonymous poster hash: 7d7d2...642 5
Gjest Keikolina Skrevet 1. august 2014 #9 Skrevet 1. august 2014 Ingen hadde invistert over 100 000 i en båt som hadde hatt 50% sjanse for å synke. Men med bryllup gjør folk det. Anonymous poster hash: 7ec3c...09c Ha ha ha, så sant så sant.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #10 Skrevet 1. august 2014 Proooblemet er at bortskjemte drittunger bruker store beløp for at man skal virke velykket. Foreldrene støtter selvfølgelig det da de er like forskrudde! Anonymous poster hash: 1026e...05a
Gjest Ciegus Skrevet 2. august 2014 #11 Skrevet 2. august 2014 Ingen hadde invistert over 100 000 i en båt som hadde hatt 50% sjanse for å synke. Men med bryllup gjør folk det. Anonymous poster hash: 7ec3c...09c Mener du at bryllup er livsfarlige? Folk investerer jo tusenvis av kroner i Lotto, hvor sannsynligheten for å gå i tap er tilnærmet 100%. Så, hva var poenget ditt igjen? 3
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2014 #12 Skrevet 2. august 2014 Har de pengene får de da bare holde på.
SiMa Skrevet 2. august 2014 #13 Skrevet 2. august 2014 Det virker som noen blander sammen begrepene "investering" og "forbruk". Bil, båt, lotto og bryllup er forbruk. Pengene du bruker blir borte, du kan ikke regne med å få noen form for avkastning. (Unntaket er de som måtte mene at jo dyrere bryllup, jo større er sjansen for at ekteskapet holder.) Fast eiendom, aksjer (og i noen tilfeller kunst) er investeringer. Der kan du få avkastning mens du eier det (leieinntekter og aksjeutbytte), eller fortjeneste hvis du selger det igjen. 3
Gjest Ciegus Skrevet 2. august 2014 #14 Skrevet 2. august 2014 Det virker som noen blander sammen begrepene "investering" og "forbruk". Bil, båt, lotto og bryllup er forbruk. Pengene du bruker blir borte, du kan ikke regne med å få noen form for avkastning. (Unntaket er de som måtte mene at jo dyrere bryllup, jo større er sjansen for at ekteskapet holder.) Fast eiendom, aksjer (og i noen tilfeller kunst) er investeringer. Der kan du få avkastning mens du eier det (leieinntekter og aksjeutbytte), eller fortjeneste hvis du selger det igjen. Nettopp. Og folk flest bruker store deler av pengene sine på unødvendig forbruk. Hvorfor bruker ikke dere som misliker bryllup like mye tid på å rakke ned på folk som reiser på ferie? Folk som handler klær? Folk som spiser dyr mat? Folk som kjøper dyre møbler? Folk som handler dyre biler? En dyr bil koster fort mange hundretusen ekstra mer enn en rimeligere, men like brukbar bil - det utgjør noen bryllupsfeiringer, det. 1
Duckie Skrevet 2. august 2014 #15 Skrevet 2. august 2014 Noe må da folk bruke pengene sine på. Jeg er selv ikke interessert i å bruke mye penger på bryllup (eller gifte meg overhodet), men bruker selv mye penger på ting andre sikkert synes er tull. Har blant annet reist bort 100.000 kr. De sitter igjen med sine opplevelser, jeg sitter igjen med mine. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #16 Skrevet 2. august 2014 Hvorfor bruker ikke dere som misliker bryllup like mye tid på å rakke ned på folk som reiser på ferie? Folk som handler klær? Folk som spiser dyr mat? Folk som kjøper dyre møbler? Folk som handler dyre biler? En dyr bil koster fort mange hundretusen ekstra mer enn en rimeligere, men like brukbar bil - det utgjør noen bryllupsfeiringer, det. Jeg synes da dyre biler, merkeklær osv er minst like dum pengebruk som alt for dyre brylluper. Hvorfor trodde du jeg ikke var kritsk til det?? At det finnes mange teite ting å bruke penger på, er det virkrlig ingen som har nekter for. Men alt for dyre brylluper bli ikke noe fornuftigere av den grunn.Anonymous poster hash: 6fb6b...00f 2
Gjest Ciegus Skrevet 2. august 2014 #17 Skrevet 2. august 2014 Jeg synes da dyre biler, merkeklær osv er minst like dum pengebruk som alt for dyre brylluper. Hvorfor trodde du jeg ikke var kritsk til det?? At det finnes mange teite ting å bruke penger på, er det virkrlig ingen som har nekter for. Men alt for dyre brylluper bli ikke noe fornuftigere av den grunn.Anonymous poster hash: 6fb6b...00f Men ville det ikke gitt mer mening å starte en tråd om overforbruk i stedet da, i stedetfor å starte en tråd om EN av de mange, mange tingene du reagerer på? Jeg tror for eksempel bruk og kast-mentaliteten mange har til møbler, interiør, leker etc er mer skadelig for miljø og samfunn enn bryllupsfeiring er. I bryllup brukes tross alt mesteparten av pengene på mat og drikke og servicetjenester, og ikke på ting som havner på søppelhaugen om noen sesonger (som regel - enkelte brudepar tar helt av med å kjøpe dill og dall som senere kastes). 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #18 Skrevet 2. august 2014 Skjønner ikke vitsen med å bruke masse penger på bryllup når man mest sannsynlig blir skilt likevel... Anonymous poster hash: 4def1...23f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #19 Skrevet 2. august 2014 Jeg har ikke startet noen tråd om noe av dette, men jeg går inn på alle overforbrukstråder og støtter kritikken. For miljøet er nok ikke brylluper det verste, nei. Men det blir en gavemengde av dimensjoner som oftest. Stort sett unødvendig skapfyll.Anonymous poster hash: 6fb6b...00f
Anglofil Skrevet 2. august 2014 #20 Skrevet 2. august 2014 Det kan man si om mye. Men livet er for kort til å tenke på at man skal være fornuftig hele tiden. For ja, jeg også ser at det kan være litt vilt å bruke mye penger på et bryllup, men jeg tenker: jaja, so what? Det er mine penger, jeg bruker ikke penger på røyk og annen dritt, så litt moro vil jeg også ha. Mvh Yvonne 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå