AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #1 Skrevet 1. august 2014 Hei alle sammen, For ca tre år siden meldte jeg flytting til utlandet like før jeg flyttet. Etter en stund kom jeg hjem og så at utvandring var nektet. Grunnen var at jeg ikke kunne vise til verken leiekontrakt eller jobbkontrakt til landet jeg flyttet til. Jeg hadde fått jobb og et sted å bo etter at jeg hadde flyttet. Saken er at jeg under den tiden jeg bodde der giftet meg med en mann som jeg vil skal komme til Norge etter EØS-avtalen. Men problemet blir at jeg aldri var utvandret fra Norge og kan dermed ikke fylle alle kravene for den type familiegjenforening. Tror dere jeg kan argumentere med at det ikke var min feil at folkeregisteret ikke meldte meg ut av landet? Tusen takk på forhånd for at dere leser/svarer!Anonymous poster hash: 76b54...efb
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #3 Skrevet 1. august 2014 Men hvis det er et krav at du skal kunne vise til leiekontrakt og jobbkontrakt og du ikke gjorde det, da er det jo din egen feil at du ikke ble meldt ut. Anonymous poster hash: eb29e...294 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #4 Skrevet 1. august 2014 Ingen ba om at jeg skulle vise disse tingene. De bare sa at de ikke kunne melde meg ut siden jeg ikke hadde det. Anonymous poster hash: 76b54...efb
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #5 Skrevet 1. august 2014 Du har selv ansvar for at informasjon kommer deg i hende, dvs at du får posten din. Hva du skal gjøre nå aner jeg ikke. Bli boende i landet du traff mannen din? Anonymous poster hash: fde09...11b 1
Mulancholy Skrevet 1. august 2014 #6 Skrevet 1. august 2014 Om han er fra eit EØS land kan han vel bo i Norge så lenge han får seg jobb og leilighet her. Mener å huske at en kan bli i tre mnd uten jobb, og få norsk personnummer etter 6 mnd så lenge ein har fast jobb og leiekontrakt å vise til. Så lenge han er fra eit EØS land. Utenfor er det nok litt meir komplisert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå